Název: Name: | KRI Nanggala | |
Originální název: Original Name: | KRI Nanggala | |
Kategorie: Category: | stíhací útočná ponorka (konvenční) | |
Třída: Class: | Cakra | |
Kódové označení: Pennant Number: | 402 | |
Loděnice: Builder: | Howaldtswerke-Deutsche Werft, Kiel / | |
Založení kýlu: Laid Down: | DD.03.1978 | |
Spuštění na vodu: Launched: | 10.09.1980 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 21.10.1981 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | 21.04.2021 potopená v dôsledku technickej poruchy pri odpálení torpéda / sunk due to a technical failure when firing the torpedo | |
Potopené lodě: Sunk Ships: | DD.MM.RRRR - | |
Velitel: Commander: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? ( ) DD.MM.2004-DD.MM.2006 Ali, Muhammad - major námořnictva ( ) DD.MM.2013-16.05.2014 Prasetya, Wirawan Ady - major námořnictva ( ) 16.05.2014-08.12.2015 Setyawan, Harry - major námořnictva ( ) 08.12.2015-29.09.2016 Poerwandanu, Widya - komandér ( ) 29.09.2016-02.12.2016 Taufik, Ahmad Noer - komandér ( ) 02.12.2016-20.02.2019 Zaenal, Yulius Azz - komandér ( ) 20.02.2019-03.04.2020 Ansori, ? - komandér ( ) 03.04.2020-21.04.2021 Oktavian, Heri - komandér ( ) | |
Jednotka: Unit: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Ponorková jednotka 2. floty | |
Poznámka: Note: | Ponorka sa potopila pri torpédovom výcviku 21.04.2021 severne od ostrova Bali. | |
Zdroje: Sources: | www.thejakartapost.com https://en.wikipedia.org/wiki/KRI_Nanggala_(402) |
URL : https://www.valka.cz/IDN-SSK-KRI-Nanggala-402-t241403#667864Verze : 0
buko1
MOD
Stíhacia útočná ponorka KRI Nanggala (vežové číslo 402) je konvenčná ponorka nemeckého typu Typ 209/1300, lokálne označovaná ako trieda Cakra. V službe je od roku 1981 a je jednou z dvoch ponoriek tejto triedy v Indonézskom námorníctve.
V noci z 20. na 21.04.2021 (miestny čas, v Európe bol podvečer dňa 20.04.2021) realizovala ponorka torpédový výcvik na otvorenom mori, ktorý mal prebiehať zhruba 95 km severne od ostrova Bali. O 03:00 hod 21.04.2021 (20:00 hod. 20.04.2021 UTC) požiadal kapitán ponorky povolenie k odpáleniu ostrého torpéda SUT. Po obdržaní povolenia začala ponorka s prípravou streľby, pričom okolo 04:00 miestneho času došlo k zaplaveniu torpédometu (súčasť postupu ktorý predchádza odpáleniu torpéda). Posledná komunikácia s ponorkou prebehla v čase 04:25, keď bol vydaný povel k odpáleniu torpéda z trubice č. 8. Pokusy o obnovenie spojenia boli neúspešné a v čase 09:37 miestneho času námorníctvo oficiálne informovalo príslušné úrady o nezvestnej a pravdepodobne potopenej ponorke. V oblasti kde ponorka operovala dosahuje more hĺbku až 1500 m, pričom ponorka má teoretickú odolnosť trupu do hĺbky 500 m (praktické testy odolnosti boli realizované len do hĺbky 240 m).
Na palube ponorky bolo v čase nehody 53 osôb, z toho 49 členov posádky, 3 špecialisti výzbroje a kontrolujúci veliteľ (plukovník námořnictva Harry Setyawan, veliteľ ponorkového oddielu 2. flotily).
Podľa informácii ktoré zverejnili záchranné tímy 22.04.2021 mal posádke potopenej ponorky dôjsť kyslík 24.04.2021 o 04:00 miestneho času (20:00 UTC, 23.04.2021). Záchranné tímy pri pátraní po ponorke našli v oblasti kde ponorka operovala viacero olejových a naftových škvŕn na hladine, ale nedokázaôi s určitosťou určiť či majú súvislosť s ponorkou. Do záchrannej operácie boli postupne zapojené 3 ponorky (vrátane najnovšej ponorky KRI Alugoro), 5 lietadiel a 21 vojnových lodí, pričom do záchranných operácií sa zapojil aj Singapur a Malajzia so svojimi špecializiovanými plavidlami na záchranu pnoriek. Pomoc oznámila aj Austrália a India, svoje prieskumné lietadlá P-8 Poseidon nasadilo aj USA.
Podľa zverejnených informácií bol v oblasti zaznamený pohyb pod hladinou rýchlosťou 2,5 uzla, ale na určenie polohy tohto zdroja nezískali prieskumné prostriedky dostatok informácii. Ďalšie plavidlo detekovalo v hĺbke 50 až 100 m veľký magnetický objekt. Podľa informácií indonézskych médií záchranné tímy sa zamerali na oblasť zhruba 40 km severne od Celukan Bawang (Bali) s plochou 10 námronyćh míľ, v ktorej majú vytipovaných 9 miest, kde by sa mohla ponorka nachádzať.
Pátracie tímy medzitým z mora vylovili viacero predmetov, ktoré pochádzajú z ponorky - zariadenie chrániace torpéda, fľaše s mazivom, aj modlitebné koberce. Uvedené predmety sa mohli z ponorky dostať iba mechanickým poškodením trupu a posádke už medzitým s určitosťou došiel kyslík. Z uvedených dôvodov sa záchranná operácia dňom 24.04.2021 zmenila na operáciu na lokalizáciu vraku ponorky.
O objavení vraku ponorky informovalo námorníctvo v nedeľu 25.04.2021. Vrak ponorky bol objavený v hĺbke 838 metrov približne 1,4 km od miesta posledného ponorenia a bol rozlomený na 3 kusy.
Zdroj: www.thejakartapost.com
V noci z 20. na 21.04.2021 (miestny čas, v Európe bol podvečer dňa 20.04.2021) realizovala ponorka torpédový výcvik na otvorenom mori, ktorý mal prebiehať zhruba 95 km severne od ostrova Bali. O 03:00 hod 21.04.2021 (20:00 hod. 20.04.2021 UTC) požiadal kapitán ponorky povolenie k odpáleniu ostrého torpéda SUT. Po obdržaní povolenia začala ponorka s prípravou streľby, pričom okolo 04:00 miestneho času došlo k zaplaveniu torpédometu (súčasť postupu ktorý predchádza odpáleniu torpéda). Posledná komunikácia s ponorkou prebehla v čase 04:25, keď bol vydaný povel k odpáleniu torpéda z trubice č. 8. Pokusy o obnovenie spojenia boli neúspešné a v čase 09:37 miestneho času námorníctvo oficiálne informovalo príslušné úrady o nezvestnej a pravdepodobne potopenej ponorke. V oblasti kde ponorka operovala dosahuje more hĺbku až 1500 m, pričom ponorka má teoretickú odolnosť trupu do hĺbky 500 m (praktické testy odolnosti boli realizované len do hĺbky 240 m).
Na palube ponorky bolo v čase nehody 53 osôb, z toho 49 členov posádky, 3 špecialisti výzbroje a kontrolujúci veliteľ (plukovník námořnictva Harry Setyawan, veliteľ ponorkového oddielu 2. flotily).
Podľa informácii ktoré zverejnili záchranné tímy 22.04.2021 mal posádke potopenej ponorky dôjsť kyslík 24.04.2021 o 04:00 miestneho času (20:00 UTC, 23.04.2021). Záchranné tímy pri pátraní po ponorke našli v oblasti kde ponorka operovala viacero olejových a naftových škvŕn na hladine, ale nedokázaôi s určitosťou určiť či majú súvislosť s ponorkou. Do záchrannej operácie boli postupne zapojené 3 ponorky (vrátane najnovšej ponorky KRI Alugoro), 5 lietadiel a 21 vojnových lodí, pričom do záchranných operácií sa zapojil aj Singapur a Malajzia so svojimi špecializiovanými plavidlami na záchranu pnoriek. Pomoc oznámila aj Austrália a India, svoje prieskumné lietadlá P-8 Poseidon nasadilo aj USA.
Podľa zverejnených informácií bol v oblasti zaznamený pohyb pod hladinou rýchlosťou 2,5 uzla, ale na určenie polohy tohto zdroja nezískali prieskumné prostriedky dostatok informácii. Ďalšie plavidlo detekovalo v hĺbke 50 až 100 m veľký magnetický objekt. Podľa informácií indonézskych médií záchranné tímy sa zamerali na oblasť zhruba 40 km severne od Celukan Bawang (Bali) s plochou 10 námronyćh míľ, v ktorej majú vytipovaných 9 miest, kde by sa mohla ponorka nachádzať.
Pátracie tímy medzitým z mora vylovili viacero predmetov, ktoré pochádzajú z ponorky - zariadenie chrániace torpéda, fľaše s mazivom, aj modlitebné koberce. Uvedené predmety sa mohli z ponorky dostať iba mechanickým poškodením trupu a posádke už medzitým s určitosťou došiel kyslík. Z uvedených dôvodov sa záchranná operácia dňom 24.04.2021 zmenila na operáciu na lokalizáciu vraku ponorky.
O objavení vraku ponorky informovalo námorníctvo v nedeľu 25.04.2021. Vrak ponorky bol objavený v hĺbke 838 metrov približne 1,4 km od miesta posledného ponorenia a bol rozlomený na 3 kusy.
Zdroj: www.thejakartapost.com
www.channelnewsasia.com
https://en.wikipedia.org/wiki/KRI_Nanggala_(402)
URL : https://www.valka.cz/IDN-SSK-KRI-Nanggala-402-t241403#667865Verze : 12
buko1
MOD
Reklama
Vážení,
admirál Yudo Margono, velitel indonéského námořnictva prohlásil, že byl objeven vrak ponorky Nanggala v hloubce 850 m. Indonéské námořnictvo změnilo statut ponorky z termínu "pohřešovaná" na "potopená".
Naděje na záchranu jsou mizivé a předpokládá se, že zásoby kyslíku došly v sobotu ráno. Také se předpokládá, že došlo k implozi ponorky, když klesla do větší hloubky než na kterou byla konstruována. Což dokazují některé nalezené předměty, například: olejnička a modlitební koberečky.
Po ponorce pátraly lodě a letadla z Indonésie, Austrálie, Malajsie, Singapuru a USA.
Zdroj:
www.idnes.cz
www.medcom.id
voi.id
admirál Yudo Margono, velitel indonéského námořnictva prohlásil, že byl objeven vrak ponorky Nanggala v hloubce 850 m. Indonéské námořnictvo změnilo statut ponorky z termínu "pohřešovaná" na "potopená".
Naděje na záchranu jsou mizivé a předpokládá se, že zásoby kyslíku došly v sobotu ráno. Také se předpokládá, že došlo k implozi ponorky, když klesla do větší hloubky než na kterou byla konstruována. Což dokazují některé nalezené předměty, například: olejnička a modlitební koberečky.
Po ponorce pátraly lodě a letadla z Indonésie, Austrálie, Malajsie, Singapuru a USA.
Zdroj:
www.idnes.cz
www.medcom.id
voi.id
URL : https://www.valka.cz/IDN-SSK-KRI-Nanggala-402-t241403#667887Verze : 1
Jiří Tintěra
MOD
Vážení, ¨
indonéské námořnictvo v neděli 25.04.2021 uvedlo, že pátracím týmům se podařilo lokalizovat ponorku. Vrak je rozlomen na tři kusy a byl nalezen v hloubce 838 metrů na místě vzdáleném 1,4 kilometru od posledního ponoru.
Zdroj:
www.idnes.cz
indonéské námořnictvo v neděli 25.04.2021 uvedlo, že pátracím týmům se podařilo lokalizovat ponorku. Vrak je rozlomen na tři kusy a byl nalezen v hloubce 838 metrů na místě vzdáleném 1,4 kilometru od posledního ponoru.
Zdroj:
www.idnes.cz
URL : https://www.valka.cz/IDN-SSK-KRI-Nanggala-402-t241403#667980Verze : 0
Jiří Tintěra
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.