Název: Name: | Aero L-159T2 | |
Originální název: Original Name: | Aero L-159T2 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2017-DD.MM.2018 AERO Vodochody AEROSPACE a.s., Odolena Voda | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2017-DD.MM.2018 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 (přestavba z L-159A / rebuilt from L-159A) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 02.08.2018 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4350 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,54 m | |
Délka: Length: | 12,72 m | |
Výška: Height: | 4,87 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,8 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Honeywell F124-GA-100 o tahu 28,2 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1320 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 936 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13200 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2530 km | |
Výzbroj: Armament: | maximální hmotnost výzbroje 2340 kg na 7 závěsnících (6 podkřídlových, 1 podtrupový) hlavňová výzbroj: 3x ZPL-20 Plamen střely: 2x AIM-9M Sidewinder 4x AGM-65B Maverick rakety: 4x LAU-5002/A (každý pro 6 CRV7) 4x LAU-5003/A (každý pro 19 CRV7) 2x SUU-5003/A (každý pro 4 CRV7 a 6 Mk.106 / BDU-33/B) pumy: 6x Mk.82 6x Mk.82 AIR 2x Mk.83 2x CBU-87/B 4x GBU-12/B Paveway II 2x GBU-16/B Paveway II přídavné nádrže: 2x PPN 350 l 2x PPN 500 l | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | ||
Zdroje: Sources: | www.aero.cz http://cs.wikipedia.org/wiki/Aero_L-159_Alca https://www.valka.cz www.cs-letectvi.cz |
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-159T2-t215542#605235Verze : 1
Admin
MOD
První let dvoumístného letounu L-159T2 proběhl 2. srpna 2018 na letišti Vodochody. České letectvo si za 553 147 599 Kč objednalo celkem tři dvoumístné letouny L-159T2 (evidenční čísla 6028, 6031 a 6038) v roce 2016 za účelem plnění pokročilého výcviku pilotů. Všechny tři letouny byly určeny pro 213. výcvikovou letku na 21. základně taktického letectva v Čáslavi. Jejich dodání se předpokládalo do konce roku 2018, k čemuž však kvůli nechtěnému vystřelení sedačky z kokpitu během zkoušek v listopadu 2018 nedošlo.
Letoun L-159T2 s trupovým číslem 6028 při prvním letu pilotovali zkušební piloti Aera Vladimír Kvarda a David Jahoda a trval 30 minut.
Nové dvoumístné letouny typu L-159T2 mají kompletně novou přední i střední část trupu a řadu významných vylepšení, převážně ve výbavě kabiny obou pilotů a v palivovém systému, a jsou plně kompatibilní s použitím brýlí pro noční vidění. Každý z kokpitů je dovybaven dvěma víceúčelovými displeji a novou verzí vystřelovacího sedadla VS-20. Letoun je také uzpůsoben pro tlakové čerpání paliva. Radar Grifo, běžně používaný v jednomístné verzi L-159A, je nyní integrován i do dvoumístné L-159T2 stejně tak jako systém vlastní ochrany (výstražný radiolokační přijímač a výmetnice klamných cílů).
Zdroj:
Autor: Martin Mamula – Aero
Letoun L-159T2 s trupovým číslem 6028 při prvním letu pilotovali zkušební piloti Aera Vladimír Kvarda a David Jahoda a trval 30 minut.
Nové dvoumístné letouny typu L-159T2 mají kompletně novou přední i střední část trupu a řadu významných vylepšení, převážně ve výbavě kabiny obou pilotů a v palivovém systému, a jsou plně kompatibilní s použitím brýlí pro noční vidění. Každý z kokpitů je dovybaven dvěma víceúčelovými displeji a novou verzí vystřelovacího sedadla VS-20. Letoun je také uzpůsoben pro tlakové čerpání paliva. Radar Grifo, běžně používaný v jednomístné verzi L-159A, je nyní integrován i do dvoumístné L-159T2 stejně tak jako systém vlastní ochrany (výstražný radiolokační přijímač a výmetnice klamných cílů).
Zdroj:
Tiskový zpráva AERO Vodochody AEROSPACE a.s., 9.8.2018
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero L-159T2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Autor: Martin Mamula – Aero
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-159T2-t215542#605236Verze : 7
Admin
MOD
Slavnostní předání posledního ze tří letounů L-159T2 (evidenční číslo 6038) pro české letectvo proběhlo v areálu Aera 4. června 2019 za účasti zástupců Vzdušných sil AČR, 21. základny taktického letectva a Aera Vodochody a za přítomnosti certifikačních autorit.
Zdroj:
(Aero Vodochody AEROSPACE)
Zdroj:
Tiskový zpráva AERO Vodochody AEROSPACE a.s., 5.6.2019
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero L-159T2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Aero Vodochody AEROSPACE)
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-159T2-t215542#622589Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.