Název: Name: | T5-52 | |
Originální název: Original Name: | T5-52 | |
Kategorie: Category: | samohybná kanónová houfnice | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Denel Land Systems, Centurion | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2020-DD.MM.2021 dodávky pro Jihoafrickou republiku / deliveries for South Africa | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | T5-45: 1 prototyp (podvozek Tatra 815) / prototype (Tatra 815 chassis) 1 prototyp (podvozek Tatra 815-7) / prototype (Tatra 815-7 chassis) T5-52: 1 prototyp (podvozek Tatra 815) / prototype (Tatra 815 chassis) 1 prototyp (podvozek Tatra 815-7) / prototype (Tatra 815-7 chassis) sériová vozidla / production vehicles: 6 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.2002 | |
Osádka: Crew: | 4 (+ 2 pro manipulaci s municí / for the manipulation with the ammunition) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 28000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 10100 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2900 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3480 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | ~410 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Tatra T3C-928-90 - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3 - počet válců: 8 - objem válců: 12 667 cm3 - maximální točivý moment: 2100 Nm při 1000 ot/min | |
Výkon: Power: | 300 kW při 1800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Tatra 14 TS 210 - synchronizovaná převodovka - počet rychlostí (vpřed+vzad): 14+2 | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 85 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 600 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 155mm kanónová houfnice (varianta G5-2000) - ráže: 155 mm - délka hlavně: 52 ráží - maximální dostřel: 42500 m (ERFB-BB) - maximální dostřel: 53900 m (VLAP) - náměr: -3° až +70° (standardně, hlaveň vzad) - odměr: ±40° (standardně, hlaveň vzad) - maximální rychlost střelby: 8 ran za minutu - MRSI: 4 rány - počet vezené munice: 27 střel, 26 nábojek - přechod do bojové/pochodové polohy: 90/40 vteřin | |
Vedlejší: Secondary: | protiletadlový kulomet - ráže 7,62 mm nebo 12,7 mm | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | firemní materiály Denel www.armyrecognition.com www.defenceweb.co.za |
URL : https://www.valka.cz/ZAF-T5-52-155mm-samohybna-houfnice-t234303#647410Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
T5-52
Samohybná kanonová houfnice určená k boji s dělostřelectvem a minomety protivníka, k umlčování a ničení míst velení, palebných a radiotechnických prostředků a živé síly protivníka, boření trvalých obranných staveb a polních obranných objektů.
Houfnice byla vyvíjena zřejmě od roku 2001 s cílem získat komerční úspěch v řadách indické armády. Z tohoto důvodu na projektu spolupracovala indická státní společnost Bharat Earth Movers Limited, která zajišťuje licenční výrobu automobilů řady Tatra 815. Základem nové zbraně T5 (později označované jako T5-45) se tak stala houfnice G5 (délka hlavně 45 ráží) lafetovaná na podvozek nákladního automobilu Tatra 815 vyrobeného v Indii společností BEML. Tato konfigurace byla použita pro úvodní střelecké zkoušky (včetně následných testů v Indii v září 2002). T5-45 byla na veřejnosti poprvé prezentována na jihoafrickém zbrojním veletrhu Africa Aerospace & Defence 2002, který se konal v září 2002. Prototyp byl následně přestavěn s využitím výkonnější houfnice G5-2000 (délka hlavně 52 ráží) a zbraň získala nové označení T5-2000, později upravené na T5-52.
Snahy o proniknutí na indický trh ztroskotaly v říjnu 2005, kdy indická vláda zrušila veškerá obchodní jednání se společností Denel kvůli obviněním z korupčních praktik jihoafrické firmy. Tato akce indické vlády byla vážnou ranou pro exportní potenciál zbraní vyráběných společností Denel. Několik zemí na Středním východě navíc údajně odstoupilo od dohod s Jihoafrickou republikou v důsledku tohoto skandálu. Denel Land Systems nicméně pokračoval v dalším vývoji houfnice a v hledání nových zákazníků. V listopadu 2016 tak byla na pákistánském zbrojním veletrhu IDEAS 2016 prvně představena houfnice T5-45 lafetovaná na podvozku nákladního automobilu Tatra 815-7. V září 2018 pak byla na veletrhu Africa Aerospace & Defence 2018 prezentována houfnice T5-52 využívající opět podvozek Tatra 815-7.
Prvním zákazníkem se stala jihoafrická armáda, která objednala šest houfnic (jednu baterii) T5-52 jako náhradu za stejné množství G5, které byly prodány do Spojených arabských emirátů (tyto houfnice následně skončily v řadách Libyjské národní armády). Houfnice T5-52 by měly být používány primárně k doktrinálním zkouškám. Na základě jejich výsledků by mělo padnout rozhodnutí, zda se stávající houfnice G6 modernizují na standard G6-52 s dělem o délce hlavně 52 ráží, nebo zda proběhně nákup nového systému T5-52.
Samohybná kanonová houfnice určená k boji s dělostřelectvem a minomety protivníka, k umlčování a ničení míst velení, palebných a radiotechnických prostředků a živé síly protivníka, boření trvalých obranných staveb a polních obranných objektů.
Houfnice byla vyvíjena zřejmě od roku 2001 s cílem získat komerční úspěch v řadách indické armády. Z tohoto důvodu na projektu spolupracovala indická státní společnost Bharat Earth Movers Limited, která zajišťuje licenční výrobu automobilů řady Tatra 815. Základem nové zbraně T5 (později označované jako T5-45) se tak stala houfnice G5 (délka hlavně 45 ráží) lafetovaná na podvozek nákladního automobilu Tatra 815 vyrobeného v Indii společností BEML. Tato konfigurace byla použita pro úvodní střelecké zkoušky (včetně následných testů v Indii v září 2002). T5-45 byla na veřejnosti poprvé prezentována na jihoafrickém zbrojním veletrhu Africa Aerospace & Defence 2002, který se konal v září 2002. Prototyp byl následně přestavěn s využitím výkonnější houfnice G5-2000 (délka hlavně 52 ráží) a zbraň získala nové označení T5-2000, později upravené na T5-52.
Snahy o proniknutí na indický trh ztroskotaly v říjnu 2005, kdy indická vláda zrušila veškerá obchodní jednání se společností Denel kvůli obviněním z korupčních praktik jihoafrické firmy. Tato akce indické vlády byla vážnou ranou pro exportní potenciál zbraní vyráběných společností Denel. Několik zemí na Středním východě navíc údajně odstoupilo od dohod s Jihoafrickou republikou v důsledku tohoto skandálu. Denel Land Systems nicméně pokračoval v dalším vývoji houfnice a v hledání nových zákazníků. V listopadu 2016 tak byla na pákistánském zbrojním veletrhu IDEAS 2016 prvně představena houfnice T5-45 lafetovaná na podvozku nákladního automobilu Tatra 815-7. V září 2018 pak byla na veletrhu Africa Aerospace & Defence 2018 prezentována houfnice T5-52 využívající opět podvozek Tatra 815-7.
Prvním zákazníkem se stala jihoafrická armáda, která objednala šest houfnic (jednu baterii) T5-52 jako náhradu za stejné množství G5, které byly prodány do Spojených arabských emirátů (tyto houfnice následně skončily v řadách Libyjské národní armády). Houfnice T5-52 by měly být používány primárně k doktrinálním zkouškám. Na základě jejich výsledků by mělo padnout rozhodnutí, zda se stávající houfnice G6 modernizují na standard G6-52 s dělem o délce hlavně 52 ráží, nebo zda proběhně nákup nového systému T5-52.
URL : https://www.valka.cz/ZAF-T5-52-155mm-samohybna-houfnice-t234303#647412Verze : 5
Martin Smíšek
MOD
Prototyp T5-52 na podvozku Tatra 815 zkompletovaném v Indii. Houfnice se nachází rozvinutá v bojové poloze.
(Denel Land Systems)
Období | - |
Typ stroje | ZAF - T5-52 (155mm samohybná houfnice) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Denel Land Systems)
URL : https://www.valka.cz/ZAF-T5-52-155mm-samohybna-houfnice-t234303#647413Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Prototyp T5-52 na podvozku Tatra 815-7.
(Denel Land Systems)
(Denel Land Systems)
(Denel Land Systems)
(Denel Land Systems)
Období | - |
Typ stroje | ZAF - T5-52 (155mm samohybná houfnice) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Denel Land Systems)
Období | - |
Typ stroje | ZAF - T5-52 (155mm samohybná houfnice) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Denel Land Systems)
Období | - |
Typ stroje | ZAF - T5-52 (155mm samohybná houfnice) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Denel Land Systems)
Období | - |
Typ stroje | ZAF - T5-52 (155mm samohybná houfnice) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Denel Land Systems)
URL : https://www.valka.cz/ZAF-T5-52-155mm-samohybna-houfnice-t234303#647414Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
T5-52 počas presunu.
Juhoafrická húfnica T5-52
Zdroj: www.edrmagazine.eu
Období | - |
Typ stroje | ZAF - T5-52 (155mm samohybná houfnice) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Juhoafrická húfnica T5-52
URL : https://www.valka.cz/ZAF-T5-52-155mm-samohybna-houfnice-t234303#654745Verze : 0
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.