Main Menu
User Menu

Airco D.H.4

     
Název:
Name:
Airco D.H.4
Originální název:
Original Name:
Airco D.H.4
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.1918 Aircraft manufacturing Co Ltd., Hendon /
DD.MM.1917-DD.MM.1913 F. W. Berwick & Co Ltd., Park Royal /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Glendower Aircraft Co., South Kensington /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Palladium Autocars Ltd., Putney /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Vulcan Motor and Engineering Co., Southport /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Westland Aircraft Works, Yeovil /
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxelles
DD.MM.1920-DD.MM.1921 Státní letecký závod č. 1, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1464
60+ GAZ-1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1916
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1012 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1517 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12.92 m
Délka:
Length:
9.35 m
Výška:
Height:
3.07 m
Plocha křídla:
Wing Area:
40.32 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Beardmore BHP o výkonu 172 kW, nebo
Siddeley Puma o výkonu 172 kW, nebo
Galloway Adriatic o výkonu 172 kW, nebo
Rolls-Royce Eagle III o výkonu 186 kW, nebo
R.A.F.3a o výkonu 149 kW, nebo
Fiat A-12 o výkonu 194 kW
dvou nebo čtyřlistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
300 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
170.6 1) km/h v 3048 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.1 2) m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15.53) min do 1981 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5304 4) m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff


2x 104kg bomba nebo
4x 51kg bomba
Uživatelské státy:
User States:









Poznámka:
Note:
Výkony s motorem Puma; pro motor Eagle VIII:
1) 214.85 km/h v 3048 m
2) 6.86 m/s
3) 5.25 min do 1981 m
4) 6705 m
Vytrvalost: 4,5 h s motorem Puma, 3,75 h s motorem Eagle VIII
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. The de Havilland D.H.4, Profile No.26. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
Bruce, J. M. De Havilland Aircraft of World War One. Arms and Armour Press, London 1991. ISBN 1-85409-069-0.
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org
https://www.airwar.ru/enc/bww1/dh4.html

Airco D.H.4 -


Airco D.H.4 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#381006Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Airco-D-H-4-t23846#381006Version : 0
MOD
DH.4

Lehký bombardér zavedený v roce 1917 s velmi dobrými výkony, ale jednou vadou, posádka byla rozdělena palivovou nádrží, což značně znesnadňovalo její spolupráci a při zasažení této nádrže velmi snižovalo možnost přežití. Poněkud pochmurná přezdívka stroje byla "Flaming Coffin" tedy planoucí rakev, ale stroj byl díky svým výkonům jedním z nejlepších jednomotorových bombardérů WWI. Mnoho strojů bylo užíváno po WWI jak armádami nově vzniklých malých států tak i civilními uživateli (především stroje US produkce s motory Liberty.
Airco D.H.4 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#115258Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Airco-D-H-4-t23846#115258Version : 0
.
Airco D.H.4 - Airco DH 4, s/n A7624, 55. peruť IAF, léto 1918. Perutě IAF (Independent Air Force) od června 1918 podnikaly hloubkové útoky až do jihozápadního Německa. 55. peruť byla první jednotkou vyzbrojenou typem DH 4 a účastnila se právě prvního takového náletu, kde jejím cílem byl Koblenz. Zobrazený stroj se nijak nevymyká schématu - trup, SOP a horní plochy v hnědozelené PC 10, spodní plochy křídel v barvě lakoveného plátna. Bílý trojúhelník je emblém jednotky, písmeno M je označením letounu.

Airco DH 4, s/n A7624, 55. peruť IAF, léto 1918. Perutě IAF (Independent Air Force) od června 1918 podnikaly hloubkové útoky až do jihozápadního Německa. 55. peruť byla první jednotkou vyzbrojenou typem DH 4 a účastnila se právě prvního takového náletu, kde jejím cílem byl Koblenz. Zobrazený stroj se nijak nevymyká schématu - trup, SOP a horní plochy v hnědozelené PC 10, spodní plochy křídel v barvě lakoveného plátna. Bílý trojúhelník je emblém jednotky, písmeno M je označením letounu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL CZ: https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#531273Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Airco-D-H-4-t23846#531273Version : 0
MOD
Diskuse
Používali tieto stroje aj letecké jednotky USA po skončení WW1?
URL CZ: https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#485209Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Airco-D-H-4-t23846#485209Version : 0
MOD
Ne, používali své vlastní, licenční stroje, DH-4, v mnoha a mnoha obměnách. Původní britské stroje nikdy Američané nepoužívali (kromě vzorového stroje pro McCook Field).
URL CZ: https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#485210Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Airco-D-H-4-t23846#485210Version : 0
MOD
Ďakujem. Takže to bude treba postupne poopravovať v niektorých amerických perutiach. Ežte že ich nie je veľa...
URL CZ: https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#485212Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Airco-D-H-4-t23846#485212Version : 0
MOD