Citace - Darkfold :
Základní data:
Typ letounu: Su-22M4 Sériové číslo: - Trupové označení: 3702 Datum dodání: 1990 Období služby: 1990-2001 Speciální vybavení, modernizace a úpravy: -
Marking:
Horní plochy: Čtyřbarevná středně a světle hnědá a středně a tmavě zelená kamufláž, dielektrické kryty zelené (1990) Spodní plochy: Světlá šedá (1990) Výsostné znaky letounu na trupu: Tříbarevný kruhový československý výsostný znak s bílým lemem Výsostné znaky letounu na horní straně křídla: Tříbarevný kruhový československý výsostný znak s bílým lemem Výsostné znaky letounu na spodní straně křídla: Tříbarevný kruhový československý výsostný znak s bílým lemem Speciální označení na trupu: Žlutý trojúhelník s červeným lemem a třemi černými pruhy oboustraně u vstupu vzduchu k motoru
Znak 32.ztl oboustraně na svislé ocasní ploše
Bílé letkové číslo 35 oboustraně na svislé ocasní plošeSpeciální označení na horní straně křídla: – Speciální označení na spodní straně křídla: - Výroční a příležitostné zbarvení: -
Historie letounu:
6.sbolp (1.1990)
20.sbolp (11.1990-3.1991)
32.ztl (1.4.1994)
Zničen při katastrofě (1.11.1996)
Poznámka:
Průběh katastrofy:
Při nácviku vyšší techniky pilotáže v určené zóně nedaleko Blanska došlo při provádění pomalého pravého výkrutu chybou pilotáže k překročení mezního úhlu náběhu a přechodu letounu do nezvyklé polohy.I přes snahu pilota pád vybrat letoun narazil rychlostí přesahující 1000km/h do země nedaleko obce Tasovice. Pilot, kpt.Michal Návesník při dopadu zahynul aniž se pokusil o katapultáž.