VK 28.01 "Mehrzweckfahrzeug" (Schienenlaufwerk)

     
Název:
Name:
VK 28.01 "Mehrzweckfahrzeug" (Schienenlaufwerk) -
Originální název:
Original Name:
VK 28.01 "Mehrzweckfahrzeug" (Schienenlaufwerk)
Kategorie:
Category:
střední tank medium tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Krupp, Magdeburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
0
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
? kg ? lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm ?
Délka korby:
Hull Length:
5685 1) mm 18 ft 7 ¾ in 1)
Celková šířka:
Overall Width:
3220 1) mm 10 ft 6 ¾ in 1)
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
500 mm 1 ft 7 ¾ in
Šířka pásu:
Track Width:
600 mm 1 ft 11 ⅝ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa ? psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
horný čelný pancier korby - 50 mm
dolný čelný pancier korby - 30 mm
boky - 30 mm
zadný pancier - 30 mm
strop - 20 mm
podlaha - 16 - 20 mm


Veža:
čelo - 50 mm
boky/zadok - 30 mm
Hull:
upper hull front - 2 in
lower hull front - 1,18 in
sides - 1,18 in
hull rear - 1,18 in
deck - 0,79 in
forward belly plate - 0,63 - 0,79 in


Turret:
front - 1,97 in
sides/rear - 1,18 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Argus model 12LD330H2)


Alternatívne motory:
Maybach HL 100 (vodou chladený zážihový 12-valec objemu 9.900 cm3)


Saurer (vzduchom chladený vznetový 8-valec)
Argus model 12LD330H2)


Alternative engines:
Maybach HL 100 (12 cyl., gasoline, water cooled, 9.900 ccm)


Saurer (8 cyl., diesel, air cooled)
Výkon:
Power:
410.12) kW při ? ot/min 5502) bhp at ? rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Olvar 55 11 171) Olvar 55 11 171)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
30 km/h 19 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m -
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
- m -
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
kanón K.w.K. 40 L/43 (L/48)1) canon K.w.K. 40 L/43 (L/48)1)
Vedlejší:
Secondary:
guľomet MG 341) machine gun MG 341)
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) Údaje prevzaté z témy VK 28.01 "Mehrzweckpanzer" 1) Data taken from topic VK 28.01 "Mehrzweckpanzer"
Zdroje:
Sources:
www.bundesarchiv.de - Archiv Signatur RH 8/3933K
Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Panzer Tracts no.20-2 Paper panzers (Aufkaerungs-, Beobachtuns-, and Flak-Panzers, rok vydania 2002, ISBN 0-9708407-7-2
URL : https://www.valka.cz/VK-28-01-Mehrzweckfahrzeug-Schienenlaufwerk-t257736#706193 Verze : 0
V 6/1943 gen.plk. Heinz Guderian predstavil špecifikácie na nový viacúčelový tank. Malo ísť o štandardizovanú platformu VK 28.01 "Mehrzweckfahrzeug", ktorá mala zabrániť triešteniu vojnovej výroby medzi nespočetné typy nemeckej obrnenej techniky. V podstate mal vo výrobe nahradiť platformu stredného tanku Pz.Kpfw. IV.
Projekčné plány, okrem iného, rátali s využitím tejto univerzálnej platformy VK 28.01 i v podobe tanku schopného pohybu po koľajniciach. Projekt vznikol v čase vývoja identického tanku Schienenkampfwagen SK 1, ktorý využíval platformu stredného tanku Pz.Kpfw. III Ausf. N.
Na dno korby pribudli dve zdvíhacie konštrukcie so železničným podvozkom. Ovládanie sklápacieho železničného podvozku prebiehalo za pomoci motoricky poháňaného mechanizmu. Vysunutie a zasunutie podvozku prebiehalo v čase niekoľkých sekúnd bez nutnosti opustenia tanku posádkou. Posádka mala zvládnuť i prerobenie rozchodu kolies na širokorozchodné trate používané v Sovietskom zväze. Hnaná bola iba jedna dvojica kolies. Tank mal vpredu i vzadu vlakové nárazníky, bolo možné ho zapriahnúť do vlakovej súpravy ako klasický vagón. Po sklopení železničného podvozku, ktorý sa zasúval do korby tanku mohol pôsobiť tank v bojovej oblasti ako klasický tank.
V primárnom zdroji www.bundesarchiv.de sa nachádza dvojica výkresov (W1490 a W1491) zachytávajúcich podobu platformy tohoto špeciálneho tanku. Návrhy sú takmer identické, u novšieho výkresu W1491 vidieť, že sklápacie zariadenie so železničnými kolesami poskytuje vyššiu svetlú výšku 430 mm oproti návrhu na výkrese W1490, kde je svetlá výška len 300 mm.
Program vývoja VK 28.01 bol v 10/1943 zrušený a to znamenalo koniec i pre tento projekt železničného tanku.



www.bundesarchiv.de - Archiv Signatur RH 8/3933K
Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Panzer Tracts no.20-2 Paper panzers (Aufkaerungs-, Beobachtuns-, and Flak-Panzers, rok vydania 2002, ISBN 0-9708407-7-2

VK 28.01 Mehrzweckfahrzeug (Schienenlaufwerk) - Výkres W1490 zo dňa 12.10.1943

Výkres W1490 zo dňa 12.10.1943
VK 28.01 Mehrzweckfahrzeug (Schienenlaufwerk) - Výkres W1491 zo dňa 14.10.1943

Výkres W1491 zo dňa 14.10.1943
URL : https://www.valka.cz/VK-28-01-Mehrzweckfahrzeug-Schienenlaufwerk-t257736#706197 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více