Název: Name: | Avro Anson Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Avro Anson Mk.I | |
Kategorie: Category: | víceúčelový letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1952 A. V. Roe & Co. Ltd., Manchester | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1952 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6706 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 24.03.1935 | |
Osádka: Crew: | 4-5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2438 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3476 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3856 1) kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17.22 m | |
Délka: Length: | 12.88 m | |
Výška: Height: | 3.99 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 43.01 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Armstrong Siddeley Cheetah IX o nominálním výkonu 250 kW a max.výkonu 361 kW při 2 425 ot/min | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 302.6 km/h v 2134 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 254.3 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4.9 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5791 m | |
Dolet: Range: | 1062.2 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1271.4 km | |
Výzbroj: Armament: | Počáteční podoba: 1x pevný kulomet Browning ráže 7,7 mm v přední části trupu 1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v hřbetní střelecké věži Armstrong Whitworth Pozdější podoba: bez výzbroje Pro střelecký výcvik: 1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm v hřbetní střelecké věži Bristol B.1 Mk.VI Pumy: do celkové hmotnosti 163 kg, nejčastěji 8x 9 kg nebo 2x 45,7 kg a 4x 9 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | 1)4 472 kg v provedení pro střelecký výcvik Jako první byla tímto typem vyzbrojena dne 6.03.1936 48. peruť Coastal Command se základnou v Manstonu | |
Zdroje: Sources: | L+K 4/76 Letadla 1939-1945 http://www.go2war2.nl/artikel/279/2 http://cs.wikipedia.org/wiki/Avro_Anson http://www.airwar.ru/enc/sww2/anson.html http://www.warbirdalley.com/anson.htm www.jaapteeuwen.com www.diggerhistory.info http://www.neam.co.uk/anson.html vlastní archiv |
URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-Mk-I-t26611#223847Verze : 0
Vláďa
MOD
Finové používali letadla jen jako cvičná u jednotky T-LentoR 4 (tedy 4 tréninkové letky) a k březnu 1940 vykazovali jediný letuschopný stroj. Na letounech probíhal výcvik pro bombardovací stroje B. Blenheim. Označení typu u finů bylo AN-
zdroj: www.geocities.com
zdroj: www.geocities.com
URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-Mk-I-t26611#223868Verze : 0
Reklama
Avro Anson Mk I
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-Mk-I-t26611#95547Verze : 0
muzeum Duxford, archiv autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-Mk-I-t26611#310067Verze : 0
karaco
MOD
Zahraniční uživatelé Ansonu Mk.I
Foreign users of Anson Mk.I
Další stroje neznámých verzí sloužily v Dánsku (1947-1949, 4), Indonésii (od 1948, 3), Kostarice (1), Mexiku (od 1945, 1), Paraguayi (od 1947, 1) a v Sýrii (1948-1949, 6)
* společně s C.12
** v roce 1939 prý dalších 5 dodáno firmou Short
*** pravděpodobně včetně jiných verzí
**** používány americkým letectvem v Británii
Zdroj
www.worldairforces.com
Foreign users of Anson Mk.I
Země/Country | Období/Period | Počet/Number | Jednotky/Units |
Austrálie | 1936-1950 | 1028? | ? |
Belgie | 1946-1955 | 13* | ? |
Československo | 1945-? | 1 | ? |
Egypt | 1936-1951 | 20 | ? |
Finsko | 1936-1947 | 3 | T-LentoR 4 |
Francie | 1943-1951 | 492 | ? |
Nizozemí | 1-40-1942 1946-1953 | 17 26 | 320., 321. peruť RAF (hol.) ? |
Indie | 1942-1945 | 7 | ? |
Irák | 1940-1953 | 33 | ? |
Írán | 1943-1951 | 48 | ? |
Irsko | 1937-1948 | 4** | ? |
Izrael | 1948-1956 | 9*** | ? |
Jihoafrická unie | 1940-1-47 | 700+ | 60. peruť SAAF, 31. 32. a 33. letka, ... |
Jugoslávie | 1951-? | 5 | ? |
Kanada | 1940-1954 | 1528 | ? |
Norsko | 1946-1951 | 11*** | ? |
Nový Zéland | 1942-1953 | 23 | ? |
Portugalsko | 1947-1956 | 10 | ? |
Jižní Rhodesie | 1945-1946 | 5 | ? |
Řecko | 1939,1959 | 48 | ? |
Saudská Arábie | ? | 1 | ? |
Turecko | 1940-1946 | 6 | ? |
USA | 1941-? | ? | ?**** |
Další stroje neznámých verzí sloužily v Dánsku (1947-1949, 4), Indonésii (od 1948, 3), Kostarice (1), Mexiku (od 1945, 1), Paraguayi (od 1947, 1) a v Sýrii (1948-1949, 6)
* společně s C.12
** v roce 1939 prý dalších 5 dodáno firmou Short
*** pravděpodobně včetně jiných verzí
**** používány americkým letectvem v Británii
Zdroj
www.worldairforces.com
URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-Mk-I-t26611#342346Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.