Marienwagen I

     
Název:
Name:
Marienwagen I Marienwagen I
Originální název:
Original Name:
Marienwagen I
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.1916 Daimler, Berlín-Marienfelde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1-2 (?)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
? mm ?
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
? ?
Výkon:
Power:
? kW při ? ot/min ? bhp at ? rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h ? mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
2,5 tony 2,5 tonne
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Walter J. Spielberger - Die Halbketten-Fahrzeuge des deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag 1989, ISBN 3-87943-403-4
URL : https://www.valka.cz/Marienwagen-I-t231292#641870 Verze : 0
V rokoch 1915/16 bolo Ing. Hugom G. Bremerom navrhnuté nové nákladné vozidlo A.L.Z. 13, z ktorého vzniklo modifikované nákladné vozidlo, u ktorého boli klasické nápravy s kolesami nahradené pásovými podvozkami. Táto modifikácia bola pôvodne nazývaná po konštruktérovi ako "Bremerwagen". Po presune výroby týchto vozidiel do firmy Daimler v Marienfelde (obec JZ od Berlína, dnes jeho mestská štvrť) bolo pomenovanie vozidla zmenené na Marienwagen I. Okrem skúšobných prototypov vznikla na platforme tohoto pásového vozidla i obrnená verzia. Pretože sa však komplikovaný a nespoľahlivý podvozok veľmi neosvedčil, pristúpilo sa k ďalšej modifikácii. Predný pásový podvozok bol nahradený klasickou nápravou s klasickým kolesom. Ani táto úprava však nenapĺňala predstavy o spoľahlivosti podvozku a preto v roku 1918 vznikla nová verzia Marienwagen II.

Walter J. Spielberger - Die Halbketten-Fahrzeuge des deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag 1989, ISBN 3-87943-403-4

Marienwagen I - Platforma použitá z nákladného automobilu A.L.Z. 13

Platforma použitá z nákladného automobilu A.L.Z. 13
Marienwagen I - Klasické nápravy boli nahradené pásovými podvozkami

Klasické nápravy boli nahradené pásovými podvozkami
Marienwagen I -


Marienwagen I - Marienwagen po nahradení predného pásového podvozku klasickou nápravou s pojazdovým kolesom

Marienwagen po nahradení predného pásového podvozku klasickou nápravou s pojazdovým kolesom
URL : https://www.valka.cz/Marienwagen-I-t231292#641709 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více