UGV-Pz
Bezosádkový průzkumný prostředek UGV-Pz, modelově na bázi TAROS 6×6, je určen k realizaci průzkumu, vedení radiolokačního průzkumu a elektronického boje. K datu 19.05.2017 bylo zahájeno řešení autonomní podvozkové platformy 6×6 pro projekt obranného vývoje MO ČR s názvem Automatizovaný bezosádkový průzkumný pozemní prostředek UGV-Pz.
V průběhu roku 2018 byla zpracována výrobní dokumentace, byly vyrobeny 2 kusy prototypů UGV-Pz a tyto byly předány konečnému řešiteli VTÚ, s.p.
V rámci projektu také došlo k realizaci 2 kusů přepravních přívěsů pro UGV-Pz, které byly taktéž předány VTÚ, s.p.
Zdroje:
Bezosádkový průzkumný prostředek UGV-Pz, modelově na bázi TAROS 6×6, je určen k realizaci průzkumu, vedení radiolokačního průzkumu a elektronického boje. K datu 19.05.2017 bylo zahájeno řešení autonomní podvozkové platformy 6×6 pro projekt obranného vývoje MO ČR s názvem Automatizovaný bezosádkový průzkumný pozemní prostředek UGV-Pz.
V průběhu roku 2018 byla zpracována výrobní dokumentace, byly vyrobeny 2 kusy prototypů UGV-Pz a tyto byly předány konečnému řešiteli VTÚ, s.p.
V rámci projektu také došlo k realizaci 2 kusů přepravních přívěsů pro UGV-Pz, které byly taktéž předány VTÚ, s.p.
Zdroje:
Text převzat bez úpravy: Výroční zpráva VOP CZ, rok 2018, strana 12
Kresba převzata z Výroční zpráva VOP CZ, rok 2017, strana 10
URL : https://www.valka.cz/UGV-Pz-t233922#646465Verze : 4
Jiří Tintěra
MOD
17.06.2020
Vojenský technický ústav výzbroje a munice Slavičín předal armádě automatizovaný pozemní průzkumný prostředek UGV-Pz.
Prototyp pozemního průzkumného prostředku tvoří dvě v podstatě identické dílčí soupravy. Každá z těchto dílčích souprav je tvořena bezosádkovým průzkumným vozidlem postaveném na podvozku TAROS 6×6. Vozidlo je osazeno přístroji optoelektronického a radiolokačního průzkumu s možností osadit dalšími systémy elektronického boje.
Další součástí soupravy prototypu je pozemní řídící stanice (GCS), sestávající se ze dvou pracovišť operátorů (operátor řízení platformy a operátor průzkumu) a z pracoviště velitele prostředku UGV-Pz.
Pozemní řídící stanice UGV-Pz je modulární a přenosná v kufrech PELI, nebo v transportních látkových obalech. Subsystémy GCS jsou přepravitelné vozidly UGV, nebo LOV 50 B. Poslední jmenované vozidlo současně slouží k přepravě tříčlenné obsluhy UGV-Pz a k vlečení přívěsu CL ARM 35 LMV upraveného k převozu UGV-Pz.
Zdroj fotografií
www.facebook.com
URL : https://www.valka.cz/UGV-Pz-t233922#646630Verze : 3
Jiří Tintěra
MOD
Reklama
IDET 2021
Vojenský technický ústav výzbroje a munice Slavičín představil na výstavě IDET 2021 bezosádkové průzkumné vozidlo UGV-Pz.
Na doprovodné tabulce uvádí: "Automatizovaný bezosádkový průzkumný pozemní prostředek slouží k dálkově řízenému multispektrálnímu průzkumu zájmových oblastí a to zejména k vedení průzkumu na rizikových úsecích bojiště. Prototyp se skládá ze dvou souprav bezosádkových průzkumných vozidel UGV-Pz. Komplet dále obsahuje prostředky elektronického boje (EB), komunikační prostředky a počítačové řídicí soupravy.
Soupravu ovládají dva operátoři, jeden platformu a druhý optoelektronické a radiolokační senzory. Součástí týmu je velitel kompletu.
Platforma TAROS 6×6 má stálý pohon kol všech náprav, vysokou pohyblivost, manévrovatelnost a průchodnost terénem.
K účelu průzkumu UGV-Pz využívá integrovaný, multispektrální, průzkumný systém (IPzS). Jeden z dvojice UGV-Pz nese bojišťový radiolokátor SQUIRE s možností instalace prostředků EB dle potřeb uživatele."
Základní údaje:
hmotnost: | 1480 kg |
délka: | 3095 mm |
šířka: | 1668 mm |
výška: | 2961 mm |
délka za přepravy: | 2463 mm |
výška za přepravy: | 2377 mm |
rychlost na silnici: | 20 km/h |
rychlost v terénu: | 15 km/h |
jízdní dosah: | 10 km |
svah: | 30° (67 %) |
boční náklon: | 30° (67 %) |
výstupnost: | 0,2 m |
brodivost: | 0,4 m |
Zdroj:
Text viz výše, foto vlastní, pořízeno den před zahájením výstavy.
URL : https://www.valka.cz/UGV-Pz-t233922#680469Verze : 4
Jiří Tintěra
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.