Název: Name: | USS Iowa | |
Originální název: Original Name: | USS Iowa | |
Kategorie: Category: | bitevní loď | |
Třída: Class: | Iowa | |
Kódové označení: Pennant Number: | BB-61 | |
Loděnice: Builder: | Brooklyn Navy Yard, New York | |
Založení kýlu: Laid Down: | 27.06.1940 | |
Spuštění na vodu: Launched: | 27.08.1942 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 22.02.1943 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | 26.10.1990 | |
Velitel: Commander: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR, ( ) | |
Jednotka: Unit: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Posádka: Crew: | 2788 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Standardní výtlak: Standard Displacement: | 43875 t | |
Plný výtlak: Full Load Displacement: | 59331 t | |
Délka: Length: | 270,43 m | |
Šířka: Beam: | 32,97 m | |
Ponor: Draught: | 11.51 m | |
Pancéřování: Armour: | boky: 309 přepážky: 368 hlavní paluba: 38 druhá paluba: 127 třetí paluba: 16 barbety na druhé palubě: 298 - 439 barbety mezi druhou a třetí palubou: 76 barbety na třetí palubě: 38 čelo dělových věží: 500 boky dělových věží: 241 zadní části dělových věží: 305 stropy dělových věží: 184 strop velitelské věže: 184 boky velitelské věže: 444 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 4x parní turbína General Electric 8x 3-bubnový kotel Babcock & Wilcox | |
Výkon: Power: | kW při ot/min | |
Šrouby: Propellers: | 4 | |
Zásoba paliva: Fuel Load: | - t | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost: Speed: | 61.1 km/h | |
Dosah: Range: | 37317.8 km při rychlosti 27.8 km/h | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 9x 406 mm L/50 kanon Mark 7 (3x III) 20x 127 mm L/38 kanon Mark 12 (10x II) 60x 40 mm L/56 kanon Mark 1/2 na lafetě Mark 2/4 (15x IV) 60x 20 mm L/70 kanon Mark 4 (60x I) Červenec 1943 9x 406 mm L/50 kanon Mark 7 (3x III) 20x 127 mm L/38 kanon Mark 12 (10x II) 76x 40 mm L/56 kanon Mark 1/2 na lafetě Mark 2/4 (19x IV) 52x 20 mm L/70 kanon Mark 4 (52x I) Březen 1945 9x 406 mm L/50 kanon Mark 7 (3x III) 20x 127 mm L/38 kanon Mark 12 (10x II) 76x 40 mm L/56 kanon Mark 1/2 na lafetě Mark 2/4 (19x IV) 52x 20 mm L/70 kanon Mark 4 (52x I) 16x 20 mm L/70 kanon Mark 4 (8x II) Rok 1946 9x 406 mm L/50 kanon Mark 7 (3x III) 20x 127 mm L/38 kanon Mark 12 na lafetě Mark 28 (10x II) 76x 40 mm L/60 kanon Mark 2 (19x IV) 16x 20 mm L/70 kanon Mark 4 na lafetě Mark 24 (8x II) 52x 20 mm L/70 kanon Mark 4 na lafetě Mark 10 (52x I) Rok 1951 9x 406 mm L/50 kanon Mark 7 (3x III) 20x 127 mm L/38 kanon Mark 12 na lafetě Mark 28 (10x II) 56x 40 mm L/60 kanon Mark 2 (14x IV) Rok 1982 9x 16"/50 Gun Mark 7 (3x III) 12x 5"/38 Gun Mark 12 on Mount Mark 28 (6x II) 4x 20 mm Mark 15 Phalanx (4x I) 32x BGM-109 Tomahawk (8x IV) 16x RGM-84 Harpoon (4x IV) | |
Vybavení: Equipment: | 1944-1951 2x letecký katapult 1982 Letová paluba pro vrtulníky 1x radar SC-2 - vyhledávání vzdušných cílů 1x radar SG - vyhledávání hladinových cílů 1x radar SU - vyhledávání hladinových cílů 1x radar Mk 4 - dělostřelecký 1x radar Mk 8 - dělostřelecký 1x radar Mk 12 - dělostřelecký 1x radar Mk 13 - dělostřelecký 1x radar Mk 22 - dělostřelecký 1x radar Mk 27 - dělostřelecký 1x radar Mk 35 - dělostřelecký 2x radar Mk 38 - dělostřelecký pro hlavní výzbroj 2x radar Mk 40 - dělostřelecký pro hlavní výzbroj 4x radar Mk 37 - dělostřelecký pro sekundární výzbroj 1x radar Mk 56 - dělostřelecký pro protiletadlovou výzbroj v roce 1982: vypouštěč klamných cílů Loral Hycor SRBOC Mk-36 SLQ-25 Nixie AN/SLQ-32(V)3 ECM Mk12 IFF radar AN/SPS-49 - vyhledávání vzdušných cílů radar AN/APS-67 - vyhledávání hladinových cílů 1x radar AN/SWG-2(V) - střelecký pro střely Tomahawk 2x radar AN/SWG-1A - střelecký pro střely Harpoon radar Mk 13 - dělostřelecký (vzdušné cíle) radar Mk 25 - dělostřelecký (vzdušné cíle) 2x radar Mk 38 - dělostřelecký pro hlavní děla 2x radar Mk 37 - dělostřelecký pro sekundární výzbroj | |
Nesená letadla: Aircraft Carried: | 1944-1951 hydroplán Vought OS2U-3 Kingfisher hydroplán Curtiss SOC Seagull hydroplán Curtiss SO3C Seamew Od 1951 3x vrtulník 80.léta a Válka v Perském zálivu 8x bezpilotní letoun | |
Poznámka: Note: | nyní jako muzeum v Los Angeles | |
Zdroje: Sources: | PEJČOCH, Ivo, NOVÁK, Zdeněk, HÁJEK, Tomáš: Válečné lodě[4]. 1.vydání. Praha: Naše vojsko s.p. 1993. 374s. ISBN 80-206-0357-3 PEJČOCH, Ivo, NOVÁK, Zdeněk, HÁJEK, Tomáš: Válečné lodě[5]. 1.vydání, Praha: Naše vojsko s.p. 1994, 392s. ISBN 80-206-0414-6 HRBEK, Ivan, HRBEK, Jaroslav: Loďstva států účastnících se druhé světové války. 1.vydání. Praha: Naše vojsko, 1994. 232s. ISBN 80-206-0245-3 www.chinfo.navy.mil www.fas.org www.navsource.org/archives/01/61d.htm www.ussiowa.org www.uboat.net www.hazegray.org/danfs/battlesh/bb61.htm www.navsource.org/archives/01/61a.htm www.globalsecurity.org www.fas.org http://navysite.de/bb/bb61.htm http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Iowa_(BB-61) http://en.wikipedia.org/wiki/Iowa_class_battleship http://de.wikipedia.org/wiki/USS_Iowa_(BB-61) http://pl.wikipedia.org/wiki/USS_Iowa_(BB-61) navalhistory.flixco.info ibiblio.org http://navysite.de/bb/bb61.htm http://ww2db.com/ship_spec.php?ship_id=2 http://www.navypedia.org/ships/usa/us_bb_iowa.htm |
URL : https://www.valka.cz/BB-USS-Iowa-BB-61-t21889#555896Verze : 0
Admin
MOD
Reklama
Výbuch v dělové věži
Dne 19. dubna 1989 došlo na bitevní lodi Iowa k explozi ve věži 406 mm děl číslo 2 (Turret No. 2). Příčina exploze nebyla navzdory rozsáhlému vyšetřování a mnoha spekulacím nikdy stoprocentně zjištěna. Výbuch usmrtil 47 mužů posádky. Věž číslo 2 již nebyla opravena a loď Iowa byla záhy vyřazena.
Zdroj:
http://en.wikipedia.org
Dne 19. dubna 1989 došlo na bitevní lodi Iowa k explozi ve věži 406 mm děl číslo 2 (Turret No. 2). Příčina exploze nebyla navzdory rozsáhlému vyšetřování a mnoha spekulacím nikdy stoprocentně zjištěna. Výbuch usmrtil 47 mužů posádky. Věž číslo 2 již nebyla opravena a loď Iowa byla záhy vyřazena.
Zdroj:
http://en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/BB-USS-Iowa-BB-61-t21889#212278Verze : 0
Reklama
zdroj:
www.reddit.com
október 1952, USS Iowa na ceste do Pearl Harbour po skončení jej misie v rámci Korejskej vojny
URL : https://www.valka.cz/BB-USS-Iowa-BB-61-t21889#542104Verze : 1
wlasto
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.