177. IAP- PVO
V červnu 1941 byl pluk součástí 6. IAK -PVO Moskvy. V té době byl vyzbrojen stíhačkami I-16 a často prováděl noční stíhací akce. V listopadu 1950 byl poslán do bojů v Severní Koreji. Byl součástí 50. stíhací letecké divize a ve výzbroji měl letouny MiG-15. Jeden z jeho pilotů, N.J. Vorobjev, byl prvním sovětským pilotem, který si nárokoval sestřel stroje F-86. Piloti pluku v Koreji získali 24 sestřelů, za což zaplatili ztrátou dvou letounů a jednoho pilota. Nejúspěšnějšími piloty pluku byli major P.N. Michajlov a major M.J.Fomin, Oba dosáhli tří sestřelů. Pluk se vrátil do Sovětského svazu v únoru 1951.
Významní piloti:
Talalichin, V.V.
Zdroj: Stalinovi sokoli 2. díl.
V červnu 1941 byl pluk součástí 6. IAK -PVO Moskvy. V té době byl vyzbrojen stíhačkami I-16 a často prováděl noční stíhací akce. V listopadu 1950 byl poslán do bojů v Severní Koreji. Byl součástí 50. stíhací letecké divize a ve výzbroji měl letouny MiG-15. Jeden z jeho pilotů, N.J. Vorobjev, byl prvním sovětským pilotem, který si nárokoval sestřel stroje F-86. Piloti pluku v Koreji získali 24 sestřelů, za což zaplatili ztrátou dvou letounů a jednoho pilota. Nejúspěšnějšími piloty pluku byli major P.N. Michajlov a major M.J.Fomin, Oba dosáhli tří sestřelů. Pluk se vrátil do Sovětského svazu v únoru 1951.
Významní piloti:
Talalichin, V.V.
Zdroj: Stalinovi sokoli 2. díl.