Název: Name: | SNCASE SE.535 Mistral | SNCASE SE.535 Mistral |
Originální název: Original Name: | SNCASE SE.535 Mistral | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | fighter-bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1951-DD.03.1954 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Est, Marignane | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1951-DD.03.1954 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 SE.530 93 SE.532 150 SE.535 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.04.1951 SE.530 20.07.1951 SE.532 22.01.1953 SE.535 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3480 kg | 7672 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5000 kg | 11023 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6100 kg | 13448 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.60 m | 38ft 0,68in |
Délka: Length: | 9,37 m | 30ft 8,89in |
Výška: Height: | 2.69 m | 8ft 9,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 24.34 m2 | 261.99 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | SE.532: Rolls-Royce Nene 102B o tahu 22,26 kN SE.535: Rolls-Royce Nene 104 o tahu 22,26 kN | SE.532: Rolls-Royce Nene 102B, thrust 5000 lb SE.535: Rolls-Royce Nene 104, thrust 5000 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1495 l 2x 454 l přídavná nádrž | 329 Imp gal 2x 100 Imp gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 925 km/h v 0 m | 574.8 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,35 min do 12000 m | 11,35 min to 39370 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13400 m | 43963 ft |
Dolet: Range: | 1390 km | 863.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1800 km | 1118.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný 20mm kanon Hispano Mk.V 8x neřízená raketa RP-3 pod centroplánem 2x 225 kg bomba pod křídly | 4x fixed 20mm Hispano Mk.V cannon 8x RP-3 rocket under the mid-wing 2x 500 lb bomb under the wings |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | SE.530 - předsériové stroje, montované z britských dílů SE.532 - sériové stroje, motor Nene 102B SE.535 - sériové stroje, motor Nene 104, vystřelovací sedadlo SNCASO E86 (zpětně doplněné i na SE.532) | - |
Zdroje: Sources: | Narbonne, Roland de. Un vent nouveau (Avril 1951, dans'aéronautique francaise), Le Fana de l'Aviation 2011/04. Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. avions-de-la-guerre-d-algerie.over-blog.com www.aviafrance.com http://www.airvectors.net/avvamp_1.html |