Název: Name: | Airco D.H.4 | |
Originální název: Original Name: | Airco D.H.4 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.1918 Aircraft manufacturing Co Ltd., Hendon / DD.MM.1917-DD.MM.1913 F. W. Berwick & Co Ltd., Park Royal / DD.MM.191R-DD.MM.191R Glendower Aircraft Co., South Kensington / DD.MM.191R-DD.MM.191R Palladium Autocars Ltd., Putney / DD.MM.1917-DD.MM.191R Vulcan Motor and Engineering Co., Southport / DD.MM.1917-DD.MM.191R Westland Aircraft Works, Yeovil / DD.MM.1926-DD.MM.1926 Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxelles DD.MM.1920-DD.MM.1921 Státní letecký závod č. 1, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1464 60+ GAZ-1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1916 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1012 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1517 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.92 m | |
Délka: Length: | 9.35 m | |
Výška: Height: | 3.07 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 40.32 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Beardmore BHP o výkonu 172 kW, nebo Siddeley Puma o výkonu 172 kW, nebo Galloway Adriatic o výkonu 172 kW, nebo Rolls-Royce Eagle III o výkonu 186 kW, nebo R.A.F.3a o výkonu 149 kW, nebo Fiat A-12 o výkonu 194 kW dvou nebo čtyřlistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 300 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 170.6 1) km/h v 3048 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5.1 2) m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15.53) min do 1981 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5304 4) m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff 2x 104kg bomba nebo 4x 51kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Výkony s motorem Puma; pro motor Eagle VIII: 1) 214.85 km/h v 3048 m 2) 6.86 m/s 3) 5.25 min do 1981 m 4) 6705 m Vytrvalost: 4,5 h s motorem Puma, 3,75 h s motorem Eagle VIII | |
Zdroje: Sources: | Bruce, J. M. The de Havilland D.H.4, Profile No.26. Profile Publications, Leatherhead 1965. Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4. Bruce, J. M. De Havilland Aircraft of World War One. Arms and Armour Press, London 1991. ISBN 1-85409-069-0. www.britishaircraft.co.uk www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/bww1/dh4.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#381006Verze : 0
Aubi
MOD
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#687247Verze : 0
Elvis
MOD
DH.4
Lehký bombardér zavedený v roce 1917 s velmi dobrými výkony, ale jednou vadou, posádka byla rozdělena palivovou nádrží, což značně znesnadňovalo její spolupráci a při zasažení této nádrže velmi snižovalo možnost přežití. Poněkud pochmurná přezdívka stroje byla "Flaming Coffin" tedy planoucí rakev, ale stroj byl díky svým výkonům jedním z nejlepších jednomotorových bombardérů WWI. Mnoho strojů bylo užíváno po WWI jak armádami nově vzniklých malých států tak i civilními uživateli (především stroje US produkce s motory Liberty.
Lehký bombardér zavedený v roce 1917 s velmi dobrými výkony, ale jednou vadou, posádka byla rozdělena palivovou nádrží, což značně znesnadňovalo její spolupráci a při zasažení této nádrže velmi snižovalo možnost přežití. Poněkud pochmurná přezdívka stroje byla "Flaming Coffin" tedy planoucí rakev, ale stroj byl díky svým výkonům jedním z nejlepších jednomotorových bombardérů WWI. Mnoho strojů bylo užíváno po WWI jak armádami nově vzniklých malých států tak i civilními uživateli (především stroje US produkce s motory Liberty.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#115258Verze : 0
.
Airco DH 4, s/n A7624, 55. peruť IAF, léto 1918. Perutě IAF (Independent Air Force) od června 1918 podnikaly hloubkové útoky až do jihozápadního Německa. 55. peruť byla první jednotkou vyzbrojenou typem DH 4 a účastnila se právě prvního takového náletu, kde jejím cílem byl Koblenz. Zobrazený stroj se nijak nevymyká schématu - trup, SOP a horní plochy v hnědozelené PC 10, spodní plochy křídel v barvě lakoveného plátna. Bílý trojúhelník je emblém jednotky, písmeno M je označením letounu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | De Havilland |
Typ letounu | Airco D.H.4 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A7624 |
Taktické označení / imatrikulace | M |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 55. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Airco DH 4, s/n A7624, 55. peruť IAF, léto 1918. Perutě IAF (Independent Air Force) od června 1918 podnikaly hloubkové útoky až do jihozápadního Německa. 55. peruť byla první jednotkou vyzbrojenou typem DH 4 a účastnila se právě prvního takového náletu, kde jejím cílem byl Koblenz. Zobrazený stroj se nijak nevymyká schématu - trup, SOP a horní plochy v hnědozelené PC 10, spodní plochy křídel v barvě lakoveného plátna. Bílý trojúhelník je emblém jednotky, písmeno M je označením letounu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#531273Verze : 0
Rad
MOD
Používali tieto stroje aj letecké jednotky USA po skončení WW1?
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#485209Verze : 0
buko1
MOD
Ďakujem. Takže to bude treba postupne poopravovať v niektorých amerických perutiach. Ežte že ich nie je veľa...
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#485212Verze : 0
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.