Název: Name: | Sikorsky HO3S-1 | |
Originální název: Original Name: | Sikorsky HO3S-1 | |
Kategorie: Category: | víceúčelový vrtulník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1946-DD.MM.1950 Sikorsky Aircraft Division, United Aircraft Corp., Stratford, Connecticut | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1946-DD.MM.1950 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 92 HO3S-1 9 HO3S-1G | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 1718 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2261 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2495 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 17.39 m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 12.54 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 1.57 m | |
Celková výška: Overall Height: | 3.95 m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 14.63 m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 2.57 m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 168.12 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 5.17 m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-985-AN-5 Wasp Jr o výkonu 336 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 378,5 l 1x 337 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 174.1 km/h v 1143 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 129.6 km/h v 457 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6.3 m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | 1615 m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 4511 m | |
Dolet: Range: | 300 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 674.2 km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 3 pasažéři 2 nosítka zvnějšku | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | - | |
Vybavení: Equipment: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Swanborough, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0. www.history.navy.mil |
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-HO3S-1-t208992#590883Verze : 0
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
Období | Válka v Koreji [1950-1953] |
Výrobce | Sikorsky |
Typ letounu | Sikorsky HO3S-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 124350 |
Taktické označení / imatrikulace | UP 21 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Vrtulníková víceúčelová peruť 1 [1948-1965] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 14.04.1953 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
HO3S-1 peruti HU-1 startuje z USS New Jersey (BB-62), Korea 1953.
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-HO3S-1-t208992#590884Verze : 0
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
Období | Válka v Koreji [1950-1953] |
Výrobce | Sikorsky |
Typ letounu | Sikorsky HO3S-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | WM-16 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.11.1951 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
HO3S-1 štábní peruti HEDRON-33 na poli u Inčchonu, Korea 1951.
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-HO3S-1-t208992#590886Verze : 0
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
Období | Válka v Koreji [1950-1953] |
Výrobce | Sikorsky |
Typ letounu | Sikorsky HO3S-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | WM-16 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 13.12.1950 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Stejný vrtulník, opět u Inčchonu, Korea 1950.
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-HO3S-1-t208992#590888Verze : 0
Aubi
MOD
www.nationalcoldwarexhibition.org
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Sikorsky |
Typ letounu | Sikorsky HO3S-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1232 |
Taktické označení / imatrikulace | 232 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
HO-3S-1G americké pobřežní stráže. Krásně je vidět umístění přídavné nádrže a nafukovací vaky na podvozku pro případ nouzového přistání na vodě.
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-HO3S-1-t208992#590890Verze : 0
Aubi
MOD
.
HO3S-1 (výrobní číslo 123141) trupové číslo WB-14 náležel do stavu letky VMO-6, základna Kimpo, Korea 1950. Letka plnila úkoly průzkumné, transportní, sanitní i záchranné. Vrtulník nese na celém povrchu nátěr barvou Gloss Sea Blue (lesklá mořská modrá). Označení státní příslušnosti se nacházelo nejen z obou stran na nosníku, ale též na zezadu na krytu motoru. Na dveřích pilota byl bílou barvou nápis Mary. Vrtulník byl vybaven pouzdry na bocích pro přepravu raněných.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Válka v Koreji [1950-1953] |
Výrobce | Sikorsky |
Typ letounu | Sikorsky HO3S-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 123141 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | WB-14 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Pozorovací peruť námořní pěchoty 6 [1944-1977] |
Základna | Gonghang-dong, Letecká základna K-14 Kimpo [RRRR-1958] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1950 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
HO3S-1 (výrobní číslo 123141) trupové číslo WB-14 náležel do stavu letky VMO-6, základna Kimpo, Korea 1950. Letka plnila úkoly průzkumné, transportní, sanitní i záchranné. Vrtulník nese na celém povrchu nátěr barvou Gloss Sea Blue (lesklá mořská modrá). Označení státní příslušnosti se nacházelo nejen z obou stran na nosníku, ale též na zezadu na krytu motoru. Na dveřích pilota byl bílou barvou nápis Mary. Vrtulník byl vybaven pouzdry na bocích pro přepravu raněných.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-HO3S-1-t208992#606634Verze : 0
Rad
MOD
Vlastní foto, Pima Air and Space Museum 2019
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-HO3S-1-t208992#675596Verze : 1
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.