Název: Name: | SLT 2 Mammut | |
Originální název: Original Name: | SLT 2 Mammut1) | |
Kategorie: Category: | tahač návěsů | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2018-DD.MM.RRRR Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH, Mnichov | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2018-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (2018) 31 (plan 2019-2020)2) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 8x8 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | ~26000 kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | ? kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | ? kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 73000 kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 130000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 9150 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2550 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 41603) mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | |
Rozvor: Wheelbase: | ? mm | |
Rozchod: Track: | ? mm - - | |
Brzdová soustava: Braking System: | provozní parkovací odlehčovací | |
Elektrický systém: Electrical System: | napětí elektrické sítě: 24 V | |
Pneumatiky: Tyres: | ? | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | MAN D2868 - vznětový, vidlicový, kapalinou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 5 - počet válců: 8 - maximální točivý moment: 2700 Nm při ? ot/min - maximální výkon: 500 kW při ? ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | ZF AS-Tronic (MAN TipMatic) - poloautomatická převodovka - počet rychlostí (vpřed+vzad): 12+2 | |
Spojka: Clutch: | - | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 840 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 89 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | MAN HX81 Elefant-2 1) označenie projektu HX-UTF 8x8 KSA ELEFANT II 2) prvotná objednávka na 32 ks v rokoch 2018-2020, opcia na ďalších 105 ks do roku 2025 3) se zbraňovou stanicou FLW 100 | |
Zdroje: Sources: | ATM 2/2019; ISSN 1802-4823 www.bundeswehr.de www.eurotransport.de https://www.milmag.pl/news/view?news_id=1715 www.joint-forces.com |
URL : https://www.valka.cz/SLT-2-Mammut-t221044#617077Verze : 3
buko1
MOD
RMMV HX81 SaZgM Elefant 2
Ťažký návesový ťahač určený na prepravu tankov a ďalšej ťažkej techniky po cestných komunikáciách mimo dotyk s protivníkom. Vyvinutý na základe požiadaviek Ozbrojených síl NSR (v súvislosti s prípravou síl veľmi vysokej pripravenosti NATO - Very High Readiness Joint Task Force - VJTF 2023) spoločnosťou Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH (projektové označenie HX-UTF 8x8 KSA ELEFANT II) s využitím prvkov ťažkého ťahača SLT-2 Mammut a nákladných automobilov radu HX2. Na rozdiel od ťahača SLT-2 Mammut nie je vybavený pancierovanou kabínou, ale štandartnou, nepancierovanou kabínou prevzatou z HX2 s možnosťou doplnkovej balistickej ochrany.
Výroba ťahačov pre Nemecké ozbrojené sily sa začala v roku 2018 na základe kontraktmu uzatvoreného v roku 2017 a prvé vozdilo bolo armádou prevzaté začiatkom roku 2019. Prvotná dodávka je plánovaná na roky 2019-2020 v počte 32 ks v celkovej hodnote 28,5 milióna €. Súčasťou kontraktu je aj opcia na ďalších 105 ťahačov dodaných do roku 2025 v hodnote 93,5 milióna €.
Zdroj: www.shephardmedia.com
Pozn.:
SaZgM - Sattelzugmaschine - ťahač
UTF - Ungeschützte Transportfahrzeuge - nechránené dopravné prostriedky
Ťažký návesový ťahač určený na prepravu tankov a ďalšej ťažkej techniky po cestných komunikáciách mimo dotyk s protivníkom. Vyvinutý na základe požiadaviek Ozbrojených síl NSR (v súvislosti s prípravou síl veľmi vysokej pripravenosti NATO - Very High Readiness Joint Task Force - VJTF 2023) spoločnosťou Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH (projektové označenie HX-UTF 8x8 KSA ELEFANT II) s využitím prvkov ťažkého ťahača SLT-2 Mammut a nákladných automobilov radu HX2. Na rozdiel od ťahača SLT-2 Mammut nie je vybavený pancierovanou kabínou, ale štandartnou, nepancierovanou kabínou prevzatou z HX2 s možnosťou doplnkovej balistickej ochrany.
Výroba ťahačov pre Nemecké ozbrojené sily sa začala v roku 2018 na základe kontraktmu uzatvoreného v roku 2017 a prvé vozdilo bolo armádou prevzaté začiatkom roku 2019. Prvotná dodávka je plánovaná na roky 2019-2020 v počte 32 ks v celkovej hodnote 28,5 milióna €. Súčasťou kontraktu je aj opcia na ďalších 105 ťahačov dodaných do roku 2025 v hodnote 93,5 milióna €.
Zdroj: www.shephardmedia.com
www.monch.com
Pozn.:
SaZgM - Sattelzugmaschine - ťahač
UTF - Ungeschützte Transportfahrzeuge - nechránené dopravné prostriedky
URL : https://www.valka.cz/SLT-2-Mammut-t221044#617080Verze : 8
buko1
MOD
SLT 2 Mammut s podvalníkem SaAnh 70to z výzbroje Horského zásobovacího praporu 8. K tahačům SLT 2 Mammut Bundeswehr používá tři typy podvalníhových návěsů od společnosti DOLL Fahrzeugbau:
- SaAnh 30to: třínápravový s nosností 30 tun
- SaAnh 50to: čtyřnápravový s nosností 50 tun
- SaAnh 70to: sedminápravový s nosností 70 tun
Fotografie:
- SaAnh 30to: třínápravový s nosností 30 tun
- SaAnh 50to: čtyřnápravový s nosností 50 tun
- SaAnh 70to: sedminápravový s nosností 70 tun
Fotografie:
Bundeswehr
Období | - |
Typ stroje | SLT 2 Mammut |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SLT-2-Mammut-t221044#658230Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.