Název: Name: | R. N. Giulio Cesare | |
Originální název: Original Name: | R. N. Giulio Cesare | |
Kategorie: Category: | bitevní loď | |
Třída: Class: | Conte di Cavour | |
Kódové označení: Pennant Number: | - | |
Loděnice: Builder: | Ansaldo, Janov | |
Založení kýlu: Laid Down: | 24.06.1910 | |
Spuštění na vodu: Launched: | 15.10.1911 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 07.06.1914 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | 15.12.1948 předána sovětskému námořnictvu jako / transfered to Soviet Navy as Novorosijsk | |
Velitel: Commander: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? ( ) | |
Jednotka: Unit: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR V. divize bitevních lodí | |
Posádka: Crew: | 31 důstojníků, 969 poddůstojníků a námořníků 1) 31 Officers, 969 NCOs and Enlisted 1) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Standardní výtlak: Standard Displacement: | 23458 t | |
Plný výtlak: Full Load Displacement: | 25489 2) t | |
Délka: Length: | 176,10 3) m | |
Šířka: Beam: | 28,00 4) m | |
Ponor: Draught: | 9,40 5) m | |
Pancéřování: Armour: | 1914: boky: 80–250 mm paluba: 24–40 mm hlavní dělové věže: 240–280 mm barbety: 130–230 mm velitelská věž: 280 mm 1937: paluba: 135–166 mm barbety: 130–280 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 1914: 24x kotel Babcock & Wilcox 3x parní turbína Parsons 1937: 8x kotel Yarrow 2x parní turbína Belluzzo / Parsons | |
Výkon: Power: | 23116,7 6) kW při ? ot/min | |
Šrouby: Propellers: | 4 7) | |
Zásoba paliva: Fuel Load: | 1473 8) t | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost: Speed: | 39,8 9) km/h | |
Dosah: Range: | 8889,6 km při rychlosti 18,5 10) km/h | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 1914: 9x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (3x III) 4x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (2x II) 18x 120 mm dělo Cannone da 120/50 Mod. 1909 (18x I) 14x 76 mm dělo Cannone da 76/50 Mod. 1909 (14x I) 3x 450 mm torpédomet (3x I) 1920: 9x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (3x III) 4x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (2x II) 18x 120 mm dělo Cannone da 120/50 Mod. 1909 (18x I) 13x 76 mm dělo Cannone da 76/50 Mod. 1909 (14x I) 6x 76 mm dělo Cannone da 76/40 Mod. 1916/17 (6x I) 3x 450 mm torpédomet (3x I) 1937: 6x 320 mm dělo Cannone da 320/44 Mod. 1934 (2x III) 4x 320 mm dělo Cannone da 320/44 Mod. 1934 (2x II) 12x 120 mm dělo Cannone da 120/50 Mod. 1933 (6x II) 8x 100 mm dělo Cannone da 100/47 Mod. 1928 (4x II) 16x 37 mm kanon Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 (8x II) 12x 20 mm kanon Cannone-Mitragliera da 20/65 Mod. 1935 (6x II) | |
Vybavení: Equipment: | ? | |
Nesená letadla: Aircraft Carried: | - | |
Poznámka: Note: | 1) před rekonstrukcí posádka po rekonstrukci: 1.260 celkem 2) před rekonstrukcí plný výtlak po rekonstrukci: 29567 t 3) před rekonstrukcí délka po rekonstrukci: 186,40 m 4) před rekonstrukcí šířka po rekonstrukci: 28,60 m 5) před rekonstrukcí ponor po rekonstrukci: 10,42 m 6) před rekonstrukcí výkon po rekonstrukci: 69350,1 kW ? ot/min 7) před rekonstrukcí šroubů po rekonstrukci: 2 8) uhlí mazutu: 864 t 9) před rekonstrukcí rychlost po rekonstrukci: 51,9 km/h 10) před rekonstrukcí dosah po rekonstrukci: 5741,2 km při rychlosti 37 km/h 14.05.1914 - dokončena DD.10.1933-DD.10.1937 - rekonstrukce | |
Zdroje: Sources: | digilander.libero.it www.agenziabozzo.it it.wikipedia.org en.wikipedia.org Pejčoch, Ivo - Novák, Zdeněk - Hájek, Tomáš: Válečné lodě [4] (Praha, Naše vojsko s. p., 1993, str. 115, ISBN 80-206-0357-3) |
URL CZ: https://www.valka.cz/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#653976Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#653976Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#653976Version : 0
FiBe
MOD
R. N. Giulio Cesare
Zdroj: it.wikipedia.org
Zdroj: it.wikipedia.org
URL CZ: https://www.valka.cz/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#84222Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#84222Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#84222Version : 0
R. N. Giulio Cesare
Za I. sv. vojny ani raz nevystrelila.
V medzivojnovom období slúžila ako výcviková loď. V rokoch 1933-1937 bola vykonaná generálna prestavba.
Osudy za II. sv. vojny:
09.07.1940 bola v bitke pri myse Stilo poškodená v súboji s HMS Warspite (03). Poškodenie nebolo tak vážne lebo už 31.08.1940 bola znova bojaschopná.
27.11.1940 sa účastnila v bitke pri Sardínii - bez poškodenia.
08.01.1941 bola pri nálete britských lietadiel na Neapol ľahko poškodená bombami, ktoré vybuchli v jej blízkosti.
17.12.1941 sa zúčastnila v prvej bitke v zálive Syrta.
V januári 1942 eskortovala 3 konvoje do severnej Afriky.
Od januára 1943 kotvila v dnešnej Pule na Istrijskom polostrove, kde slúžila ako výcvikové a ubytovacie stredisko.
Podľa podmienok kapitulácie z 03.09.1943 preplávala na Maltu.
Osudy po vojne:
Podľa reparačných dohôd a rokovaniach v Paríži v roku 1947 pripadla loď ZSSR. K odovzdaniu došlo začiatkom februára 1949 v albánskom prístave Vlorë. 24.02.1949 priplávala do Sevastopola a bola premenovaná na Novorossijsk. Na lodi sa vykonali len malé zmeny - protilietadlové kanóny boli nahradené ruskými a boli nainštalované radary.
29.10.1955 sa potopila v dôsledku dosiaľ nevyjasneného výbuchu (driftující mina).
V roku 1957 bol vrak vyzdvihnutý a do roku 1959 zošrotovaný.
Za I. sv. vojny ani raz nevystrelila.
V medzivojnovom období slúžila ako výcviková loď. V rokoch 1933-1937 bola vykonaná generálna prestavba.
Osudy za II. sv. vojny:
09.07.1940 bola v bitke pri myse Stilo poškodená v súboji s HMS Warspite (03). Poškodenie nebolo tak vážne lebo už 31.08.1940 bola znova bojaschopná.
27.11.1940 sa účastnila v bitke pri Sardínii - bez poškodenia.
08.01.1941 bola pri nálete britských lietadiel na Neapol ľahko poškodená bombami, ktoré vybuchli v jej blízkosti.
17.12.1941 sa zúčastnila v prvej bitke v zálive Syrta.
V januári 1942 eskortovala 3 konvoje do severnej Afriky.
Od januára 1943 kotvila v dnešnej Pule na Istrijskom polostrove, kde slúžila ako výcvikové a ubytovacie stredisko.
Podľa podmienok kapitulácie z 03.09.1943 preplávala na Maltu.
Osudy po vojne:
Podľa reparačných dohôd a rokovaniach v Paríži v roku 1947 pripadla loď ZSSR. K odovzdaniu došlo začiatkom februára 1949 v albánskom prístave Vlorë. 24.02.1949 priplávala do Sevastopola a bola premenovaná na Novorossijsk. Na lodi sa vykonali len malé zmeny - protilietadlové kanóny boli nahradené ruskými a boli nainštalované radary.
29.10.1955 sa potopila v dôsledku dosiaľ nevyjasneného výbuchu (driftující mina).
V roku 1957 bol vrak vyzdvihnutý a do roku 1959 zošrotovaný.
Zdroj: F. Novotný: Veleobři oceánů.
URL CZ: https://www.valka.cz/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#106097Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#106097Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#106097Version : 0
R. N. Giulio Cesare
Zdroj: www.elgrancapitan.org
Zdroj: www.elgrancapitan.org
URL CZ: https://www.valka.cz/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#585842Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#585842Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#585842Version : 0
wlasto
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.