Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-23UB | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-23УБ | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1971-DD.MM.1985 Irkutský strojírenský závod, Irkutsk / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1971-DD.MM.1985 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1008 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1969 "23-51/1" | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10920 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 15150 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 18970 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,971) m | |
Délka: Length: | 17,18 m | |
Výška: Height: | 4,82 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 37,27 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Tumanskij R-27F2M-300 o tahu 68,65 kN / 100,03 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? 3x 800 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2500 km/h v 12500 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 175 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15800 m | |
Dolet: Range: | 1380 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2250 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon GŠ-23L ráže 23 mm, 200 nábojů 1600 kg podvěšené výzbroje na 4 závěsnících: 4x PLŘS R-3S/R-3R 4x PLŘS R-13M 2x PZŘS Ch-23 4x raketnice UB-16-57UM s 16 raketami S-5 ráže 57 mm 2x raketnice UB-32 s 32 raketami S-5 ráže 57 mm 2x raketnice B-8M s 20 raketami S-8 ráže 80 mm 4x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm 16x 100kg puma 4x 250kg puma 2x 500kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | 1) minimální rozpětí 7,78 m - stroje z počátku výroby měly křídlo typu 1 z MiG-23S a jsou někdy označovány jako MiG-23U | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. MiG-23/27 Flogger: SOviet Swing-Wing Fighter/Strike Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-211-X. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. Guston, Bill; Gordon, Yefim. MiG Aircraft since 1937. Putnam Aeronautical Books, London 1998. ISBN 0-85177-884-4. Ильин, В. МиГ-23: долгий путь к совершенству, Авиация и Время 2000/02. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23UB-kod-NATO-Flogger-C-t22939#567116Verze : 0
Aubi
MOD
MiG-23U v československém letectvu:
MiG-23 / Bedny 1.část
MiG-23 / Bedny 2.část
MiG-23 / Bedny 1.část
MiG-23 / Bedny 2.část
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23UB-kod-NATO-Flogger-C-t22939#173785Verze : 0
Mikojan-Gurevič Mig-23UB "Flogger-C"
Práce na vývoji dvojmiestneho MiGu-23 sa začali v roku 1967. Prototyp bol stavaný v rokoch 1968-69. Prvý vzlet uskutočnil 10.apríla 1970. Takto vybavene lietadla boli v malej sérii vyrábané od roku 1970 a predstavovali vlastne dvojmiestny MiG-23S. Boli vybavené motorom R-27F2-300, mali inak riešné krídlo a boli vybavené radarom Safír-21M a avionikou z MiGu-23S. Od roku 1971 ich vo výrobe nahradila modifikovaná verzia bez radaru a s upraveným krídlom. Tá sa vyrábala až do roku 1985.
Zdroje:
Práce na vývoji dvojmiestneho MiGu-23 sa začali v roku 1967. Prototyp bol stavaný v rokoch 1968-69. Prvý vzlet uskutočnil 10.apríla 1970. Takto vybavene lietadla boli v malej sérii vyrábané od roku 1970 a predstavovali vlastne dvojmiestny MiG-23S. Boli vybavené motorom R-27F2-300, mali inak riešné krídlo a boli vybavené radarom Safír-21M a avionikou z MiGu-23S. Od roku 1971 ich vo výrobe nahradila modifikovaná verzia bez radaru a s upraveným krídlom. Tá sa vyrábala až do roku 1985.
Zdroje:
Die Luftstreitkräfte der NVA, Wilfried Kopenhagen, Motorbuch Verlag, 2002, ISBN 3-613-02235-4
http://www.palba.cz
http://wp.scn.ru/mig_okb/planes-mig23-23_51
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23UB-kod-NATO-Flogger-C-t22939#194189Verze : 1
MiG-23UB z výzbroje etiopského letectva.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23UB-kod-NATO-Flogger-C-t22939#86853Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
MiG-23UB ("rudá 98") z výzbroje 604. letecké základny, letiště Taldykorgan, září 2002.
Mikoyan MiG-23UB Side view by Basil Zolotov
Source : http://basilzolotov.com
Web autora : http://basilzolotov.com
Mikoyan MiG-23UB Side view by Basil Zolotov
Období | - |
Výrobce | Mikojan-Gurevič |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-23UB [kód NATO: Flogger-C] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | bílá 98 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.09.2002 |
Autor | Basil Zolotov |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | http://basilzolotov.com |
Source : http://basilzolotov.com
Web autora : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23UB-kod-NATO-Flogger-C-t22939#590116Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
MiG-23U ze Kbel
Levá noha hlavního podvozku
Levý křídelní závěsník
Levý podtrupový závěsník
Centrální trupový závěsník
Levý vstup vzduchu k motoru chráněný krytem
Znak 2.letky 1.slp.
Příďová podvozková noha
Zakrytovaná anténa pod přídí
Pravý křídelní závěsník
Kanon GŠ-23
Záložní pitotova trubice (na pravém vstupu vzduchu k motoru)
Krytem chráněné snímače
MiG-23UB
Tažné oje pro pozemní manipulaci s letounem
Levá šachta hlavního podvozku
Levý dolní brzdící štít
Zavěšení krytu výstupní trysky motoru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Levá noha hlavního podvozku
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Levý křídelní závěsník
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Levý podtrupový závěsník
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Centrální trupový závěsník
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Levý vstup vzduchu k motoru chráněný krytem
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Znak 2.letky 1.slp.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Příďová podvozková noha
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zakrytovaná anténa pod přídí
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pravý křídelní závěsník
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Kanon GŠ-23
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Záložní pitotova trubice (na pravém vstupu vzduchu k motoru)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Krytem chráněné snímače
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
MiG-23UB
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Tažné oje pro pozemní manipulaci s letounem
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Levá šachta hlavního podvozku
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Levý dolní brzdící štít
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zavěšení krytu výstupní trysky motoru
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23UB-kod-NATO-Flogger-C-t22939#161158Verze : 0
A tady je dokončení
Pravá šachta hlavního podvozku
Pravá hlavní podvozková noha
Pravý dolní brzdící štít
SOP
Detail montáže antén,pozičního světla a jiskřiče statické elektřiny (od shora) na vrcholu SOP
Kryt výtokové trysky motoru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pravá šachta hlavního podvozku
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pravá hlavní podvozková noha
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pravý dolní brzdící štít
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
SOP
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Detail montáže antén,pozičního světla a jiskřiče statické elektřiny (od shora) na vrcholu SOP
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Kryt výtokové trysky motoru
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23UB-kod-NATO-Flogger-C-t22939#161167Verze : 0
Dobové foto ze SSSR. Nedatováno.
Vlastní archiv
Vlastní archiv
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-23UB [kód NATO: Flogger-C] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 10 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-23UB-kod-NATO-Flogger-C-t22939#717933Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.