Název: Name: | Fokker D.III | |
Originální název: Original Name: | Fokker D.III | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.191R Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 210 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1916 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 452 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 710 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,05 m | |
Délka: Length: | 6,3 m | |
Výška: Height: | 2,25 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Oberursel U.III o výkonu 118 kW/160 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 160 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 140 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4700 m | |
Dolet: Range: | 220 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1-2 x kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 1 hodina 30 minut | |
Zdroje: Sources: | LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8 www.pilots-n-planes-ww1.com www.airwar.ru |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-III-t21460#208619Verze : 0
Fokker D.III
Po nepresvedčivej D.II, chceli u Fokkera navýšiť výkony tejto konštrukcie. Preto sa rozhodol šéfkonštruktér Martin Kreutzer upraviť stávajúcu konštrukciu zástavbou výkonnejšieho rotačného motora Oberursel U.III. To si vynútilo zosilnenie draku a krídlo s väčším rozpätím z typu D.I. Posilnená bola aj výzbroj na dva guľomety LMG 08/15 ráže 7,92 mm. Prototyp pod označením M.19 bol odoslaný do Adlershofu na oficiálne armádne testy 20. júla 1916. Uvedené zmeny síce rázne navýšili celkovú nosnosť lietadla, ale výkony sa zvýšili len minimálne (maximálna rýchlosť narástla o 10 km/h a zlepšili sa pevnostné charakteristiky). Najväčší problém konštrukcie, nízka obratnosť, sa však nevylepšil vôbec. Fokker síce dodatočne upravil horné krídlo pridaním klapiek, ale ani táto zmena lietadlu nepomohla. V porovnaní so súdobými spojeneckými lietadlo značne zaostávalo, avšak pre Fokker bolo najväčšou fackou, že lietadlo prekonávali aj stroje firiem Albatros a Halberstadt. Lietadlá boli rýchlo preradené do menej vyťažených sektorov fronty a k výcvikovým jednotkám. Počas výroby sa objavili problémy s kvalitou dodávok subdodávateľských firiem. Aj preto v Aldershofe testovali seriový kus číslo 369/16. Skúšky preukázali zodpovedajúcu kvalitu krídiel, ale na druhú stranu odhalili problémy s pevnosťou trupu. Továreň následne zvýšila kontrolu kvality na vstupe ako aj výstupných produktov. Avšak problémy s kvalitou sa objavili aj neskôr napr. na type D.VIII.
V októbri 1917, Nemci poslali 10 lietadiel D.III do Holandska. Tieto lietadlá zostali vo výzbroji holandskej Luchtvaartafdeling až do roku 1921.
zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.III
Po nepresvedčivej D.II, chceli u Fokkera navýšiť výkony tejto konštrukcie. Preto sa rozhodol šéfkonštruktér Martin Kreutzer upraviť stávajúcu konštrukciu zástavbou výkonnejšieho rotačného motora Oberursel U.III. To si vynútilo zosilnenie draku a krídlo s väčším rozpätím z typu D.I. Posilnená bola aj výzbroj na dva guľomety LMG 08/15 ráže 7,92 mm. Prototyp pod označením M.19 bol odoslaný do Adlershofu na oficiálne armádne testy 20. júla 1916. Uvedené zmeny síce rázne navýšili celkovú nosnosť lietadla, ale výkony sa zvýšili len minimálne (maximálna rýchlosť narástla o 10 km/h a zlepšili sa pevnostné charakteristiky). Najväčší problém konštrukcie, nízka obratnosť, sa však nevylepšil vôbec. Fokker síce dodatočne upravil horné krídlo pridaním klapiek, ale ani táto zmena lietadlu nepomohla. V porovnaní so súdobými spojeneckými lietadlo značne zaostávalo, avšak pre Fokker bolo najväčšou fackou, že lietadlo prekonávali aj stroje firiem Albatros a Halberstadt. Lietadlá boli rýchlo preradené do menej vyťažených sektorov fronty a k výcvikovým jednotkám. Počas výroby sa objavili problémy s kvalitou dodávok subdodávateľských firiem. Aj preto v Aldershofe testovali seriový kus číslo 369/16. Skúšky preukázali zodpovedajúcu kvalitu krídiel, ale na druhú stranu odhalili problémy s pevnosťou trupu. Továreň následne zvýšila kontrolu kvality na vstupe ako aj výstupných produktov. Avšak problémy s kvalitou sa objavili aj neskôr napr. na type D.VIII.
V októbri 1917, Nemci poslali 10 lietadiel D.III do Holandska. Tieto lietadlá zostali vo výzbroji holandskej Luchtvaartafdeling až do roku 1921.
zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.III
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-III-t21460#280502Verze : 0
.
Tento D.III byl prvním operačně nasazeným strojem tohoto typu. 1. 9. 1916 jej převzal O. Boelcke a hned druhého dne s ním získal první vítězství. Letoun kompletně v barvě materiálu, ačkliv je možné, že později byly plechové kryty na přídi přetřeny černou nebo jinou tmavou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker D.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Boelcke, Oswald |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 352/16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 2 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 01.09.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento D.III byl prvním operačně nasazeným strojem tohoto typu. 1. 9. 1916 jej převzal O. Boelcke a hned druhého dne s ním získal první vítězství. Letoun kompletně v barvě materiálu, ačkliv je možné, že později byly plechové kryty na přídi přetřeny černou nebo jinou tmavou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker D.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Boelcke, Oswald |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 352/16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 2 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-III-t21460#398839Verze : 0
Rad
MOD
Zastaralý Fokker D.III dokázal Anthony Fokker v roce 1917 prodat v desetikusové sérii do Nizozemska.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker D.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 379/16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-III-t21460#486574Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Fotografie převzata ze serveru www.pilots-n-planes-ww1.com.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-III-t21460#208620Verze : 0
zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.III
Boelckeho Fokker D.III so sériovým číslom 352/16
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Boelckeho Fokker D.III so sériovým číslom 352/16
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-III-t21460#280503Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.