Main Menu
User Menu

DFW B.I

     
Název:
Name:
DFW B.I
Originální název:
Original Name:
DFW B.I
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1914-DD.MM.191R Deutsche Flugzeugwerke GmbH, Leipzig /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1914-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
desítky? / dozens?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
650 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1015 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,00 m
Délka:
Length:
8,40 m
Výška:
Height:
3,18 m
Plocha křídla:
Wing Area:
40,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.I o výkonu 74 kW/100 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
120 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
100 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 800 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m
Dolet:
Range:
600 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
URL : https://www.valka.cz/DFW-B-I-t23283#528995Verze : 0
MOD
DFW B.I a B.II

Je zajímavé, že o jedné z nejvýznamnějších německých leteckých společností, vyrábějících letouny v období I. svět. války se dochovalo žalostně málo informací (bohužel se to týká i řady dalších). Přitom právě společnost Deutsche Flugzeug Werke, GmbH, založená na podzim 1911 v Lipsku, v letech 1912-19 vyráběla celkem 39 typů letadel, z nichž se však dochovalo pouhých sedm kusů.

Letouny DFW brázdily válečné nebe hned od počátku konfliktu. V roce 1914 sloužily na frontě pozorovací neozbrojené dvouplošníky DFW B.I. Letouny měly elegantní zakřivená křídla a byly to oblíbené stroje. Byly totiž stabilní a klidné za letu, tudíž příjemné na pilotáž. Bohužel, jak stále častěji začalo docházet ke vzdušným bojům, ukázala se stabilita vlastností spíše limitující. Stabilní letoun je obtížnější a zdlouhavější převést do manévru. Ve vzdušném boji byly tedy tyto stroje v nevýhodě a proto lze obecně říci, že se výrobkům DFW v počátečním údobí války příliš nedařilo.

V roce 1915 byl typ B.I upraven zástavbou výkonnějšího motoru Mercedes D.II o výkonu 110 koňských sil a vznikl tak typ B.II

na obrázku je DFW B.I ukořistěný Francouzi a vystavený v Paříži
DFW B.I -


URL : https://www.valka.cz/DFW-B-I-t23283#87915Verze : 0
MOD