Název: Name: | Airco D.H.9 | |
Originální název: Original Name: | Airco D.H.9 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.191R Aircraft Manufacturing Co. Ltd., Hendon / DD.MM.1917-DD.MM.191R F. W. Berwick & Co. Ltd., Park Royal / DD.MM.1917-DD.MM.191R Mann, Egerton & Co. Ltd., Norwich / DD.MM.1917-DD.MM.191R National Aircraft Factory No.1, Waddon / DD.MM.1917-DD.MM.191R National Aircraft Factory No.2, Stockport / DD.MM.1917-DD.MM.191R The Alliance Aeroplane Co. Ltd., Hammersmith / DD.MM.1917-DD.MM.191R Short Brothers Ltd., Rochester / DD.MM.1917-DD.MM.191R Vulcan Motor and Engineering Co., Southport / DD.MM.1917-DD.MM.191R G. & J. Weir Ltd., Glasgow / DD.MM.1917-DD.MM.191R Westland Aircraft Works, Yeovil / DD.MM.1917-DD.MM.191R Wells Aviation Co. Ltd., Chelsea / DD.MM.1917-DD.MM.191R Whitehead Aircraft Co. Ltd., Richmond / DD.MM.1926-DD.MM.192R Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxeles DD.MM.1922-DD.MM.1928 La Hispano Aircraft, Guadalajara / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~4000 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1917 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1012 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1508 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.92 m | |
Délka: Length: | 9.3 m | |
Výška: Height: | 3.4 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 40.32 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Beardmore BHP o výkonu 172 kW, nebo Siddeley Puma o výkonu 172 kW, nebo Siddeley Puma o výkonu 216 kW, nebo Galloway Adriatic o výkonu 172 kW, nebo Napier Lion o výkonu 336 kW, nebo Fiat A-12 o výkonu 194 kW dvou nebo čtyřlistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 179.4 km/h v 3048 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11 min do 1981 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5334 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff 2x 104kg bomba nebo 4x 51kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bruce, J. M. The de Havilland D.H.9, Profile No.62. Profile Publications, Leatherhead 1966. Bruce, J. M. Airco DH9, Windsock Profile No.72. Albatros Productions, Berkhamsted 1998. ISBN 1902207-05-X. Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4. Bruce, J. M. De Havilland Aircraft of World War One. Arms and Armour Press, London 1991. ISBN 1-85409-069-0. |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-9-t21421#381408Verze : 0
Aubi
MOD
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-9-t21421#687250Verze : 0
Elvis
MOD
Reklama
D.H.9
D.H.9 byl konstruován na základě požadavku na letoun používající díly z masové výroby D.H.4 a motor B.H.P. (Beardmore-Halford-Pullinger) Siddeley Puma. Právě tento motor se později stal příčinou potíží. Hlavní změnou draku bylo přemístění pilotního prostoru vzad oproti D.H.4 (pro zlepšení komunikace posádky) a jen částečné zakapotování motoru jehož čelní chladič se přemístil pod trup. To sebou ovšem přineslo snížení rychlosti a také nosnost pum byla nižší než se čekalo. Letoun byl poměrně hodně užíván jako denní bombardér, ale jeho služba byla provázena mnoha potížemi, především s motorem Puma který byl nespolehlivý a již zastaralý v době kdy byl montován. I přes to že nespolehlivost motorů značně snižovala kvalitu stroje bylo jich do konce války vyrobeno přes 2100 kusů.
Ve výrobě později běžel i poněkud zvětšený D.H.9A s motorem Liberty ale jde už v podstatě o jiný typ.
D.H.9 byl konstruován na základě požadavku na letoun používající díly z masové výroby D.H.4 a motor B.H.P. (Beardmore-Halford-Pullinger) Siddeley Puma. Právě tento motor se později stal příčinou potíží. Hlavní změnou draku bylo přemístění pilotního prostoru vzad oproti D.H.4 (pro zlepšení komunikace posádky) a jen částečné zakapotování motoru jehož čelní chladič se přemístil pod trup. To sebou ovšem přineslo snížení rychlosti a také nosnost pum byla nižší než se čekalo. Letoun byl poměrně hodně užíván jako denní bombardér, ale jeho služba byla provázena mnoha potížemi, především s motorem Puma který byl nespolehlivý a již zastaralý v době kdy byl montován. I přes to že nespolehlivost motorů značně snižovala kvalitu stroje bylo jich do konce války vyrobeno přes 2100 kusů.
Ve výrobě později běžel i poněkud zvětšený D.H.9A s motorem Liberty ale jde už v podstatě o jiný typ.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-9-t21421#115260Verze : 0
Zdroj: http://www.1000aircraftphotos.com/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-9-t21421#202519Verze : 0
Přidám několik fotek tohoto elegantního stroje, tak jak je vystaven v pařížském leteckém muzeu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-9-t21421#312907Verze : 0
Reklama
a další dvě ze stejného zdroje
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-9-t21421#312908Verze : 0
Airco D.H.9
Červenec 2016 - Imperial War Museum Duxford
Bc. Jan FERDA, vlastní foto
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Červenec 2016 - Imperial War Museum Duxford
Bc. Jan FERDA, vlastní foto
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Airco D.H.9 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Bc. Jan FERDA, vlastní foto |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Airco D.H.9 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Bc. Jan FERDA, vlastní foto |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-9-t21421#560724Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.