296. IAP (od 3.5.1943 73. GIAP)
V létě roku 1941 měl pluk základnu u města Krivoj Rog a jeho piloti létali na letounech I-16. Jejich operační prostor spadal do oblasti působení Jihozápadního frontu. V říjnu 1941 byly I-16 nahrazeny stíhačkami MiG-3 a koncem roku pluk obdržel letouy Jak-1. Na jaře 1942 se přemístil na letiště Brigadirovka (jižně od Charkova) a později toho roku následovaly operační lety u Stalingradu. Potom se pluk přesunul k Jižnímu frontu a v létě 1943 osvobozoval Donbas a Rostov na Donu. V průběhu roku 1944 bojoval v rámci 2.ukrajinského a 3.ukrajinského frontu. Jeh operačním prostorem bylo Rumunsko a Maďarsko, na konci války pak severní Maďarsko, jižní Slovensko a Morava. Pluk byl zařažen jakou součást 186. IAD, která se stala 6. GIAD.
Významní piloti:
Bondarenko, V.J.
Borisenko, I.I.
Budanova, J.V.
Jeremin, B.N.
Litvjak, L.V.
Maresjav, A.P.
Martynov, A.V.
Plechanov, A.F.
Rjazencev, A.F.
Sedov, M.S.
Solomatin, A.F.
Višnjakov, I.A.
Zaprjagajev, I.I.
Zujev, M.A.
Zdroj: Stalinovi sokoli 2. díl.
V létě roku 1941 měl pluk základnu u města Krivoj Rog a jeho piloti létali na letounech I-16. Jejich operační prostor spadal do oblasti působení Jihozápadního frontu. V říjnu 1941 byly I-16 nahrazeny stíhačkami MiG-3 a koncem roku pluk obdržel letouy Jak-1. Na jaře 1942 se přemístil na letiště Brigadirovka (jižně od Charkova) a později toho roku následovaly operační lety u Stalingradu. Potom se pluk přesunul k Jižnímu frontu a v létě 1943 osvobozoval Donbas a Rostov na Donu. V průběhu roku 1944 bojoval v rámci 2.ukrajinského a 3.ukrajinského frontu. Jeh operačním prostorem bylo Rumunsko a Maďarsko, na konci války pak severní Maďarsko, jižní Slovensko a Morava. Pluk byl zařažen jakou součást 186. IAD, která se stala 6. GIAD.
Významní piloti:
Bondarenko, V.J.
Borisenko, I.I.
Budanova, J.V.
Jeremin, B.N.
Litvjak, L.V.
Maresjav, A.P.
Martynov, A.V.
Plechanov, A.F.
Rjazencev, A.F.
Sedov, M.S.
Solomatin, A.F.
Višnjakov, I.A.
Zaprjagajev, I.I.
Zujev, M.A.
Zdroj: Stalinovi sokoli 2. díl.