M1070
V druhé polovině osmdesátých let vypsala americká armáda požadavky na nový přepravní systém HETS (Heavy Tank Transporter System), tvořený tahačem a návěsem, určený k přepravě tanků M1A1 Abrams.
Do užšího výběrového řízení na tahače se dostaly společnosti AM General a Oshkosh Truck Corporation. První prototypy (které nakonec soutěž vyhrály) z dílny firmy Oshkosh byly k zkouškám připraveny na podzim 1990. Na počátku roku 1992 začala jejich sériová výroba. US Army první z nich, označené M1070, obdržela v polovině roku 1993. Do roku 1996 bylo dodáno celkem 1 320 vozů. Americká armáda plánovala nakoupit celkem cca 2 100 vozidel.
Spolu s novými tahači byly do výzbroje US Army zavedeny i nové podvalníky M1000.
Nové prostředky ve výzbroji Heavy Truck Companies americké armády nahradily tahače M911 a podvalníky M747. S nástupem nového vybavení byly tyto jednotky přetransformovány na Combat Heavy Equipment Transport Companies, jejichž úkolem je zajistit taktickou mobiltu těžkého vybavení a výzbroje (tanky, OT, BVP, houfnice atd.). Do konce roku bylo postaveno v rámci US Army, US Army Reserve a US Army National Guard 17 takovýchto jednotek. Company je tvořena dvěma nebo čtyřmi Truck Platoons s 48, respektive 96 prostředky HETS.
V druhé polovině devadesátých let se také britská armáda začala poohlížet po novém těžkém tahači jako náhradě za Scammell Commander, a tak jí byl v roce 1997 představen typ M1070E1. Britového ho ale záhy odmítli. Byl proto přepracován (nový motor, karoserie atd.) a znovu armádě předveden. Ta ho nakonec přijala pod označením M1070F. Dodávky 92 vozidel probíhaly od roku 2002. Obvykle se používají pro tahání sedminápravových podvalníků King Trailer GTS 100, které dokážou pojmout jeden tank Challenger 2 nebo dvě BVP Warrior.
Uživatelé: USA, Velká Británie
Výrobce: Oshkosh Truck Corporation, USA
Technicko-taktická data
M1070
Hmotnost prázdného vozu: 18 600 kg
Maximální hmotnost vozu: 39 000 kg
Maximální hmotnost vozu s návěsem: 104 900 kg
Maximální hmotnost užitečného zatížení na návěsu: ~ 63 500 kg
Rozměry:
- délka: 9 195 mm
- šířka: 2 591 mm
- výška: 3 556 mm
- rozvor: 5 461 mm
- rozchod: 2 080 mm
- světlá výška: 360 mm
Pneumatiky: 16.00 x 20
Maximální stoupání: 15% (při plném zatížení)
Brodivost: 0,7 m
Pohonná jednotka:
- typ: Detroit Diesel 8V-92TA, osmiválcový turbodiesel do V
- maximální výkon: 373 kW
Převodovka:
- Allison CLT-754, automatická
Maximální rychlost:
- na silnici: 65 - 70 km/h
- v terénu: 40 km/h
Objem palivových nádrží: 946 l
Jízdní dosah: ~ 700 km
M1070F
Hmotnost prázdného vozu: 20 100 kg
Maximální hmotnost vozu: 44 800 kg
Maximální hmotnost vozu s návěsem: 118 050 kg
Maximální hmotnost užitečného zatížení na návěsu: ~ 70 000 kg
Rozměry:
- délka: 9 600 mm
- šířka: 2 660 mm
- výška: 3 730 mm
- rozvor: 5 461 mm
- rozchod: 2 080 mm
- světlá výška: 360 mm
Pneumatiky: 16.00 x 20
Maximální stoupání: 15% (při plném zatížení)
Brodivost: 0,75 m
Pohonná jednotka:
- typ: Caterpillar C18, řadový šestválcový turbodiesel
- maximální výkon: 700 k
Převodovka:
- Allison HD 4076P, automatická
Maximální rychlost:
- na silnici: 85 km/h
Objem palivových nádrží: 946 l
Jízdní dosah: ~ 750 km
(GlobalSecurity.org)
V druhé polovině osmdesátých let vypsala americká armáda požadavky na nový přepravní systém HETS (Heavy Tank Transporter System), tvořený tahačem a návěsem, určený k přepravě tanků M1A1 Abrams.
Do užšího výběrového řízení na tahače se dostaly společnosti AM General a Oshkosh Truck Corporation. První prototypy (které nakonec soutěž vyhrály) z dílny firmy Oshkosh byly k zkouškám připraveny na podzim 1990. Na počátku roku 1992 začala jejich sériová výroba. US Army první z nich, označené M1070, obdržela v polovině roku 1993. Do roku 1996 bylo dodáno celkem 1 320 vozů. Americká armáda plánovala nakoupit celkem cca 2 100 vozidel.
Spolu s novými tahači byly do výzbroje US Army zavedeny i nové podvalníky M1000.
Nové prostředky ve výzbroji Heavy Truck Companies americké armády nahradily tahače M911 a podvalníky M747. S nástupem nového vybavení byly tyto jednotky přetransformovány na Combat Heavy Equipment Transport Companies, jejichž úkolem je zajistit taktickou mobiltu těžkého vybavení a výzbroje (tanky, OT, BVP, houfnice atd.). Do konce roku bylo postaveno v rámci US Army, US Army Reserve a US Army National Guard 17 takovýchto jednotek. Company je tvořena dvěma nebo čtyřmi Truck Platoons s 48, respektive 96 prostředky HETS.
V druhé polovině devadesátých let se také britská armáda začala poohlížet po novém těžkém tahači jako náhradě za Scammell Commander, a tak jí byl v roce 1997 představen typ M1070E1. Britového ho ale záhy odmítli. Byl proto přepracován (nový motor, karoserie atd.) a znovu armádě předveden. Ta ho nakonec přijala pod označením M1070F. Dodávky 92 vozidel probíhaly od roku 2002. Obvykle se používají pro tahání sedminápravových podvalníků King Trailer GTS 100, které dokážou pojmout jeden tank Challenger 2 nebo dvě BVP Warrior.
Uživatelé: USA, Velká Británie
Výrobce: Oshkosh Truck Corporation, USA
Technicko-taktická data
M1070
Hmotnost prázdného vozu: 18 600 kg
Maximální hmotnost vozu: 39 000 kg
Maximální hmotnost vozu s návěsem: 104 900 kg
Maximální hmotnost užitečného zatížení na návěsu: ~ 63 500 kg
Rozměry:
- délka: 9 195 mm
- šířka: 2 591 mm
- výška: 3 556 mm
- rozvor: 5 461 mm
- rozchod: 2 080 mm
- světlá výška: 360 mm
Pneumatiky: 16.00 x 20
Maximální stoupání: 15% (při plném zatížení)
Brodivost: 0,7 m
Pohonná jednotka:
- typ: Detroit Diesel 8V-92TA, osmiválcový turbodiesel do V
- maximální výkon: 373 kW
Převodovka:
- Allison CLT-754, automatická
Maximální rychlost:
- na silnici: 65 - 70 km/h
- v terénu: 40 km/h
Objem palivových nádrží: 946 l
Jízdní dosah: ~ 700 km
M1070F
Hmotnost prázdného vozu: 20 100 kg
Maximální hmotnost vozu: 44 800 kg
Maximální hmotnost vozu s návěsem: 118 050 kg
Maximální hmotnost užitečného zatížení na návěsu: ~ 70 000 kg
Rozměry:
- délka: 9 600 mm
- šířka: 2 660 mm
- výška: 3 730 mm
- rozvor: 5 461 mm
- rozchod: 2 080 mm
- světlá výška: 360 mm
Pneumatiky: 16.00 x 20
Maximální stoupání: 15% (při plném zatížení)
Brodivost: 0,75 m
Pohonná jednotka:
- typ: Caterpillar C18, řadový šestválcový turbodiesel
- maximální výkon: 700 k
Převodovka:
- Allison HD 4076P, automatická
Maximální rychlost:
- na silnici: 85 km/h
Objem palivových nádrží: 946 l
Jízdní dosah: ~ 750 km
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(GlobalSecurity.org)
URL : https://www.valka.cz/M1070-HET-t21872#83249Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
nejake foto z Iraku. Na fotografiach su vozidla ktore zabespecovali transport slovenskych zenistov v Iraku.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/M1070-HET-t21872#83253Verze : 0
Reklama
...
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/M1070-HET-t21872#83254Verze : 0
...
M1070F britské armády (Oshkosh Trucks)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
M1070F britské armády (Oshkosh Trucks)
URL : https://www.valka.cz/M1070-HET-t21872#121642Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
...
Vozidlo britské armády M1070F (Oshkosh)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vozidlo britské armády M1070F (Oshkosh)
URL : https://www.valka.cz/M1070-HET-t21872#134914Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
irak
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/M1070-HET-t21872#138009Verze : 0
wade
MOD
Irak
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/M1070-HET-t21872#138040Verze : 0
wade
MOD
M1070
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/M1070-HET-t21872#139665Verze : 0
wade
MOD
257th Transportation Company
M1070A1 Oshkosh HET
Fort Irwin
311th Expedition Sustainment Command
M1070A1 Oshkosh HET
Fort Irwin
311th Expedition Sustainment Command
Období | - |
Typ stroje | M1070 HET |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/M1070-HET-t21872#682918Verze : 0
Admin
MOD
M1070A1 HET + M1000 semitrailer
298th Combat Sustainment Support Battalion
Fort Irwin
Autor: Ops Group US Army National Training Center Ft Irwin
298th Combat Sustainment Support Battalion
Fort Irwin
Autor: Ops Group US Army National Training Center Ft Irwin
Období | - |
Typ stroje | M1070 HET |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/M1070-HET-t21872#682950Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.