Mikojan-Gurevič MiG-17
Přehled verzí
Přehled verzí vyráběných a testovaných v SSSR
I-340 | Prototyp dvoumotorové varianty s motory AM-5; 1 ks |
MiG-17 | Základní sériově vyráběné provedení s motorem Klimov VK-1 (verze s motorem Klimov VK-1A je někdy označována MiG-17A); 5467 ks |
MiG-17F | Sériová verze SF s motorem VK-1F s přídavným spalováním; 1685? ks |
MiG-17AS | Stíhací-bombardovací verze se dvěma raketami ARS-212 odvozená od prototypu SI-21; 170 konverzí MiG-17/MiG-17F |
MiG-17P | Záchytný stíhač vybavený radarem RP-1 Izumrud, sériová podoba SP-6; 225 ks |
MiG-17PF | Záchytný stíhač vybavený radarem RP-1 Izumrud a motorem VK-1F s přídavným spalováním; sériová podoba SP-7, později s radarem RP-5 Izumrud 2 podle prototypu SP-8; 668 ks |
MiG-17PFG | Malé množství MiG-17PF dovybavených navigačním systémem Gorizont-1 |
MiG-17PFU | Modernizace MiG-17PF, odstraněny kanony, čtyři protiletadlové střely RS-1U; 40 konverzí |
MiG-17R | Taktický průzkumný letoun s kamerou AFA-BA-40R nebo AFA-BA-21S v přídi; malé množství |
MiG-17K | Jinak MiG-17SDK, konverze pro testy naváděcího zařízení protilodních střel KS-1 a pro výcvik osádek raketonosných letounů; nejméně 12 SDK-5/SDK-7/SDK-15 |
LL-MiG-17 | MiG-17 použitý k testům reaktivního stabilizačního systému; 1 konverze |
M-17 / MiG-17M | MiG-17 přestavěné na dálkově řízené létající cíle |
SF | Prototyp s motorem VK-1F s přídavným spalováním; 1 konverze |
SF-3 | MiG-17F použitý k testům dvou kanonů NR-30 místo standardních dvou NR-23 a jednoho N-37D; 1 konverze |
SG | MiG-17 použitý k testům zaměřovače ANP-4N Sněg a střeleckého radaru SRD-3 Grad (kopie A-1C a AN/APG-30 z kořistního F-86); 2 ks + 1 konverze |
SG-5 | MiG-17 použitý k testům zaměřovače ANP-5N a střeleckého radaru SRD-3; 1 konverze SG |
SI-5 | MiG-17 použitý k testům podvěšení raket TRS-190 Strela a ARS-212 Ovod, se zaměřovačem ASP-5N a odlišným překrytem kabiny; 1 konverze |
SI-7 | MiG-17F použitý k testům podvěšení raketnic s pěti neřízenými raketami ARS-70 Lastočka, zaměřovač ASP-5N; 1 konverze |
SI-10 | MiG-17 se sloty na náběžné hraně křídla, novými vztlakovými klapkami a spoilery; 1 konverze |
SI-15 | MiG-17 použitý k testům podvěšení raket ARS-140-150; 2 konverze |
SI-16 | MiG-17 použitý k testům podvěšení raketnic ORO-57 s osmi neřízenými raketami ARS-57; 1 konverze |
SI-19 | MiG-17 použitý k testům podvěšení raket TRS-190 Strela; konverze |
SI-21 | MiG-17 použitý k testům podvěšení raket ARS-212 Ovod; 1 konverze |
SI-21M | MiG-17 použitý k testům podvěšení raket ARS-212M Ovod; 2 konverze |
SI-91 | MiG-17 použitý k testům klimatizace kokpitu převzaté z F-86 |
SI-O | MiG-17 použitý pro testy vyhřívání kanonové lafety vzduchem odebíraným z motorů; 1 konverze |
SI-P | MiG-17 použitý pro testy brzdícího padáku PT-2165-51 umístěného pod trysku motoru; 1 konverze |
SM-1 | Jiné označení pro I-340 |
SN | Stíhací-bombardovací verze se špičatou přídí s pohyblivými kanony a s lapači vzduchu před kořeny křídla; 1 konverze |
SP-2 | Přepadový stíhač s radarem Koršun; 1 prototyp |
SP-6 | Přepadový stíhač vybavený radarem RP-1 Izumrud, prototyp MiG-17P; později testovány s protiletadlovými střelami K-5; 3 ks + 2 konverze |
SP-7 | Přepadový stíhač vybavený radarem RP-1 Izumrud a motorem VK-1F s přídavným spalováním, prototyp MiG-17PF; 1 konverze |
SP-8 | MiG-17P použitý k testům radaru RP-5 Izumrud 2 a a střeleckého radaru SRD-3; 1 konverze |
SP-9 | MiG-17PF použitý k testům čtyř automatických raketometů ARO-57-6 Vichr, zastavěných místo kanonové výzbroje, a podvěšených raketnic s ARS-57 nebo ARS-70; 1 konverze |
SP-10 | SP-9 použitý k testům nového dvouhlavňového kanonu; podle jiných zdrojů testoval radar Aist; 1 konverze |
SP-11 | MiG -17P použitý k testům zaměřovacího radaru Vstrecha-1 propojeného se střeleckým radarem SRD-3 Grad; 1 konverze |
SP-15 | Projektové označení pro MiG-17PFU |
SP-16 | MiG-17PF použitý k testům radaru ŠM-60 a raket RS-2U; 2 konverze |
SR-2 | Taktický průzkumný letoun s motorem VK-5F a kamerou AFA-BA-40R v přídi; 1 konverze |
SDK-5 | Projektové označení pro MiG-17K; 2? konverze |
SDK-5TG | Obdoba SDK-5 s pasivním infračerveným naváděním Sputnik-2; 1 konverze |
SDK-7 | Obdoba SDK-5 s upraveným systémem řízení; 7 konverzí |
SDK-7TG | Obdoba SDK-7 s pasivním infračerveným naváděním Sputnik-2; 1 konverze |
SDK-15 | Obdoba SDK-5 určená pro testy naváděcího systému protilodní střely P-15 Termit; 1 konverze |
Přehled licenčních verzí
WSK-Mielec Lim-5/Lim-6 | Polské licenční verze MiG-17/-17PF |
Šen-jang J-5 | Čínské licenční verze MiG-17F/-17PF |
Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-17: The Soviet Union's Jet Fighter of the Fifties. Midland Publishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-107-1.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17-kod-NATO-Fresco-t20536#77628Verze : 3
Martin Smíšek
MOD
En Bac - MiG-17 v bojích o nebe Severního Vietnamu 1964 - 1968
MiG-17F versus F-105D - Hrdinou snadno a rychle
MiG-17F versus F-105D - Hrdinou snadno a rychle
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17-kod-NATO-Fresco-t20536#297191Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
výkres základných verzií
Krylja Rodiny, 4/1987
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Krylja Rodiny, 4/1987
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17-kod-NATO-Fresco-t20536#295683Verze : 0
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.