Main Menu
User Menu

Avro Aldershot

     
Název:
Name:
Avro 549 Aldershot Mk.III
Originální název:
Original Name:
Avro 549 Aldershot Mk.III
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.192R A.V.Roe & Co. Ltd., Manchester /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1921 Aldershot Mk.I
Osádka:
Crew:
4 (pilot, navigátor/bombometčík, radista, střelec)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2862 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4967 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
20.73 m
Délka:
Length:
13.72 m
Výška:
Height:
4.65 m
Plocha křídla:
Wing Area:
108.14 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Condor III o výkonu 484,7 kW při 1900 ot/min


Vrtání válce: 5 1/2 palce (cca 139,7 mm)
Zdvih pístu: 7 1/2 palce (cca 190,5 mm)
Zdvihový objem motoru: 2138.24 cu. in. (cca 35 040 cm3)
Kompresní poměr: 6,5
Převod reduktoru: 2,096 / 1 (tj. poměr otáček hnacího / hnanému hřídeli)
Hmotnost suchého motoru: 1336 lb (cca 606 kg)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
955 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
177 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
148.1 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4420 m
Dolet:
Range:
1005.8 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis v podlaze


4x 236kg bomba v pumovnici nebo
8x 113kg bomba pod křídly
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Celkem bylo postaveno 15 sériových strojů, tři stroje Type 549 Aldershot III a dvanáct kusů Type 549B Aldershot III (či též Mk.III), což představovalo jediné sériové provedení tohoto typu (jednalo se o rozlišení dvou kontraktů na stavbu sériových strojů, ale není jasné, zda-li se stroje Type 549 a 549B lišily i po konstrukční stránce).
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8.
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=270
URL : https://www.valka.cz/Avro-Aldershot-t25473#123085Verze : 0
www.aviastar.org
https://www.airwar.ru/enc/bww1/avro549.html
Avro Aldershot - První Aldershot III, J6952, předaný 99. peruti RAF, zde při provozních testech v Martlesham Heath 1924.

První Aldershot III, J6952, předaný 99. peruti RAF, zde při provozních testech v Martlesham Heath 1924.
Avro Aldershot - Aldershot III J6956, 99. peruť.

Aldershot III J6956, 99. peruť.
Avro Aldershot -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Aldershot-t25473#385223Verze : 1
MOD
Avro Aldershot IV
Avro Aldershot -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Aldershot-t25473#93191Verze : 0
Na fotografii je naprostý unikát — prototyp stroje Avro 549C Aldershot IV, který byl poháněn šestiválcovým (!) motorem Beardmore Typhoon o výkonu 850 hp (cca 633,8 kW). Typ Avro 549C je přestavěný první prototyp Aldershotu, stroj se sériovým číslem J6852.


Motor Beardmore Typhoon I je čtyřdobý řadový invertní kapalinou chlazený zážehový šestiválec s ventilovým rozvodem.


Vrtání válce: 8⅝ palce (219,07 mm)
Zdvih pístu: 12 palců (304,8 mm)
Zdvihový objem motoru: 4206.69 cu. in. (cca 68 935 cm³)
Kompresní poměr: 5,25
URL : https://www.valka.cz/Avro-Aldershot-t25473#122919Verze : 0
Diskuse
"ale není jasné, zda-li se stroje Type 549 a 549B lišily i po konstrukční stránce"
Rozdíl byl v motoru, první kontrakt byl na stroje s motorem RR Condor IB, druhý na 12 strojů už na stroje s motorem RR Condor III. Ale i první tři stroje byly již v továrně přestavěny na Condory III, takže se prakticky nelišily, pouze se tím zdržela výroba a 99. Sqn. dostala stroje později. Jeden z Aldershotů III byl po skončení služby přestavěn na kovová křídla a označen jako Aldershot IIIM.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Aldershot-t25473#385240Verze : 0