Main Menu
User Menu

IDN - SSK - KRI Nanggala (402)

KRI Nanggala

     
Název:
Name:
KRI Nanggala
Originální název:
Original Name:
KRI Nanggala
Kategorie:
Category:
stíhací útočná ponorka (konvenční)
Třída:
Class:
Cakra
Kódové označení:
Pennant Number:
402
Loděnice:
Builder:
Howaldtswerke-Deutsche Werft, Kiel /
Založení kýlu:
Laid Down:
DD.03.1978
Spuštění na vodu:
Launched:
10.09.1980
Uvedení do služby:
Commissioned:
21.10.1981
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
21.04.2021 potopená v dôsledku technickej poruchy pri odpálení torpéda / sunk due to a technical failure when firing the torpedo
Potopené lodě:
Sunk Ships:
DD.MM.RRRR -
Velitel:
Commander:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? ( )
DD.MM.2004-DD.MM.2006 Ali, Muhammad - major námořnictva ( )
DD.MM.2013-16.05.2014 Prasetya, Wirawan Ady - major námořnictva ( )
16.05.2014-08.12.2015 Setyawan, Harry - major námořnictva ( )
08.12.2015-29.09.2016 Poerwandanu, Widya - komandér ( )
29.09.2016-02.12.2016 Taufik, Ahmad Noer - komandér ( )
02.12.2016-20.02.2019 Zaenal, Yulius Azz - komandér ( )
20.02.2019-03.04.2020 Ansori, ? - komandér ( )
03.04.2020-21.04.2021 Oktavian, Heri - komandér ( )
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Ponorková jednotka 2. floty
Poznámka:
Note:
Ponorka sa potopila pri torpédovom výcviku 21.04.2021 severne od ostrova Bali.
Zdroje:
Sources:
www.thejakartapost.com
https://en.wikipedia.org/wiki/KRI_Nanggala_(402)
URL : https://www.valka.cz/IDN-SSK-KRI-Nanggala-402-t241403#667864Verze : 0
MOD
Stíhacia útočná ponorka KRI Nanggala (vežové číslo 402) je konvenčná ponorka nemeckého typu Typ 209/1300, lokálne označovaná ako trieda Cakra. V službe je od roku 1981 a je jednou z dvoch ponoriek tejto triedy v Indonézskom námorníctve.

V noci z 20. na 21.04.2021 (miestny čas, v Európe bol podvečer dňa 20.04.2021) realizovala ponorka torpédový výcvik na otvorenom mori, ktorý mal prebiehať zhruba 95 km severne od ostrova Bali. O 03:00 hod 21.04.2021 (20:00 hod. 20.04.2021 UTC) požiadal kapitán ponorky povolenie k odpáleniu ostrého torpéda SUT. Po obdržaní povolenia začala ponorka s prípravou streľby, pričom okolo 04:00 miestneho času došlo k zaplaveniu torpédometu (súčasť postupu ktorý predchádza odpáleniu torpéda). Posledná komunikácia s ponorkou prebehla v čase 04:25, keď bol vydaný povel k odpáleniu torpéda z trubice č. 8. Pokusy o obnovenie spojenia boli neúspešné a v čase 09:37 miestneho času námorníctvo oficiálne informovalo príslušné úrady o nezvestnej a pravdepodobne potopenej ponorke. V oblasti kde ponorka operovala dosahuje more hĺbku až 1500 m, pričom ponorka má teoretickú odolnosť trupu do hĺbky 500 m (praktické testy odolnosti boli realizované len do hĺbky 240 m).

Na palube ponorky bolo v čase nehody 53 osôb, z toho 49 členov posádky, 3 špecialisti výzbroje a kontrolujúci veliteľ (plukovník námořnictva Harry Setyawan, veliteľ ponorkového oddielu 2. flotily).

Podľa informácii ktoré zverejnili záchranné tímy 22.04.2021 mal posádke potopenej ponorky dôjsť kyslík 24.04.2021 o 04:00 miestneho času (20:00 UTC, 23.04.2021). Záchranné tímy pri pátraní po ponorke našli v oblasti kde ponorka operovala viacero olejových a naftových škvŕn na hladine, ale nedokázaôi s určitosťou určiť či majú súvislosť s ponorkou. Do záchrannej operácie boli postupne zapojené 3 ponorky (vrátane najnovšej ponorky KRI Alugoro), 5 lietadiel a 21 vojnových lodí, pričom do záchranných operácií sa zapojil aj Singapur a Malajzia so svojimi špecializiovanými plavidlami na záchranu pnoriek. Pomoc oznámila aj Austrália a India, svoje prieskumné lietadlá P-8 Poseidon nasadilo aj USA.

Podľa zverejnených informácií bol v oblasti zaznamený pohyb pod hladinou rýchlosťou 2,5 uzla, ale na určenie polohy tohto zdroja nezískali prieskumné prostriedky dostatok informácii. Ďalšie plavidlo detekovalo v hĺbke 50 až 100 m veľký magnetický objekt. Podľa informácií indonézskych médií záchranné tímy sa zamerali na oblasť zhruba 40 km severne od Celukan Bawang (Bali) s plochou 10 námronyćh míľ, v ktorej majú vytipovaných 9 miest, kde by sa mohla ponorka nachádzať.

Pátracie tímy medzitým z mora vylovili viacero predmetov, ktoré pochádzajú z ponorky - zariadenie chrániace torpéda, fľaše s mazivom, aj modlitebné koberce. Uvedené predmety sa mohli z ponorky dostať iba mechanickým poškodením trupu a posádke už medzitým s určitosťou došiel kyslík. Z uvedených dôvodov sa záchranná operácia dňom 24.04.2021 zmenila na operáciu na lokalizáciu vraku ponorky.



Zdroj: www.thejakartapost.com
www.channelnewsasia.com
https://en.wikipedia.org/wiki/KRI_Nanggala_(402)

IDN - SSK - KRI Nanggala (402) - KRI Nanggala (402) (Photo: Facebook / Pusat Penerangan TNI)

KRI Nanggala (402) (Photo: Facebook / Pusat Penerangan TNI)
URL : https://www.valka.cz/IDN-SSK-KRI-Nanggala-402-t241403#667865Verze : 10
MOD
Diskuse
Vážení,
admirál Yudo Margono, velitel indonéského námořnictva prohlásil, že byl objeven vrak ponorky Nanggala v hloubce 850 m. Indonéské námořnictvo změnilo statut ponorky z termínu "pohřešovaná" na "potopená".


Naděje na záchranu jsou mizivé a předpokládá se, že zásoby kyslíku došly v sobotu ráno. Také se předpokládá, že došlo k implozi ponorky, když klesla do větší hloubky než na kterou byla konstruována. Což dokazují některé nalezené předměty, například: olejnička a modlitební koberečky.


Po ponorce pátraly lodě a letadla z Indonésie, Austrálie, Malajsie, Singapuru a USA.


Zdroj:
www.idnes.cz
www.medcom.id
voi.id
URL : https://www.valka.cz/IDN-SSK-KRI-Nanggala-402-t241403#667887Verze : 1
MOD
Vážení, ¨
indonéské námořnictvo v neděli 25.04.2021 uvedlo, že pátracím týmům se podařilo lokalizovat ponorku. Vrak je rozlomen na tři kusy a byl nalezen v hloubce 838 metrů na místě vzdáleném 1,4 kilometru od posledního ponoru.


Zdroj:
www.idnes.cz
URL : https://www.valka.cz/IDN-SSK-KRI-Nanggala-402-t241403#667980Verze : 0
MOD