Mikojan-Gurevič MiG-21bis [kód NATO: Fishbed-L / Fishbed-N]
Mikoyan-Gurevich MiG-21bis
Микоян-Гуревич МиГ-21бис
Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-21bis | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-21бис | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1972-DD.MM.1985 Gorkovský letecký závod Ordžonikidzeho, Gorkij / DD.MM.1980-DD.MM.1987 Hindustan Aeronautics Ltd., Nashik, Maharashtra | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1972-DD.MM.1987 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Gorkij: 2013 HAL: 2951) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5339 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8725 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9497 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,15 m | |
Délka: Length: | 14,10 m | |
Výška: Height: | 4,13 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gavrilov R-25-300 o tahu 40,10 kN / 69,62 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2880 l 3x 490 l přídavná nádrž nebo 1x 800 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2175 km/h v 12000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 235 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,5 min do 17000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17800 m | |
Dolet: Range: | 1210 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1900 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon GŠ-23 ráže 23 mm, 200 nábojů 1300 kg podvěšené výzbroje na 5 závěsnících: 4x PLŘS R-3S 4x PLŘS R-3R 4x PLŘS RS-2US 4x PLŘS R-13M 6x PLŘS R-60/R-60M 4x PLŘS R-55 2x PZŘS Ch-66 4x raketnice UB-16-57UM s 16 raketami S-5 ráže 57 mm 2x raketnice UB-32 s 32 raketami S-5 ráže 57 mm 4x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm 4x 250 kg puma 2x 500 kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21bis-kod-NATO-Fishbed-L-Fishbed-N-t22197#151367Verze : 2
Stojánka letounů MiG-21bis z výzbroje 192. stíhacího leteckého pluku, letiště Hradčany, Střední skupina vojsk, 1981. Vlevo na snímku jsou patrná energetická vozidla APA-5.
(Sovětskij soldat)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21bis [kód NATO: Fishbed-L / Fishbed-N] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Sovětskij soldat)
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21bis-kod-NATO-Fishbed-L-Fishbed-N-t22197#471954Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
MiG-21bis "1904" "Cápeti" maďarského letectva (Cápeti - jazyková hříčka, Cápa=žralok, Peti=Péťa, postavička ze seriálu Cápali és Cápeti, v originále Sharky et Georges). Toto zbarvení dostal pro leteckou show v roce 1992 na základně Taszár, kde v simulovaném souboji hrál "agresora".
Kecskemét 7. 8. 2010
Zdroj
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
Kecskemét 7. 8. 2010
Zdroj
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21bis-kod-NATO-Fishbed-L-Fishbed-N-t22197#369853Verze : 0
MART.in
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.