Royal Aircraft Factory F.E.2 (Farman Experimental 2)
Verzie:
F.E.2a - predsériová verzia
F.E.2b - hlavný sériový model, vo výzbroji od roku 09/1915, vybavený vodou chladeným motorom Beardmore s výkonom 89 kW (120 hp) (neskôr 119 kW (160 hp)
Celkom bolo vyrobených 1939 lietadiel verzie F.E.2a a F.E.2b
F.E.2c - varianta nočného stíhača a bombardéra, hlavná zmena oproti predchádzajúcim typom je zámena pozícií pilota a pozorovateľa z dôvodu lepšieho rozhľadu pilota pri nočnom pristávaní
F.E.2d - finálna verzia, postavených 386 lietadiel, s motorom Rolls Royce Eagle s výkonom 186 kW (250 hp). Vyzbrojený druhým guľometom, ktorý umožňoval streľbu dozadu ponad krídlo.
F.E.2s - námorná prieskumná verzia vybavená plavákmi (pouze projekt)
Ďalšie experimentálne verzie (pre zástavbyrôznych druhov motorov, iba prototypy bez ďalšej výroby):
F.E.2e
F.E.2f
F.E.2g
F.E.2h
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww1/fe2.html
cs.wikipedia.org
Verzie:
F.E.2a - predsériová verzia
F.E.2b - hlavný sériový model, vo výzbroji od roku 09/1915, vybavený vodou chladeným motorom Beardmore s výkonom 89 kW (120 hp) (neskôr 119 kW (160 hp)
Celkom bolo vyrobených 1939 lietadiel verzie F.E.2a a F.E.2b
F.E.2c - varianta nočného stíhača a bombardéra, hlavná zmena oproti predchádzajúcim typom je zámena pozícií pilota a pozorovateľa z dôvodu lepšieho rozhľadu pilota pri nočnom pristávaní
F.E.2d - finálna verzia, postavených 386 lietadiel, s motorom Rolls Royce Eagle s výkonom 186 kW (250 hp). Vyzbrojený druhým guľometom, ktorý umožňoval streľbu dozadu ponad krídlo.
F.E.2s - námorná prieskumná verzia vybavená plavákmi (pouze projekt)
Ďalšie experimentálne verzie (pre zástavbyrôznych druhov motorov, iba prototypy bez ďalšej výroby):
F.E.2e
F.E.2f
F.E.2g
F.E.2h
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww1/fe2.html
cs.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2-Farman-Experimental-2-t21419#165696Verze : 0
buko1
MOD
Porovnání bokorysů verzí F.E.2
Zdroj: Vojna v vozduche č.86 Istrebitěli 1. mirovoj vojna časť 2
Zdroj: Vojna v vozduche č.86 Istrebitěli 1. mirovoj vojna časť 2
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2-Farman-Experimental-2-t21419#380056Verze : 0
ICE
MOD
"První stroj, který nesl označení F.E.2c byl postaven jako F.E.2a a měl prohozené pozice osádky, s pilotem v přídi, jinak byl ale běžného uspořádání."
O změnách na chlazení jsem nenašel nic.
Zdroj:
Hare, Paul R.: The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990, ISBN 0-85177-843-7
O změnách na chlazení jsem nenašel nic.
Zdroj:
Hare, Paul R.: The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990, ISBN 0-85177-843-7
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2-Farman-Experimental-2-t21419#283260Verze : 0
Aubi
MOD
zdesko: chýba zdroj...
Inak aj http://www.aviastar.org/air/england/raf_fe-2c.php a http://www.airwar.ru/enc/fww1/fe2.html tvrdia že hlavný rozdiel F.E.2c oproti F.E.2b boli prehodené pozície pilota a pozorovateľa.
Inak aj http://www.aviastar.org/air/england/raf_fe-2c.php a http://www.airwar.ru/enc/fww1/fe2.html tvrdia že hlavný rozdiel F.E.2c oproti F.E.2b boli prehodené pozície pilota a pozorovateľa.
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2-Farman-Experimental-2-t21419#283268Verze : 0
buko1
MOD
teď se musím moc a moc omluvit. Chtěl jsem smazat obrázek s nevhodným popisem (nejednalo se o FE-2c, ale o jeden z prvních strojů FE-2d)a mojí otázku samozřejmě ponechat. Bohužel příspěvek se smazal celý.
Tímto tedy děkuju za odpovědi a omlouvám se za pochyby. Samozřejmě Vaše uvedené údaje jsou správné. Zapoměl jsem na svou otázku a mezitím jsem našel nejen fotku ale také výkres s popisem letounu..: J.M.Bruce, Fighters vol.Two..strana 45,46.

URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-F-E-2-Farman-Experimental-2-t21419#379969Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.