Název: Name: | IAR-823 | |
Originální název: Original Name: | IAR-823 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1974-DD.MM.1983 Întreprinderea de construcții aeronautice, Brašov / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1974-DD.MM.1983 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 80-100 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.06.1973 | |
Osádka: Crew: | 1+4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 900 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1190 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1500 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10 m | |
Délka: Length: | 8,24 m | |
Výška: Height: | 2,52 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 15 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Lycoming IO-540-G1D5 šesťvalcový vzduchom chladený motor typu Boxer o výkone 216 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 360 litrov | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 310 km/h v 50 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 290 km/h v m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5600 m | |
Dolet: Range: | 1300 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1800 km | |
Výzbroj: Armament: | žiadna | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Aero č. 218, Marshall Cavendish International Ltd. https://en.wikipedia.org/wiki/IAR_823 https://www.iar823.com/IAR_Story.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
stroj Rumunského vojenského letectva
URL : https://www.valka.cz/IAR-823-t231545#642255Verze : 2
Panzer
MOD
IAR-823
Vznik tohto málo známeho cvičného stroja má "na svedomí" výrazná tvár rumunskej leteckej konštrukčnej školy - Dipl. Ing. Radu Manicatide. Tím, ktorý viedol v Institut de Mécanique des Fluides et Constructions Aérospatiale (IMF-CA) v Bukurešti vyprojektoval začiatkom sedemdesiatych rokov minulého storočia konvečný cvičný dolnoplošník určený pre inštruktora a žiaka, resp. pre pilota a štyroch cestujúcich.
Celokovový trup bol dimenzovaný pre zaťaženie v rozmedzí +6g až -3g, vďaka čomu bol dostatočným pre základný výcvik vojenských pilotov. Štyri palivové nádrže boli umiestnené v krídlach, pričom dolet lietadla 1.300 km bolo možné zvýšiť dvoma podvesnými prídavnými nádržami až na 1.800 km.
Prvý let absolvoval prototyp 10.06.1973, výroba sa rozbehla od roku 1974 a trvala do roku 1983. Celkovo bolo vyrobených cca 80 až 100 exemplárov, z ktorých cca 70 malo odobrať rumunské vojenské letectvo. Vojenské letectvo Angoly zakúpilo v roku 1981 12 kusov (výrobné čísla 56-67) pre leteckú školu ENAM v Negoge. Zvyšok bol dodaný do aeroklubov v Maďarsku.
V Rumunskej armáde bola ich služba ukončená pravdepodobne v rokoch 1995-1996. Viacero strojov bolo odpredaných súkromným majiteľom v Kanade a USA.
Aero č. 218, Marshall Cavendish International Ltd.
https://en.wikipedia.org/wiki/IAR_823
URL : https://www.valka.cz/IAR-823-t231545#642263Verze : 7
Panzer
MOD
Trojpohľadový výkres a foto stroja za letu.
Aero č. 218, Marshall Cavendish International Ltd.
Aero č. 218, Marshall Cavendish International Ltd.
https://en.wikipedia.org/wiki/IAR_823
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | IAR-823 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | IAR-823 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/IAR-823-t231545#642256Verze : 1
Panzer
MOD
Niekoľko detailov.
pohľad na sedadlá žiaka a inštruktora
palubná doska
podvozková časť
www.aviatorshotline.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | IAR-823 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pohľad na sedadlá žiaka a inštruktora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | IAR-823 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
palubná doska
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | IAR-823 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
podvozková časť
URL : https://www.valka.cz/IAR-823-t231545#642259Verze : 0
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.