Název: Name: | McDonnell Douglas A-4K Skyhawk | |
Originální název: Original Name: | McDonnell Douglas A-4K Skyhawk | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.10.1967-DD.MM.1970 McDonnell Douglas Corp., Long Beach, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1969-DD.MM.1970 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 10 (NZ6201/NZ6210) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.11.1969 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8.38 m | |
Délka: Length: | 12.6 m | |
Výška: Height: | 4.57 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24.15 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney J52-P-8A o tahu 41,37 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3066 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1083.1 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kanón Colt Mk.12 ráže 20 mm se zásobou 100 nábojů na zbraň 4 495 kg podvěšené výzbroje: - 2x PLŘS AIM-9 Sidewinder - 2x protizemní ŘS AGM-65 Maverick (pouze modernizované letouny) - pumy, rakety | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Varianta pro Nový Zéland (K jako Kiwi), vycházející z verze A-4F. Odlišuje se především montáží brzdícího padáku v pouzdru po výtokovou tryskou motoru, systémem identifikace vlastní-cizí APX-72 a možností nesení protiletadlových řízených střel AIM-9 Sidewinder. V letech 1985 až 1989 letouny prošly generální opravou a modernizací instalováním "skleněného" kokpitu, průhledového displaye, nového radaru, navigačního systému a rozšíření možností zbraňového systému. Miniaturizace elektroniky přitom umožnila odstraněné typického hrbu na hřbetě trupu. Na tento standard bylo přestavěno i 8 letounů A-4G, které Nový Zéland koupil v roce 1984 z Austrálie. A-4K byly z výzbroje novozélandských vzdušných sil vyřazeny v roce 2001. Po vyřazení byly letouny zakonzervovány ve Woodbournu a nabídnuty odprodeji. V roce 2005 probíhala jednání o prodeji do středoamerického Salvadoru, ale žádná smlouva dodnes uzavřena nebyla. Výrobní (trupová) čísla A-4K: Nově vyrobené: 157904 (6201), 157905 (6202), 157906 (6203), 157907 (6204), 157908 (6205), 157909 (6206), 157910 (6207), 157911 (6208), 157912 (6209), 157913 (6210) | |
Zdroje: Sources: | Drendel, L., Walk Around A-4 Skyhawk, Squadron Signal Publications, 2006. ISBN 0-89747-499-6 Kinzey, B., A-4 Skyhawk, In Detail & Scale Vol. 32. Kalbach Books, 1989. ISBN 1-85310-609-7 www.skyhawk.org Foto: Royal New Zealand Air Force |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Původní podoba A-4K.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Původní podoba A-4K.
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-A-4K-Skyhawk-t22407#296470Verze : 0
Tango
MOD
A-4K po modernizaci v druhé polovině 80. let:
Zakonzervované A-4K po vyřazení z výzbroje.
palubní deska modernizovaného A-4K.
(The A-4 Alley)
(The A-4 Alley)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zakonzervované A-4K po vyřazení z výzbroje.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
palubní deska modernizovaného A-4K.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(The A-4 Alley)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(The A-4 Alley)
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-A-4K-Skyhawk-t22407#84952Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.