BB - S.M.S. Oldenburg (1910)

S.M.S. Oldenburg
S.M.S. Oldenburg
     
Název:
Name:
S.M.S. Oldenburg S.M.S. Oldenburg
Originální název:
Original Name:
S.M.S. Oldenburg
Kategorie:
Category:
bitevní loď Battleship
Třída:
Class:
Helgoland
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
F. Schichau GmbH, Gdaňsk /
Založení kýlu:
Laid Down:
01.03.1909
Spuštění na vodu:
Launched:
30.06.1910
Uvedení do služby:
Commissioned:
01.05.1912
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
DD.MM.RRRR 1)
Velitel:
Commander:
01.05.1912-DD.09.1913 Langemak, Hugo (Kapitän zur See)
22.09.1913-01.06.1916 Höpfner, Wilhelm (Kapitän zur See)
DD.06.1916-DD.06.1916 Vollmer, Paul (Korvettenkapitän)
DD.06.1916-DD.06.1916 Löhlein, Heinrich (Kapitän zur See)
DD.07.1916-DD.07.1916 Vollmer, Paul (Korvettenkapitän)
DD.07.1916-DD.06.1918 Löhlein, Heinrich (Kapitän zur See)
DD.06.1918-DD.08.1918 Heydel, Eberhard (Kapitän zur See)
DD.08.1918-DD.09.1918 Weißenborn, Georg (Korvettenkapitän)
DD.09.1918-DD.11.1918 Heydel, Eberhard (Kapitän zur See)
DD.11.1918-16.12.1918 Bauer, Hermann (Kapitän zur See)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
42 důstojníků, 1027 poddůstojníků a námořníků

42 Officers and 1027 Enlisted
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
22808 t 22448 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
24700 t 24310 long tons
Délka:
Length:
167,20 m 548 ft 7 in
Šířka:
Beam:
28,50 m 93 ft 6 in
Ponor:
Draught:
8,94 m 29 ft 4 in
Pancéřování:
Armour:
boky: 120–300 mm
paluba: 55–80 mm
torpédové přepážky: 30 mm
hlavní dělové věže: 100–300 mm
kasematy: 170 mm
přední velitelské stanoviště: 100–400 mm
zadní velitelské stanoviště: 50–200 mm
Belt: 4.7–11.8 in
Deck: 2.2-3.1 in
Torpedo Bulkheads: 1.2 in
Main Gun Turret: 3.9-11.8 in
Casemates: 6.7 in
Fore Command Station: 3.9–15.7 in
Aft Command Station: 2.0-7.9 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
15x kotel
3x třístupňový parní stroj
15x Boiler
3x Triple-expansion Steam Engine
Výkon:
Power:
22990 kW při ? ot/min 30830.1 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
3
Zásoba paliva:
Fuel Load:
? t ? long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
38,5 km/h 20.8 kt
Dosah:
Range:
10186 km při rychlosti 18,5 km/h 5500 nm at speed 10 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
12x kanon 30,5-cm-SK L/50 ve věži Drh LC/1908 (6x II)
14x kanon 15-cm-SK L/45 na lafetě MPL C/06 (14x I)
14x kanon 8,8-cm-SK L/45 na lafetě MPL C/01-06 (14x I)
6x 50 cm torpédomet
12x 30,5-cm-SK L/50 Gun, cal. 12-in, in Drh LC/1908 Turret (6x II)
14x 15-cm-SK L/45 Gun, cal. 5.9-in, on MPL C/06 Mount (14x I)
14x 8,8-cm-SK L/45 Gun, cal. 3.5-in, on MPL C/01-06 Mount (14x I)
6x Torpedo-tube, cal. 19.7-in
Vybavení:
Equipment:
? ?
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
- -
Poznámka:
Note:
původ jména: Oldenburské vévodství

1) vyškrtnuta z námořního rejstříku: 05.11.1919
Name Origin: Duchy of Oldenburg

1) Stricken from Navy Register: 05.11.1919
Zdroje:
Sources:
deutsche-schutzgebiete.de
https://www.sms-navy.com/bb/sms_bb_helgoland.htm
www.german-navy.de
www.worldwar1.co.uk
https://de.wikipedia.org/wiki/SMS_Oldenburg_(1910)
https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Oldenburg
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Oldenburg-1910-t25118#685316 Verze : 0
S.M.S. Oldenburg

- cena stavby: 45 801 000 marek
- služba: součást I. bitevní flotily. V bitvě u Jutska vypálila 53 granátů ráže 305mm. Po skončení války předána Japonsku, ale to o ni nejevilo zájem, a proto byla v roce 1921 sešrotována.


Zdroj: archiv autora ...

URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Oldenburg-1910-t25118#92275 Verze : 2
S.M.S. Oldenburg

Zdroj: archiv autora ...

URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Oldenburg-1910-t25118#112091 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více