Main Menu
User Menu

Mil Mi-35M [Kód NATO: Hind-J]

Mil Mi-35M1, Mi-35M2, Mi-35M3

Миль Ми-35М

     
Název:
Name:
Mil Mi-35M
Originální název:
Original Name:
Миль Ми-35М
Kategorie:
Category:
bitevní vrtulník
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2006-DD.MM.20RR Rostovský vrtulníkový výrobní komplex OAO Rostvertol, Rostov na Donu
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2006-DD.MM.20RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
145+
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.2005
Osádka:
Crew:
2-3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
8350 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10900 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11500 kg
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
21,35 m
Délka trupu:
Fuselage Length:
17,51 m
Šířka trupu:
Fuselage Width:
1,701) m
Celková výška:
Overall Height:
? m
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
17,20 m
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
3,84 m
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
232,35 m2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
11,58 m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Izotov TV3-117VMA o vzletovém výkonu 1655 kW/2250 k nebo
Klimov VK-2500-02 o vzletovém výkonu 1765 kW/2400 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2130 l
2x 850 l pomocná nádrž
4x 450 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
310 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
260 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,6 m/s
Statický dostup:
Static Ceiling:
3100 m
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
5700 m
Dolet:
Range:
450 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1085 km
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
8 výsadkářů
4 nosítka

1500 kg nákladu
2400 kg podvěšeného nákladu
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
1x kanon GŠ-23V ráže 23 mm ve střelišti UPPU-24

2x 8 protitankových řízených střel 9M114 Šturm
2x 8 protitankových řízených střel 9M120/9M220 Ataka
2x 2 protiletadlové střely 9M39 Igla-V
2x kanónový kontejner UPK-23-250
2x minovací kontejner KMGU-2
4x raketnice UB-32-57 (každá s 32 raketami S-5)
4x raketnice B-8V (každá s 20 raketami S-8)
4x raketnice B-13L (každá s 5 raketami S-13)
4x raketa S-24
2x zbraňový kontejner GUV s granátometem AGS-17 Plamja
2x zbraňový kontejner GUV s kulometem JakB-12,7 a 2 kulomety GŠG-7,62
4x 50/100/250kg puma
2x 500kg puma
2x napalmová puma ZB-500GD
...
Vybavení:
Equipment:
zaměřovací systém GOES-342.10
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
1) rozpětí křídla 5,06 m

- exportní sériová verze Mi-24VM
Zdroje:
Sources:
Секач, Н. А. Боевой вертолёт Ми-24. АвиаКоллеция 2010-09.
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
https://bastion-karpenko.ru/mi-35m/
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-35M-Kod-NATO-Hind-J-t23011#547673Verze : 1
MOD
Mi-35M (Ми-35М) je exportná sériová verzia vrtuľníka Mi-24VM (Ми-24ВМ). Do výroby boli postupne zavádzané zmeny v troch resp. štyroch fázach. Prvá fáza označovaná ako Mi-35M1 zodpovedala štandardu Mi-24VM (Ми-35М1). Okrem toho bol vrtuľník vybavený motormi TV3-117VMA (ТВ3-117ВМА), ktoré dosahujú vyšší výkon najmä pri vyšších teplotách a nižšom atmosférickom tlaku. V systéme riadenia došlo k nahradeniu boostera KAU-110 (КАУ-110) novým KAU-115 (КАУ-115), čo tiež zlepšilo manévrovacie schopnosti vrtuľnika. Hlavný reduktor bol vybavený doplnkovým chladičom oleja.

Zmeny nastali aj vo výzbroji - Mi-35M1 môže používať adaptéry APU-8/4-U (АПУ-8/4-У), pôvodne určené pre vrtuľník Mi-28, ktoré umožňujú na jeden závesník podvesiť až 8 ks PTRS 9M114 (9М114) kompletu "Šturm-V" ("Штурм-В"), ale aj modernejšie strely kompletu "Ataka-V" ("Атака-В") - hlavne PTRS 9M120 (9М120) s kumulatívnou hlavicou, alebo jej vylepšený variant 9M220 (9М220), prípadne rakety 9M120F (9М120Ф) s kombinovanou hlavicou (trieštivo trhavý a kumulatívny účinok). Na boj so vzdušnýmiá cieľmi slúži raketa 9M220O (9M220O) s trieštivým účinkom. So všetkými použiteľnými raketami je Mi-35M1 schopná viesť streľbu na vzdialenosť až 6 km, pričom je použitý poloaktívny rádiopovelový systém navedenia. Pravdepodobnosť zničenia cieľa dosahuje až 0,95, pričom rakety kompletu Ataka sú 1,7-2,2 krát účinnejšie ako staršie strely 9M114.

Použitie adaptérov umožnilo konštruktérom prepracovať konce krídel vrtuľníka (kde sú u starších typov umiestnené pylóny na PTRS) a zároveň znížiť aj hmotnosť draku, k čomu prispelo aj celkové skrátenie krídiel. Na krídlach sú použité nové závesníky výzbroje BDZ-UV (БДЗ-УВ) s možnosťou prepravy užitočného nákladu (napr. prídavné palivové nádrže a pod.)

Mi-35M1 používa nový fotoguľomet SŠ-45 (СШ-45) miesto S-13 (С-13), ktorý umožňuje sledovať polohu cieľa v okuláre zameriavača. Nový je tiež palubný trenažér BTŠ-24 (БТШ-24), ktorý umožňuje obsluhe cvičiť nielen zameriavanie a odpálenie rakiet, ale simuluje aj prípadné rušenie protivníka. Na želanie zákazníka môžu byť vrtuľníky vybavené aj ďalším prístrojovým vybavením, vrátane družicového navigačného systému. Pre prácu pri zníženej viditeľnosti (v noci) je posádka vybavená prístrojmi nočného videnia ONV-2 (ОНВ-2).

Po skúsenostiach z lokálnych konfliktov (hlavne z Afganistanu) a v súvislosti so štandartom dovybavenia vrtuľníkov Mi-24 v Ruskej armáde (ale aj v iných krajinách SNŠ) je vrtuľník vybavený väčším množstvom pasívnych systémov IČ rušenia - výmetnice sú umiestnené na oboch stranách trupu a chvostu vrtuľníka, pričom každá výmetnica obsahuje 3 kazety ASO-2V (АСО-2В) a kazeta obsahuje 32 svetlíc. Aktíven IČ rušenie zabezpečuje zariadenie L-166V-11E (Л-166В-11Е). Ožiarenie rádiolokátormi protivníka detekuje výstražný systém SPO-15 s (L-006) "Breza" (СПО-15 с (Л-006) "Береза"). Pre zníženie IČ vyžarovania môže byť vrtuľník vybavený systémom ochladzovania výfukových plynov EVU (ЭВУ).

Bezpečnosť vrtuľníka zvyšuje aj systém, ktorý v prípade priestrelu nádrží zabezpečí ich utesnene polyuretánovou penou. Pre zabránenie úniku nadmerného množstva hydraulickej kvapaliny z ovládacích systémov vrtuľníka sú tioeto systémy vybavené väčším množstvom poistných ventilov, zmeny sú aj v pilotnej kabíne, jednotlivé ovládacie prvky riadenia sú od seba vzdialenejšie, aby sa predišlo ich súčasnému poškodeniu pri jednom zásahu.

Pre zníženie hmotnosti vrtuľníku boli ďalej použité nové listy rotora zo sklených vlákien a v systéme riadenia boli použité niektoré prvky použité na vrtuľníku Mi-28. Úsporu hmotnosti o 85-90 kg môže priniesť aj inštalácia pevného podvozku miesto zaťahovacieho (na želanie zákazníka).

Zdroj: www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-35M-Kod-NATO-Hind-J-t23011#274676Verze : 2
MOD
...
Mil Mi-35M [Kód NATO: Hind-J] - (Rostvertol)

(Rostvertol)
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-35M-Kod-NATO-Hind-J-t23011#87169Verze : 0
MOD
Za označením Mi-35M2 sa skrýva o niečo vylepšená verzia vrtuľníka Mi-35M1. Vrtuľník môže používať rakety kategórie vzduch-vzduch 9M39.V PLRK Igla-V (Игла-В) - leteckú verziu prenosného pozemného protilietadlového raketového kompletu 9K38 Igla. Ďalšia zmena výzbroje je nahradenie kanónu GŠ-23L (ГШ-23Л) kanónom GŠ-23V (ГШ-23В), ktorý vďaka vodnému chladeniu umožňuje viesť paľbu v dlhších dávkach a častejšie. Vo výbave sú aj nové spojovacie prostriedky na zabezpečenie spojenia s podporovanými pozemnými jednotkami, prípadne s leteckými navádzačmi.



Zdroj: www.airwar.ru
www.militaryparitet.com
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-35M-Kod-NATO-Hind-J-t23011#274698Verze : 0
MOD
Mil Mi-35M2 bol v rokoch 2005-2007 dodaný do Venezuely v počte 10 ks (3 ks - 2005, 5 ks - 2006 a 2 ks - 2007), miestne označenie Caribe.

Zdroj: ATM 06/2008, ISSN 1802-4823
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-35M-Kod-NATO-Hind-J-t23011#274650Verze : 2
MOD
Pekné snímky vrtuľníka Caribe venezuelskej armády, vrátane detailov sú k dispozícii na stránkach www.ruedasycadenas.com.ve


Pre navnadenie 3 snímky...
Mil Mi-35M [Kód NATO: Hind-J] -


Mil Mi-35M [Kód NATO: Hind-J] -


Mil Mi-35M [Kód NATO: Hind-J] -


URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-35M-Kod-NATO-Hind-J-t23011#274807Verze : 0
MOD
Tretia etapa modernizácie vrtuľníka Mi-35M (Ми-35М) má označenie Mi-35M3 (Ми-35М3). Tento typ bol zavedený aj do výzbroje pozemných síl Ruskej federácie. Vrtuľník je vybavený pilotážno-navigačným systémom PNK-24 (ПНК-24), odvodeným z analogického systému PrPNK-28 (ПрПНК-28) použitom vo vrtuľníkoch Mi-28 (Ми-28). Nový je tiež systém riadenia paľby Tor-24 (Тор-24), ktorý nahradil pôvodný systém "Raduga" ("Радугa") a je tiež postavený na základe technických riešení použitých vo vrtuľníku Mi-28 (Ми-28). Ďalšou zmenou je demontáž stanice aktívneho IČ rušenia L-166V-11E (L-166V-11E), ktorá sa na základe skúseností s modernými PLRK javí nielen ako neefektívna, ale skôr umožňuje hlavici rakiet lepšie zachytiť a sledovať vrtuľník. Ako náhradu obdržal vrtuľník systém Mak-UFM (Мак-УФМ), praacujúci v pásme IČ spektra (systém bol pôvodne testovaný na lietadlách Su-24M (Су-24М) a Su-39 (Су-39)) a rádiolokačný systém Pasteľ (Пастель). Tieto systémy pracujú v súčinnosti s automatom odpaľovania klamných cieľov UV-26 (УВ-26), čo umožňuje vystreľovať klamné ciele iba v prípade potreby.


Zdroj: www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-35M-Kod-NATO-Hind-J-t23011#274798Verze : 1
MOD
Vybavenie vrtuľníkov Mi-35M nie je striktne predpísané a konštrukcia vrtuľníka umožňuje určitú variabilitu, hlavne v navigačnom a spojovacom vybevení, ale aj v systémoch riadenia paľby. Toto demonštroval aj prvý demonstrátor Mi-35M predstavený na medzinárodnej výstave v Moskve v auguste 1995 (MAKS-95) (na pripojenej snímke, so súhlasom www.paulnann.com ). Aj napriek tomu, že išlo o subvariantu Mi-35M2 bol vrtuľník vybavený systémami, ktoré nie sú štandartne použité v tejto subvariante. Išlo hlavne o použitie francúzskeho navigačného systému NADIR-10, systému riadenia paľby NOCAS (Night Operation Capable Avionics System), systém nočného videnia Chlio, HUD VH-100 a multifunkčných displejov SMD-45H.
Mil Mi-35M [Kód NATO: Hind-J] - Mil Mi-35M2, MAKS 1995, 25.08.1995, so súhlasim www.paulnann.com

Mil Mi-35M2, MAKS 1995, 25.08.1995, so súhlasim www.paulnann.com
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-35M-Kod-NATO-Hind-J-t23011#274800Verze : 1
MOD

Mil Mi-35M4 / AH-2 Sabre



V polovici októbra 2009 začali piloti Brazíslkych vzdušných síl praktickú časť výcviku v rámci preškolenia na novododané vrtuľníky Mi-35M. Na praktický výcvik v Rusku sa používa prvý vrtuľník Mi-35M vyrobený pre Brazíliu, ktorý získal kamufláž a označenie Brazílskych vzdušných síl 08.10.2009.

Brazília si 12 ks vrtuľníkov Mi-35M objednala v novembri 2008, počas návštevy ruského prezidenta Medvedeva v Brazílii.
Vrtuľník používaný k výcviku (a prvý z novej série určenej pre Brazíliu) vzlietol 15.08.2009 a 27.08.2009 absolvoval aj svoj prvý nočný let. Počas uvedených dní sa vo výrobnom závode Rostvertol nachádzala aj delegácia Brazílskych vzdušných síl pod vedením ich veliteľa Juniti Saito.

Vrtuľníku sú v rámci Brazíslkych vzdušných síl zavedené pod označením AH-2 Sabre, dodávka bola ukončená v novembri 2014, keď boli dodané posledné 3 kusy.

Brazílske vzdušné sily začali prvé vrtuľníky využívať v apríli 2010. Sú určené pre oblasť Amazónie a ich domovskou leteckou základňou je Letecká základňa Porto Velho (BA Porto Velho). Oproti pôvodným Mil Mi-35M majú brazílske Sabre izraelskú avioniku.



Zdroj: Take-Off 12/2009; Aeromedia Moskva
www.defenseindustrydaily.com
www.militaryfactory.com

Mil Mi-35M [Kód NATO: Hind-J] - Brazílsky AH-2 Sabre

Brazílsky AH-2 Sabre
Mil Mi-35M [Kód NATO: Hind-J] - AH-2 sabre

AH-2 sabre
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-35M-Kod-NATO-Hind-J-t23011#274675Verze : 8
MOD
Diskuse

Citace - buko1 :


Mi-35M1 používa nový fotoguľomet SŠ-45 (СШ-45) miesto S-13 (С-13), ktorý umožňuje sledovať polohu cieľa v okuláre zameriavača.



Fotoguľomet SŠ-45-1-100-OS používajú aj MI-24V v Slovenskom letectve, (Osmičková a deviatková séria) nie je vôbec nový, bežne sa použival na lietadlach MIG-21MA/MF, navyše zhoršuje výhľad dopredu, výhodou je že zobrazuje zamierenie pilotom, to znamená, že je vitieť zámerný obrazec a teda aj lepšie vyhodnocovať cvične streľby.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-35M-Kod-NATO-Hind-J-t23011#315268Verze : 0