Main Menu
User Menu

Avro Lancaster Mk.VII

Avro Lancaster Mk.VII (FE)

     
Název:
Name:
Avro Lancaster Mk.VII
Originální název:
Original Name:
Avro Lancaster Mk.VII
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.05.1945-DD.12.1945 Austin Motor Co. Ltd., Longbridge
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1945-DD.12.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
180
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1945
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
16318 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
32659 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
31.090 m
Délka:
Length:
21.180 m
Výška:
Height:
6.250 m
Plocha křídla:
Wing Area:
120.5 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
271,029 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of engines:
4
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 24 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 201 kW (1 632 k) při 3 000 ot/min, 1 126 kW (1 531 k) při 3 000 ot/min při plnícím tlaku 1,241 barů (930,872 mm Hg) v h= 2 819 m.
Vrtule trojlisté de Havilland 5/40 s konstantní rychlostí otáček.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
9 792 l, 100 oktanů
2x 1 818 l pomocná nádrž v pumovnici
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
461.9 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
321.9 km/h v 4572 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5791 m
Dolet:
Range:
2494.5 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži typu Nash & Thomson FN-5,
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.2 ráže 12,7 mm ve hřbetní věži typu Martin 250CE 23A a
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.2 ráže 12,7 mm v zadní střelecké věži typu Nash & Thomson FN-82 nebo v polokryté věži typu Rose Rice Type R.

Pumový náklad: do hmotnosti 6 350 kg
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
- kvůli problémům s novou hřbetní věží dodávky až po vítězství v Evropě

- většina (nebo všechny) strojů upravena na verzi FE (Far East-Dálný východ) pro útok na Japonsko - nové navigační vybavení pro dálkové lety (LORAN Mk.I, Rebecca Mk.II, H2S Mk.IIIG), tropické vybavení

- dalších 50 strojů, neoficiálně označených Mk.VII (Interim), bylo dodáno jako Mk.I s hřbetní věží FN-50, ale posunutou vpřed, jako měly být věže Martin
Zdroje:
Sources:
Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
Goulding, Brian, Garbett, M.The Avro Lancaster I, Profile No.65, Profile Publications, Leatherhead, 1966.
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8
Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas 1982. ISBN 0-89747-130-X

Avro Lancaster Mk.VII - B Mk.VII (FE) NX727 38. peruti(?), Blízký východ cca 1946. Barevné schéma, zavedené na strojích FE, tvořily bílé horní plochy, černé dolní. 
Zdroj: https://www.zweiterweltkrieg.org/phpBB2/viewtopic.php?f=33&t=2890

B Mk.VII (FE) NX727 38. peruti(?), Blízký východ cca 1946. Barevné schéma, zavedené na strojích FE, tvořily bílé horní plochy, černé dolní.
Zdroj: www.zweiterweltkrieg.org

URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-VII-t26615#338471Verze : 0
MOD
Perutě používající Lancaster B Mk.VII/ Mk.VII (FE)

PeruťKódová písmena Období PeruťKódová písmenaObdobí
9 WS 11.1945-04.1946 104 EP 11.1945-03.1947
37 LF 06.1946-04.1947 617 AJ, KC, YZ 061945-09.1946
40 BL 01.1946-04.1947 - - -


Další stroje létaly u Central Flying School, Empire Air Navigation School, Empire Air Armament School, Empire Flying School, Station Flight Scampton, No.20 Maintenance Unit. Na fotografii nahoře zmíněná 38. peruť podle žádného ze seznamů ale Mk.VII neprovozovala, stejně jako 279. peruť, která používala volací znak RL před ní.

Zahraniční uživatelé Lancasteru B Mk.VII a B Mk.VII (FE)

Země[/color]Rok zavedení Počet[/color]Jednotky
Francie195223* 2F, 9S, 10F, 10S, 11F, 52S, 55S, 56S

*Mk.VII (FE) upravené na standard ASR - odstraněná hřbetní věž, protilodní radar, přídavné nádrže v pumovnici, pod trupem úchyty pro záchranný člun

Zdroj:
Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530
Delve, Ken. Avro Lancaster, The Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-222-1
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8
www.valka.cz
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-VII-t26615#338492Verze : 0
MOD