Main Menu
User Menu

Marienwagen II

Marienwagen II

     
Název:
Name:
Marienwagen II
Originální název:
Original Name:
Marienwagen II
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Daimler, Berlín-Marienfelde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
44
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2-3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
10000 kg
Celková délka:
Overall Length:
6530 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2010 mm
Celková výška:
Overall Height:
3000 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
300 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Daimler La 1264 (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 7.240 cm3)
Výkon:
Power:
36.77 kW při 100 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
4+R
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
10 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
23 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
?
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Walter Spielberger - Die Halbketten-Fahrzeuge des deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag 1989, ISBN 3-87943-403-4
URL : https://www.valka.cz/Marienwagen-II-t231291#641707Verze : 1
MOD
V rokoch 1915/16 bolo Ing. Hugom G. Bremerom navrhnuté nové nákladné vozidlo A.L.Z. 13, z ktorého vzniklo modifikované nákladné vozidlo, u ktorého boli klasické nápravy s kolesami nahradené pásovými podvozkami. Táto modifikácia bola pôvodne nazývaná po konštruktérovi ako "Bremerwagen". Po presune výroby týchto vozidiel do firmy Daimler v Marienfelde (obec JZ od Berlína, dnes jeho mestská štvrť) bolo pomenovanie vozidla zmenené na Marienwagen I. Okrem skúšobných prototypov vznikla na platforme tohoto pásového vozidla i obrnená verzia. Pretože sa však komplikovaný a nespoľahlivý podvozok veľmi neosvedčil, pristúpilo sa k ďalšej modifikácii. Predný pásový podvozok bol nahradený klasickou nápravou s klasickým kolesom. Ani táto úprava však nenapĺňala predstavy o spoľahlivosti podvozku a preto v roku 1918 vznikla nová verzia Marienwagen II.

Marienwagen II
Finálna podoba Marienwagen I sa kvôli pásovej časti podvozku neosvedčila a preto konštruktéri využili pásový podvozok americkej firmy Holt. Vzniklo tak na svoju dobu celkom pokročilé vozidlo, ktoré bolo predobrazom neskorších nemeckých polopásových ťahačov z obdobia tesne pred vypuknutím 2. svetovej vojny.
Ani Marienwagen II však plne neuspokojoval armádne zložky a preto vznikol i plne pásový Marienwagen III, o ktorom však niet detailnejších informácií.


Walter J. Spielberger - Die Halbketten-Fahrzeuge des deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag 1989, ISBN 3-87943-403-4
landships.activeboard.com

Marienwagen II -


Marienwagen II -


Marienwagen II -


Marienwagen II -


Marienwagen II -


URL : https://www.valka.cz/Marienwagen-II-t231291#641708Verze : 10
MOD
V rámci pokusov vzniklo i upravené vozidlo, ktoré malo namiesto prednej návpravy opäť namontovaný pásový podvozok. Ani toto riešenie však neprinieslo uspokojivý výsledok.

Walter J. Spielberger - Die Halbketten-Fahrzeuge des deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag 1989, ISBN 3-87943-403-4
landships.activeboard.com

Marienwagen II -


URL : https://www.valka.cz/Marienwagen-II-t231291#641711Verze : 1
MOD
V odozve na masívne použitie tankov Angličanmi a Francúzmi vznikol i návrh na nosič protitankovej výzbroje, ktorú tvoril ruský kanón 57 mm L/40 (Hotchkiss).

Walter J. Spielberger - Die Halbketten-Fahrzeuge des deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag 1989, ISBN 3-87943-403-4
landships.activeboard.com
landships.activeboard.com

Marienwagen II -


URL : https://www.valka.cz/Marienwagen-II-t231291#641712Verze : 1
MOD
Po skončení 1. svetovej vojny bolo jedno vozidlo Marienwagen II použité na prestavbu na obrnené vozidlo určené pre Schutzpolizei. Vozidlo malo namontovanú karosériu hranatých tvarov z plechov hrúbky 5 - 7 mm. Na strope nadstavby sa nachádzala kruhová veža s lafetovaným guľometom Maxim kalibru 7,92 mm.
Kvôli reštrikciám versaillskej zmluvy museli byť takéto pokusy ukončené, no podľa niektorých zdrojov sa malo postaviť okolo 10 vozidiel. Známa je fotografia tohoto obrnenca, ktoré bolo použité pri potláčaní ultraľavicového povstania spartakovcov v Berlíne začiatkom roka 1919.

Walter J. Spielberger - Die Halbketten-Fahrzeuge des deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag 1989, ISBN 3-87943-403-4
landships.activeboard.com
ru.wikipedia.org

Marienwagen II -


Marienwagen II -


Marienwagen II -


URL : https://www.valka.cz/Marienwagen-II-t231291#641716Verze : 2
MOD
Marienwagen II v lotyšskej armáde
Po skončení 1. svetovej vojny sa tieto vozidlá ocitli v rukách lotyšskej armády. Vozidlá pôsobili v rusko - nemeckých jednotkách, ktoré s povolením versaillskej zmluvy bojovali v pobaltskej oblasti v čase občianskej vojny v Rusku proti komunistom (rok 1919). Nemecké a ruské (Západoruská dobrovoľnícka armáda) plány na získanie vplyvu nad novovytvorenými pobaltskými štátmi (Litva a Lotyšsko) však nevyšli a novovzniknuté štáty sa týchto armád zbavili.
Lotyšská armáda mala tieto Marienwageny II (3-4 vozidlá ?) využívať až do zabratia štátu Sovietským zväzom v roku 1940. Následne s najväčšou pravdepodobnosťou skončili v šrote.

landships.activeboard.com

Marienwagen II -


Marienwagen II -


Marienwagen II -


Marienwagen II -


Marienwagen II -


Marienwagen II -


Marienwagen II -


URL : https://www.valka.cz/Marienwagen-II-t231291#641720Verze : 4
MOD