Název: Name: | Zeppelin-Lindau Cs.I | |
Originální název: Original Name: | Zeppelin-Lindau Cs.I | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 Zeppelin Werk Lindau GmbH, Lindau / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 11.05.1918 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 950 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1425 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,28 m | |
Délka: Length: | 8,90 m | |
Výška: Height: | 3,00 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 31,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Benz Bz IIIb o výkonu 143 kW/195 k, později Benz Bz IIIa o výkonu 143 kW/195 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 150 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 48,5 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3000 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet LMG.08/15 ráže 7,92 mm 1x pohyblivý kulomet Parabellum LMG.14/17 ráže 7,92 mm | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. Dornier - Die Chronik des ältesten deutschen Flugzeugwerks. Dornier GmbH, Friedrichshafen 1985. ISBN 3-925505-01-6. Herris, Jack. German Seaplane Fighters of WWI: A Centennial Perspective on Great War Seaplanes. Aeronaut Books 2012. ISBN: 978-1-935881-51-3. |
URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Lindau-Cs-I-t218510#612103Verze : 0
Aubi
MOD
.
Zeppelin CS.I, druhý prototyp sériového čísla 8502. Stroj se nacházel v létě 1918 v Lindau, kde procházel testy. Po skončení války byl sešrotován. Stroj nesl nátěr světlou modrošedou barvou na spodních a bočních plochách a hřbetě trupu. Horní plochy křídel, VOP a plováků nesly nátěr lozenge v námořním schématu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Zeppelin |
Typ letounu | Zeppelin-Lindau Cs.I |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 8502 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Zeppelin Werk Lindau GmbH [1917-1922] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zeppelin CS.I, druhý prototyp sériového čísla 8502. Stroj se nacházel v létě 1918 v Lindau, kde procházel testy. Po skončení války byl sešrotován. Stroj nesl nátěr světlou modrošedou barvou na spodních a bočních plochách a hřbetě trupu. Horní plochy křídel, VOP a plováků nesly nátěr lozenge v námořním schématu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Lindau-Cs-I-t218510#612099Verze : 0
Rad
MOD
Cs.I vznikl počátkem roku 1918 jako konkurent tehdy k jednotkám zaváděného plovákového stíhače Hansa-Brandenburg W.29. V mnoha ohledech podobný stroj měl celokovovou konstrukci, křídla potažená plátnem, křížové ocasní plochy a skořepinový trup. Pravděpodobně kvůli urychlení vývoje měl Cs.I nejprve motor Benz Bz.IIIb bez převodovky a s chladiči umístěnými na boku trupu. V této podobě měl velký čelní odpor a navzdory sinějšímu motoru podstatně horší výkony než W.29. Později proto dostal motor Bz.IIIa s převodovkou a čelním chladičem. Ze tří postavených strojů byl zalétán pouze druhý prototyp, č. 8502, který se poprvé dostal do vzduchu v květnu 1918. Válka skončila dříve, než byly dokončeny testy u námořnictva a všechny tři stroje byly pravděpodobně sešrotovány.
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Dornier - Die Chronik des ältesten deutschen Flugzeugwerks. Dornier GmbH, Friedrichshafen 1985. ISBN 3-925505-01-6.
http://www.airwar.ru/enc/other1/zeppelincs1.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Zeppelin-Lindau Cs.I |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Zeppelin-Lindau Cs.I |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Zeppelin-Lindau Cs.I |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Lindau-Cs-I-t218510#612113Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.