Nakadžima Ki 12

Nakajima Ki-12 / 中島 キ12 航空機
     
Název:
Name:
Nakadžima Ki 12 Nakajima Ki-12
Originální název:
Original Name:
キ12 航空機
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.10.1936 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.10.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1400 kg 3086 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1900 kg 4189 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
8,300 m 27ft 2,76in
Výška:
Height:
3,300 m 10ft 9,91in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,00 m2 182.99 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
111,76 kg/m2 22.89 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Xcrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 478 kW (650 k), v h= 4 500 m výkon 500 kW (680 k)
Vrtule trojlistá s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 2 900 mm
Hispano-Suiza 12Xcrs twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 641 hp for take-off and 671 hp at 14,764 ft,
driving a three-blade fixed-pitch metal propeller of diameter 9 ft 6.17 inch
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
480 km/h v ? m 298.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
375 km/h v ? m 233 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,5 min do 5000 m 6,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m 34449 ft
Dolet:
Range:
800 km 497.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanón Hispano-Suiza HS-9 ráže 20 mm s 60 náboji v ose vrtule
2x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm v křídle
One 0.79 inch engine-mounted cannon Hispano-Suiza HS-9 firing through propeller shaft with 60 ammo.
Two fixed 0.303 in wing-mounted machine-guns.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
航空機 / Ki-džyuni Kokuki / armádní experimentální jednoplošný stíhač 航空機 / Ki-jyuni Kokuki / Army experimental monoplane fighter aircraft
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Enzo Angelucci, Paolo Matricardi a Pierluigi Pinto, World War II Combat Aircraft, Whitestar Publisher, rok 2001, ISBN: 8-88095-688-4
Famous Airplanes of the World, No.24 Army Experimental Fighters, Bunrindo Co-Ltd. Japan
pacificstorm.net
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-12-t27350#97608 Verze : 0
Nakajima Ki-12
- / - / -
キ12 航空機 / Ki-jyuni Kokūki / experimentální stíhací letoun


Historie:
Japonské císařské armádní letectvo (japonsky 大日本帝國陸軍航空隊 (kjúdžitai) nebo 大日本帝国陸軍航空隊 (šindžitai), Dai-Nippon teikoku rikogun kókútai) bylo většinou méně pokrokové než letectvo námořní. Již v roce 1935 se představitelé Rikugun Kókú Hombu rozhodli dorovnat technický náskok svého rivala a požadovalo pro své letecké jednotky moderní stíhačku, která by se plně vyrovnala skvělým stíhačkám A5M. Společnost 中島飛行機株式会社 - Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha dostala ke studiu dva letouny Dewoitine D.510 a po důkladném prozkoumání konstrukce byli na pomoc konstruktérovi Shigenobu Morimu přizváni také dva francouzští konstruktéři inženýři Roger Robert a Jean Beziaud, ti pracovali v letecké továrně Dewoitine. Výsledkem této spolupráce byl moderní celokovový dolnoplošník dokončený v říjnu roku 1936. Motor byl, jak jinak, řadový dvanáctiválec Hispano-Suiza 12Xcrs, který byl dodán společně s kanónem Hispano-Suiza HS-9. Kanón střílel dutám hřídelem vrtule a měl zásobu 60 granátů v bubnovém zásobníku. Velkou novinkou, i oproti francouzským Dewoitinám byl zatahovací podvozek, který umožňoval dasahnout solidní rychlosti. Svým vzhledem velmi připomínal modernizovanou Dewoitine D.510. Při porovnávacích zkouškách byly shledány velmi dobré letové vlastnosti, všechny parametry, které požadovalo velení armádního letectva, prototyp nejen dosáhl a mnohé i překonal, do výroby se však nedostal, protože měl na japonské poměry vyšší zatížení křídla a tím také menší obratnost.


V roce 1936 se neoficiálně účastnil soutěže armádního letectva o stíhací jednoplošník. Vítězem soutěže byla mnohem konzervativněji pojatá Nakajima Ki-27, která měla pevný podvozek, slabší vyzbroj, nižší výkony, ale vyšší obratnost. Musíme však i spravedlivě říci, že jednání o licenční výrobě motoru Hispano nebyla úspěšná a Japonci nemohli být závislí na dodávkách ze zahraničí.
Jisté je, že to bylo v roce 1936 jedno z velmi vyspělých letadel s velmi slibnými výkony a solidní výzbrojí.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-12-t27350#106544 Verze : 1
a fotografie
Nakadžima Ki 12 -


Nakadžima Ki 12 -


Nakadžima Ki 12 -


Nakadžima Ki 12 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-12-t27350#126723 Verze : 1
Trojpohledový náčrtek
Nakadžima Ki 12 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-12-t27350#126722 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více