Název: Name: | Suchoj Su-7U1) | |
Originální název: Original Name: | Сухой Су-7У | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1965-DD.MM.1972 Komsomolskoamurský letecký závod č. 126, Komsomolsk na Amuru / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1965-DD.MM.1972 (Su-7U) DD.MM.1966-DD.MM.1971 (Su-7UMK) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 365 (Su-7 + Su-7UMK) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1965 (U22) | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 9950 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 12990 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 15210 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17,00 m | |
Délka: Length: | 16,61 m | |
Výška: Height: | 4,99 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Saturn AL-7F1-250 (Сатурн АЛ-7Ф1-250) - maximální tah bez přídavného spalování: 66,69 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 94,14 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3010 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2070 km/h v 13000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 690 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,4 min do 10000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17000 m | |
Dolet: Range: | 10002) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1430 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kanón NR-30 se zásobou 2x 80 nábojů maximální hmotnost výzbroje 1000 kg na 4 závěsnících výzbroj: 8U69 FAB-100 OFAB-100 ZAB-100 FAB-250 OFAB-250 FAB-500 RBK-100 RBK-250 RBK-500 UB-16-57 UB-32-57 S-3K S-24 PTB-600 PTB-900 | |
Uživatelské státy: User States: | 3) 3) 3) 3) 3) | |
Poznámka: Note: | 1) exportní verze značena jako Su-7UMK 2) s 500 kg pum a přídavnými nádržemi 3) Su-7UMK kódové označení NATO: Moujik | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Y.: Sukhoi Su-7/-17/-20/-22, Aerofax 2004 https://www.airwar.ru/enc/fighter/su7bm.html https://www.sukhoi.org/eng/planes/museum/su7/lth/ |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-7U-kod-NATO-Moujik-t22255#388093Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Suchoj Su-7U
Cvičná verze typové série Su-7. Konstrukčně vychází z verze Su-7BM ale nese již některé znaky pozdějších letounů Su-7BKL a Su-7BMK. Mezi tyto znaky patří například padákové pouzdro přesunuté ze spodní části trupu do dolní části SOP. Pozdější série nesou také střelecký počítač zavedený poprvé v letounech Su-7BKL. Tento počítač umožňoval snížit zátěž na pilota kladenou na něj při bombardování v 45° úhlu stoupání.
Základem při konstrukci letounu byl původní drak letounu Su-7BM. U něj byla prodloužena příď a do nově získaného prostoru byl instalován nový kokpit pro instruktora s kompletní přístrojovou výbavou a soustavou řízení. Osazen byl katapultážní sedačkou KS-3. Instruktor má možnost simulovat některé závady a krizové situace za letu pomocí malého panelu na pravé straně kokpitu. Původní vzad odsouvatelný překryt kabiny je nahrazen novým čtyřdílným překrytem kabiny. Ten byl složen z čelního štítku s lihovým odmrazováním, dvojice nahoru hydraulicky zvedaných překrytů kabin (přední překryt má demontované zrcátko, zadní má instalován sklopný periskop pro sledování přední polosféry letounu instruktorem) a proskleným mezikusem obsahujícím hydraulické ovládání předního překrytu a kryjícím přední kabinovou přepážku s kolejnicemi přední katapultážní sedačky. Obdobná konstrukce překrytu byla později použita i u cvičných letounů typové řady Su-17/20/22.
Křídlo nese stejně jako Su-7BM dva zbraňové závěsníky doplněné dvojicí trupových zbraňových závěsníků. Hlavňovou výzbroj tvoří dvojice kanonů NR-30 ráže 30 mm v kořenech křídla. Tak zůstává zachována plná bojová hodnota letounu na úrovni typu Su-7BM.
Cvičná verze typové série Su-7. Konstrukčně vychází z verze Su-7BM ale nese již některé znaky pozdějších letounů Su-7BKL a Su-7BMK. Mezi tyto znaky patří například padákové pouzdro přesunuté ze spodní části trupu do dolní části SOP. Pozdější série nesou také střelecký počítač zavedený poprvé v letounech Su-7BKL. Tento počítač umožňoval snížit zátěž na pilota kladenou na něj při bombardování v 45° úhlu stoupání.
Základem při konstrukci letounu byl původní drak letounu Su-7BM. U něj byla prodloužena příď a do nově získaného prostoru byl instalován nový kokpit pro instruktora s kompletní přístrojovou výbavou a soustavou řízení. Osazen byl katapultážní sedačkou KS-3. Instruktor má možnost simulovat některé závady a krizové situace za letu pomocí malého panelu na pravé straně kokpitu. Původní vzad odsouvatelný překryt kabiny je nahrazen novým čtyřdílným překrytem kabiny. Ten byl složen z čelního štítku s lihovým odmrazováním, dvojice nahoru hydraulicky zvedaných překrytů kabin (přední překryt má demontované zrcátko, zadní má instalován sklopný periskop pro sledování přední polosféry letounu instruktorem) a proskleným mezikusem obsahujícím hydraulické ovládání předního překrytu a kryjícím přední kabinovou přepážku s kolejnicemi přední katapultážní sedačky. Obdobná konstrukce překrytu byla později použita i u cvičných letounů typové řady Su-17/20/22.
Křídlo nese stejně jako Su-7BM dva zbraňové závěsníky doplněné dvojicí trupových zbraňových závěsníků. Hlavňovou výzbroj tvoří dvojice kanonů NR-30 ráže 30 mm v kořenech křídla. Tak zůstává zachována plná bojová hodnota letounu na úrovni typu Su-7BM.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-7U-kod-NATO-Moujik-t22255#165592Verze : 0
Su-7U čísel 1015 a 1016, Muzeum letecké a pozemní techniky, Vyškov, 2003 (©Radek Havelka).
![]()
![]()



URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-7U-kod-NATO-Moujik-t22255#84358Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.