Název: Name: | Marconi Marine (VSEL) Ltd. | |
Originální název: Original Name: | Marconi Marine (VSEL) Ltd. | |
Historie názvů: History of Names: | 16.12.1964-03.06.1974 Vickers-Armstrongs (Shipbuilders) Ltd. 03.06.1974-31.12.1981 Vickers Shipbuilding Group Ltd. 31.12.1981-16.10.1998 Vickers Shipbuilding & Engineering Ltd. 16.10.1998-23.02.2000 Marconi Marine (VSEL) Ltd. | |
Obory výroby: Production Subjects: | loděnice | |
Sídlo hlavního závodu: Headquarters: | 16.12.1964-DD.03.1986 Londýn DD.03.1986-DD.MM.RRRR Barrow-in-Furness | |
Názvy a sídla poboček: Subsidiary Name and Location: | 16.12.1954-01.01.1968 High Walker 16.12.1954-DD.03.1986 Barrow-in-Furness 16.12.1954-DD.MM.1973 Hepburn DD.03.1986-DD.MM.1993 Cammel Laird Shipbuilders Ltd., Birkenhead DD.MM.19RR-DD.MM.19RR Clark & Standfield Ltd., Paisley DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? | |
Vznik: Founded: | 16.12.1964 | |
Zánik: Cancelled: | 23.02.2000 | |
Produkty: Products: | DD.MM.1955-DD.MM.1955 HMS Eastbourne (F73) DD.MM.1955-DD.MM.1955 HMS Excalibur (S40) DD.MM.1955-DD.MM.1955 HMS Scarborough (F63) DD.MM.1956-DD.MM.1956 HMS Porpoise (S01) DD.MM.1956-DD.MM.1956 HMS Rorqual (S02) DD.MM.1959-DD.MM.1959 HMS Orpheus (S11) DD.MM.1960-DD.MM.1960 HMS Dreadnought (S101) DD.MM.1961-DD.MM.1961 HMS Olympus (S12) DD.MM.1962-DD.MM.1962 HMS Mohawk (F125) DD.MM.1962-DD.MM.1962 HMS Osiris (S13) DD.MM.1963-DD.MM.1963 HMS Valiant (S102) DD.MM.1965-DD.MM.1965 HMS Warspite (S103) DD.MM.1966-DD.MM.1966 HMS Resolution (S22) DD.MM.1967-DD.MM.1967 HMS Repulse (S23) DD.MM.1968-DD.MM.1968 HMS Churchill (S46) DD.MM.1969-DD.MM.1969 IRIS Alborz (72) DD.MM.1969-DD.MM.1969 IRIS Sabalan (73) DD.MM.1971-DD.MM.1971 HMS Sheffield (D80) DD.MM.1971-DD.MM.1971 HMS Swiftsure (S126) DD.MM.1971-DD.MM.1971 ARA Hércules (B-52) DD.MM.1971-DD.MM.1971 Humaitá (S20) DD.MM.1972-DD.MM.1972 HMS Cardiff (D108) DD.MM.1972-DD.MM.1972 Tonelero (S21) DD.MM.1973-DD.MM.1973 HMS Sovereign (S108) DD.MM.1974-DD.MM.1974 HMS Superb (S109) DD.MM.1975-DD.MM.1975 INS Gal DD.MM.197R-DD.MM.197R INS Rahav DD.MM.197R-DD.MM.197R INS Tanin DD.MM.1975-DD.MM.1975 Riachuelo (S22) DD.MM.1976-DD.MM.1982 FH70 (155mm polní houfnice) DD.MM.1976-DD.MM.1976 HMS Sceptre (S104) DD.MM.1977-DD.MM.1977 HMS Invincible (R05) DD.MM.1978-DD.MM.1978 HMS Spartan (S105) DD.MM.1979-DD.MM.1979 HMS Splendid (S106) DD.MM.1980-DD.MM.1980 HMS Manchester (D95) DD.MM.1981-DD.MM.1981 HMS Trafalgar (S107) DD.MM.1982-DD.MM.1982 HMS Turbulent (S87) DD.MM.1984-DD.MM.1984 HMS Tireless (S88) DD.MM.1985-DD.MM.1985 HMS Torbay (S90) DD.MM.1986-DD.MM.1986 HMS Upholder (S40) DD.MM.1986-DD.MM.1986 HMS Trenchant (S91) DD.MM.1988-DD.MM.1988 HMS Talent (S92) DD.MM.1991-DD.MM.1991 HMS Triumph (S93) DD.MM.1992-DD.MM.1992 HMS Vanguard (S28) DD.MM.1993-DD.MM.1993 HMS Victorious (S29) DD.MM.1995-DD.MM.1995 HMS Vigilant (S30) DD.MM.1999-DD.MM.1999 HMS Vengeance (S31) | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | www.gracesguide.co.uk www.baesystems.com find-and-update.company-information.service.gov.uk en.wikipedia.org www.tynebuiltships.co.uk |
URL : https://www.valka.cz/Marconi-Marine-VSEL-Ltd-1998-2000-t236010#652433Verze : 0
Aubi
MOD
Vickers-Armstrongs (Shipbuilders) Ltd.
Firma vznikla (společně s Vickers-Armstrongs (Engineers), již dříve vznikla Vickers-Armstrongs (Aircraft)) v roce 1954 při rozdělení výrobních závodů společnosti Vickers-Armstrongs Ltd. podle oboru výroby. V roce 1960 byla v Barrow na vodu spuštěna první britská jaderná ponorka, HMS Dreadnought. V roce 1968 byly newcastleské loděnice Naval Yard v High Walkeru prodány firmě Swan Hunter, která v roce 1973 koupila i menší dok Palmers Yard v Hepburnu.
Jen o rok později začala labouristická vláda připravovat znárodnění leteckého a loďařského průmyslu, které po těžkých bojích ve sněmovně prošlo jako tzv. Aircraft and Shipbuilding Industries Act 1977. Ještě v roce 1974 proběhla reorganizace Vickersových loděnic - v praxi byla firma Vickers-Armstrongs (Shipbuilders) nahrazena novou společností, k tomu účelu přetvořenou z jiné nezajímavé a nesouvisející Vickersovy pobočky, ale kvůli jednoduchosti je toto z tabulky vynecháno. K 1. září 1977 se tedy Vickers Shipbuilding Group stala součástí nové státní korporace British Shipbuilders. Loděnice v Barrows byly masivně přestavěny, byla zasypána část suchého doku a na něm byla od roku 1982 budována masivní 51 m vysoká a 260 m dlouhá Devonshire Dock Hall. VSEL byla nakonec prvními loděnicemi, které se ale vrátily do soukromých rukou - v březnu 1986 byla společně s loděnicemi Cammell Laird v Birkenheadu odkoupena společností VSEL Consortium, k tomu vytvořenou zaměstnanci VSEL. Paradoxně za státní peníze postavená Devonshire Dock Hall byla slavnostně otevřena až v září 1986, kdy již patřila soukromé společnosti (a otevřela ji Margaret Thatcherová) ...
V roce 1994 začalo vedení VSEL uvažovat o sloučení se silnější společností, které by firmu ochránilo před výkyvy v produkci válečních lodí po skončení studené války. Nabídky přišly od společnotí GEC a British Aerospace. Nabídka od BAe byla výhodnější, britská antimonopolní komise ji posoudila jako v zájmu státu, ale nakonevc uspěl GEC. Ten se tak v roce 1995 stal majitelem VSEL. Ovšem pouze dočasně - brzy začaly úvahy o tom, že by zbrojní výrobu GEC převzala právě BAe. Proto v roce 1998 GEC všechny svoje zbrojařské pobočky vyčlenil do dceřiné firmy Marconi Electronic Systems, kterou o rok později koupil BAe. V roce 2000 pak byla Vickers Shipbuilding & Engineering Ltd. v rámci reorganizace BAe na BAE Systems sloučena do BAE Systems Marine.
URL : https://www.valka.cz/Marconi-Marine-VSEL-Ltd-1998-2000-t236010#652438Verze : 5
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.