Typ: Type: | Avia S-199 | |
Výrobce: Producer: | Avia, akciová společnost pro průmysl letecký / | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.MM.19RR | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 320 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 20.08.1952 zničen při nehodě | |
Poznámka: Note: | Zálet letounu přiděleného ze zálohy, pilot npor. Zdeněk Kác velitel 2. letky s letounem nebyl spokojen, zvláště kvůli jeho "táhnutí" do leva. V průběhu letu ve výšce asi 400 m došlo náhle k vysazení motoru, pilot nacházející se tou dobou nad městem Plzní, stočil letoun směrem k letišti Bory a snažil se motor zapnutím čerpadla a ruční pumpou znovu nahodit. To se mu však nepovedlo. Pilot se rozhodl pro nouzové přistání do terénu mimo zástavbu. Zasunul podvozek, odhodil překryt kabiny, vypnul elektrickou síť a zapalování. Avšak přehlédl již nepoužívaný komín, o ten v rychlosti asi 180 km/h zavadil levým křídlem, letoun to stočilo o 90° a následně se zachytil o blízkou střechu, aby se následně zřítil na dvůr továrny. Pilot kupodivu přežil, byť značně zraněn. Příčinou vysazení pohonné jednotky bylo ukroucení náhonu na magneta. | |
Zdroje: Sources: | www.leteckabadatelna.cz |
URL : https://www.valka.cz/S-199-320-t237879#657823Verze : 1
Stát: Country: | Československá republika (1944-1960) | |
Datum převzetí: Commissioned: | DD.MM.19RR | |
Datum vyřazení: Decommissioned: | 20.08.1952 | |
Provozovatel: Operator: | DD.MM.RRRR-DD.MM.1952 V záloze DD.MM.1952-20.08.1952 4. letecký stíhací pluk, 2. letka | |
Označení: Marking: | ||
Taktické označení: Tactical Marking: | DD.MM.RRRR-20.08.1952 DB-35 | |
Výsostné znaky: Aircraft Insignia: | DD.MM.RRRR-20.08.1952 standardní (high visibility) | |
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Occasional Marking: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Kamufláž a zbarvení: Camouflage and Color Scheme: | ||
Kategorie: Category: | DD.MM.RRRR-20.08.1952 standardní vojenská | |
Barvy: Colors: | DD.MM.RRRR-20.08.1952 šedozelená | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2. www.leteckabadatelna.cz |
URL : https://www.valka.cz/S-199-320-t237879#657825Verze : 3
Fotografie z vyšetřovacího spisu nehody.
Zálet letounu přiděleného ze zálohy, pilot npor. Zdeněk Kác velitel 2. letky s letounem nebyl spokojen, zvláště kvůli jeho "táhnutí" do leva. V průběhu letu ve výšce asi 400 m došlo náhle k vysazení motoru, pilot nacházející se tou dobou nad městem Plzní, stočil letoun směrem k letišti Bory a snažil se motor zapnutím čerpadla a ruční pumpou znovu nahodit. To se mu však nepovedlo. Pilot se rozhodl pro nouzové přistání do terénu mimo zástavbu. Zasunul podvozek, odhodil překryt kabiny, vypnul elektrickou síť a zapalování. Avšak přehlédl již nepoužívaný komín, o ten v rychlosti asi 180 km/h zavadil levým křídlem, letoun to stočilo o 90° a následně se zachytil o blízkou střechu, aby se následně zřítil na dvůr továrny. Pilot kupodivu přežil, byť značně zraněn. Příčinou vysazení pohonné jednotky bylo ukroucení náhonu na magneta.
Zdroj:
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Areál Kerama - místo havárie
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Zálet letounu přiděleného ze zálohy, pilot npor. Zdeněk Kác velitel 2. letky s letounem nebyl spokojen, zvláště kvůli jeho "táhnutí" do leva. V průběhu letu ve výšce asi 400 m došlo náhle k vysazení motoru, pilot nacházející se tou dobou nad městem Plzní, stočil letoun směrem k letišti Bory a snažil se motor zapnutím čerpadla a ruční pumpou znovu nahodit. To se mu však nepovedlo. Pilot se rozhodl pro nouzové přistání do terénu mimo zástavbu. Zasunul podvozek, odhodil překryt kabiny, vypnul elektrickou síť a zapalování. Avšak přehlédl již nepoužívaný komín, o ten v rychlosti asi 180 km/h zavadil levým křídlem, letoun to stočilo o 90° a následně se zachytil o blízkou střechu, aby se následně zřítil na dvůr továrny. Pilot kupodivu přežil, byť značně zraněn. Příčinou vysazení pohonné jednotky bylo ukroucení náhonu na magneta.
Zdroj:
Libor Režňák; Stříbrný tryskáč MiG-15: Proudové začátky čs. letectva 1950 - 1957, Svět křídel; ISBN - 978-80-87567-14-2.
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.320 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.320 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.320 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.320 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | S-199.320 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Areál Kerama - místo havárie
Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz
URL : https://www.valka.cz/S-199-320-t237879#657826Verze : 3
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.