Název: Name: | Ural-4320 Zvězda-V | |
Originální název: Original Name: | Урал-4320 Звезда-В | |
Kategorie: Category: | improvizovaný KOT | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR NPO STiS MV RF, Dmitrov-7, Moskevská oblast, | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2000-DD.MM.2010 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 500 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 2-3 + 16 osob / troops | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 6x6 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | ? kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 3375 kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 13800 kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | ? kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | ? kg | |
Celková délka: Overall Length: | 7660 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2500 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3270 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 400 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 3525 mm - 1400 mm | |
Rozchod: Track: | 2000 mm | |
Brzdová soustava: Braking System: | bubnové brzdy | |
Elektrický systém: Electrical System: | 24 V | |
Pneumatiky: Tyres: | 390/95R20 147J mod. O-65 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | JaMZ-238M2 (ЯМЗ-238М2) | |
Převodovka: Gearbox: | JaMZ-236U (ЯМЗ-236У) | |
Spojka: Clutch: | suchá, dvoukotoučová, mechanické ovládání | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 287 + 60 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 85 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 35 l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 1080 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | 38 ° / 29 ° | |
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 18 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 0,7 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,8 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,5 m | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | НПО СТиС=Научно-производственное объединение "Специальная техника и связь", Министерство внутренних дел Российской Федерации (Vědecké a výrobní sdružení speciálních zařízení a komunikace Ministerstva vnitra Ruské federace, NPO STiS MV RF). Podvozek Ural-4320-31 s přídavným pancéřováním. Další známé označení: Ural-4320-ČZ (Урал-4320-ЧЗ) s vojenskou přezdívkou: Pokémon (Покемон). Další varianty pneumatik: 14.00-20, nebo 12.00R20. | |
Zdroje: Sources: | П. П. Сергеев: Грузовики Урал, част 2, серия: Военные машины, выпуск: КОЛБТиМ, Киров 2004, ISBN nemá http://www.insst.ru/federal1_zv.html http://ist-ru.com/en_federal91.html урал-4320.рф https://ruser07.livejournal.com/102846.html war-time.ru https://www.autowp.ru/ural/4320/pictures/xd1xcf https://www.valka.cz/RUS-Ural-4320-31-t195042 www.vitalykuzmin.net |
Období | - |
Typ stroje | RUS - Ural-4320 Zvězda-V |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/RUS-Ural-4320-Zvezda-V-t250901#690959Verze : 1
Jiří Tintěra
MOD
Stručná historie
Četné ozbrojené konflikty vně i uvnitř SSSR a následně i RF, byly doprovázeny rozsáhlými odvetnými akcemi záškodnických a partyzánských skupin. Například během války v Afghánistánu bylo ztraceno přes 15 000 vozidel. Tanky a obrněné transportéry doprovázející v kolonách jedoucí kamiony neposkytovaly dostatečnou ochranu.
Proto se začaly používat jako další prostředek palebné ochrany upravené nákladní automobily. K zodolnění se hodilo vše co bylo po ruce: plechy, vyřazené části z obrněných vozidel, poražené kmeny stromů, pytle s pískem, kolejnice, atp.
Většinou takto byly přestavěny vozy Ural-4320, protože se jednalo o vozidlo s výkonnou pohonnou jednotkou, vyšší únosností a vyšší průjezdností v terénu. Tyto afghánské improvizace se ukázaly jako prospěšné i během druhé čečenské války, takže automobilky RF přistoupily k malosériové výrobě u několika typů nákladních automobilů.
Zkušenost se ukázala jako úspěšná a později začali vyrábět obrněné jednotky pro nákladní automobily, které již nebyly vyrobeny řemeslně, ale v továrnách. Vznik pancéřových ochran pro těžká vozidla vojsk ministerstva vnitra RF se váže k druhé čečenské válce. Tehdy vyvstala potřeba dodatečně opancéřovat nákladní automobily určené k převozu vojsk v týlu a přifrontové oblasti. Federální ministerstvo vnitra zadalo tyto přestavby své specializované továrně NPO STiS MV RF - známé jako Dmitrov-7.
V letech 2000-2010 vyprodukoval Dimitrov přes 500 přestaveb sériových automobilů Ural-4320. Vozidla byla vybavena přídavným pancéřováním kapot a kabin, místo běžného zasklení bylo použito zodolněné sklo se střílnami. Na korbu vozidla byla umístěna nástavba s pancéřovanými stěnami. Nástavba pojmula 16 vojáků s výstrojí a výzbrojí. Boční stěny údajně poskytovaly šestý stupen ochrany podle GOST 50963-96. Po obvodu nástavby bylo nad střílnami několik velkých průzorů s neprůstřelným sklem. U prvních verzí byla střecha vyrobena z překližky, jejíž díly se daly odklopit a umožňovaly tak odvětrání, nebo střelbu. U pozdějších přestaveb byla střecha kovová s namontovanou ventilací. Vstup a výstup byl možný přes dveře na zádi.
V případě potřeby byla pancéřová nástavba demontována a mohla být pak použita samostatně jako kontrolní stanoviště. Oficiální název zněl: Ural-4320 Zvězda-V, ale vojáci ho přejmenovali na "Pokémon".
Později vyvinul závod Dmitrov několik vylepšených verzí, na podvozcích Ural-4320 a Ural-5557. V posledních letech se nejedná o rozebíratelné pancéřované nástavby, ale o celkovou přestavbu zadní části trupu, která se konstrukcí blíží lehce pancéřovanému obrněnému transportéru. Zda se tato vozidla dostala do sériové výroby není zřejmé, ale jejich prototypy byly předváděny na moskevských výstavách Interpolitech (Интерполитех) a Armija (Армия) pod několika názvy, například:
Federal KDZ,
Federal Kub,
Federal M,
Federal typ 90 (jiné označení 42590 a 425901),
Federal typ 91 (jiné označení 42591 a 425911),
Federal typ 93.
Zdroj:
Pokjemon XXI vjeka, in M-Chobbi 2021, č.11, str.20-21, ISSN 0236-0558
http://ist-ru.com/en_federal91.html
http://www.insst.ru/federal1_zv.html
урал-4320.рф
https://ruser07.livejournal.com/102846.html
war-time.ru
https://www.autowp.ru/ural/4320/pictures/xd1xcf
www.vitalykuzmin.net
Období | - |
Typ stroje | RUS - Ural-4320 Zvězda-V |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zvězda-V s plachtovým překrytem obrněné nástavby. Pravděpodobně Kazaň v dubnu 2011.
Období | - |
Typ stroje | RUS - Ural-4320 Zvězda-V |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pozdější verze Zvězdy-V kdesi v Sýrii.
Období | - |
Typ stroje | RUS - Ural-4320 Zvězda-V |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | RUS - Ural-4320 Zvězda-V |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Spartánsky vybavený vnitřek pancéřové nástavby.
URL : https://www.valka.cz/RUS-Ural-4320-Zvezda-V-t250901#690968Verze : 2
Jiří Tintěra
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.