fotografie
modelforum.upce.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
modelforum.upce.cz
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#196310Verze : 0
Michal Rak
MOD
Název: Name: | IMAM Ro.43 | |
Originální název: Original Name: | IMAM Ro.43 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.11.1934-DD.09.1941 SA Industrie Aeronautiche Romeo, Napoli / DD.07.1936-DD.09.1937 SA Costruzioni Meccaniche Aeronautiche, Pisa / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 194: 149 Romeo 45 CMASA | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.11.1934 (MM.224) | |
Osádka: Crew: | 1-2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1760 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2400 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,580 m | |
Délka: Length: | 9,720 m | |
Výška: Height: | 3,500 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 33,36 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 71,94 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Piaggio P.IX RC.35, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 522 kW (700 k). Vrtule trojlistá kovová. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 300 km/h v 2000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 245 km/h v 1000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11.1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,0 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6600 m | |
Dolet: Range: | 800 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1500 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm nad motorem s 500 náboji pro každý | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Plovákový letoun Ro.43 úzce vycházel průzkumného letoun IMAM Ro.37 a byl dílem i stejného konstruktéra. Byl navržen pro službu na katapultech bitovních lodí a křižníků italského námořnictva (Regia Marina). | |
Zdroje: Sources: | Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936 - 1945, Warszawa, 1999, ISBN 83-86776-49-8 L+K 25/1995, Letadla 1939-45 http://it.wikipedia.org/wiki/IMAM_Ro.43 http://www.airwar.ru/enc/sww2/ro43.html www.wwiivehicles.com archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#385162Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie letounu:
Z konstrukčního hlediska nepřinesl průzkumný letoun IMAM Ro.43 nic nového, velmi úzce navázal na pozemní letoun IMAM Ro.37bis. Oproti svému předchůdci nebylo na konstrukci letounu provedeno mnoho změn, tedy ponecháme-li stranou záměnu kolového podvozku za jeden centrální plovák a dva plováky pomocné.
S plovákovými letouny se počítalo především pro službu na válečných lodích italského námořnictva, letouny měly vzlétat pomocí katapultů z palub bitevních lodí a křižníků a provádět průzkumné lety, popř. řídit palbu z lodních děl. S ohledem na nedostatek místa na válečných lodích musela být upravena i křídla, která byla nyní sklápěcí podél trupu. Zkoušky nového letounu začaly v roce 1936 a od následujícího roku započala sériová výroba.
IMAM Ro.43 byl spíše podprůměrným letounem co se výkonu týče, na druhou stranu se vyznačoval značnou spolehlivostí v provozu. Italské letectvo zavedením tohoto stroje do výzbroje získalo, za cenu minimálního vývoje a tím i malých nákladů letoun, který byl ve své kategorii srovnatelný s letouny ostatních letectev.
Letouny se dostaly na paluby válečných lodí, kde začaly plnit své úkoly, další část letadel byla přesunuta k hranicím Řecka, aby zde prováděly první průzkumné lety. Jakmile se však dostaly Ro.43 nebo i Ro.44 (nepříliš úspěšný pokus o jednomístnou plovákovou stíhačku) do kontaktu se stíhacím letectvem protivníka docházelo na straně Italů ke značným ztrátám. Italské dvouplošníky byly velmi často nasazovány, ale při setkání s nepřátelskými letouny byly v nevýhodě a raději opouštěly bojiště.
Několik málo letounů se dostalo do Španělska, kde operačně létaly v letech 1943 – 45.
Zdroje:
http://www.airwar.ru/enc/sww2/ro43.html
archiv autora.
Z konstrukčního hlediska nepřinesl průzkumný letoun IMAM Ro.43 nic nového, velmi úzce navázal na pozemní letoun IMAM Ro.37bis. Oproti svému předchůdci nebylo na konstrukci letounu provedeno mnoho změn, tedy ponecháme-li stranou záměnu kolového podvozku za jeden centrální plovák a dva plováky pomocné.
S plovákovými letouny se počítalo především pro službu na válečných lodích italského námořnictva, letouny měly vzlétat pomocí katapultů z palub bitevních lodí a křižníků a provádět průzkumné lety, popř. řídit palbu z lodních děl. S ohledem na nedostatek místa na válečných lodích musela být upravena i křídla, která byla nyní sklápěcí podél trupu. Zkoušky nového letounu začaly v roce 1936 a od následujícího roku započala sériová výroba.
IMAM Ro.43 byl spíše podprůměrným letounem co se výkonu týče, na druhou stranu se vyznačoval značnou spolehlivostí v provozu. Italské letectvo zavedením tohoto stroje do výzbroje získalo, za cenu minimálního vývoje a tím i malých nákladů letoun, který byl ve své kategorii srovnatelný s letouny ostatních letectev.
Letouny se dostaly na paluby válečných lodí, kde začaly plnit své úkoly, další část letadel byla přesunuta k hranicím Řecka, aby zde prováděly první průzkumné lety. Jakmile se však dostaly Ro.43 nebo i Ro.44 (nepříliš úspěšný pokus o jednomístnou plovákovou stíhačku) do kontaktu se stíhacím letectvem protivníka docházelo na straně Italů ke značným ztrátám. Italské dvouplošníky byly velmi často nasazovány, ale při setkání s nepřátelskými letouny byly v nevýhodě a raději opouštěly bojiště.
Několik málo letounů se dostalo do Španělska, kde operačně létaly v letech 1943 – 45.
Zdroje:
http://www.airwar.ru/enc/sww2/ro43.html
archiv autora.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#385270Verze : 0
Vláďa
MOD
IMAM Ro.43
Jedná se o letoun operující na lehkém křižníku Giovanni Delle Bande Nere.
Zdroj:
www.finn.it
Jedná se o letoun operující na lehkém křižníku Giovanni Delle Bande Nere.
Zdroj:
www.finn.it
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#242514Verze : 0
Několik fotografií
zdroj: http://www.airwar.ru/enc/sww2/ro43.html
zdroj: http://www.airwar.ru/enc/sww2/ro43.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#385165Verze : 0
Vláďa
MOD
IMAM Ro.43
Stroj ze stavu 71. Squadriglie operující z lehkého křižníku Eugenio di Savoia.
Zdroj:
http://www.wp.scn.ru/en/ww15/h/915/32/0/4
Stroj ze stavu 71. Squadriglie operující z lehkého křižníku Eugenio di Savoia.
Zdroj:
http://www.wp.scn.ru/en/ww15/h/915/32/0/4
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#302316Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.