WW I - Rozlišování kategorií německých letadel a jejich kódy.
Před WW I byly v Německu rozlišovány dvě kategorie letadel -
A - byly jednoplošníky,
B - byly dvojplošníky.
Jak se po začátku války začal sortiment užívaných letadel rozšiřovat, byly definovány další kategorie.
A - Neozbrojený jednoplošník s jedním motorem z předválečné doby - do r. 1915
B - Neozbrojený dvojplošník s jedním motorem z předválečné doby - do r. 1916
C - ozbrojený dvoumístný dvojplošník s jedním motorem - od poloviny r. 1915
CL - lehké ozbrojené dvojmístné letouny s jedním motorem, zavedeno 1917
D - Dvouplošníky (Doppeldecker) ozbrojené jednomístné s jedním motorem, od poloviny r. 1916
E - jednoplošníky (Eindecker) ozbrojené, jednomístné s jedním motorem - od poloviny r. 1916
F - Trojplošné jednomístné, jednomotorové stíhačky - po vzniku Fokkerova trojplošníku bylo toto označení nahrazeno kódem „Dr“
Dr - Trojplošníky ozbrojené jednomístné, jednomotorové - zavedeno 1917
G - (Grossflugzeuge) dvoumotorové ozbrojené vícemístné dvojplošníky, zavedeno začátkem r. 1916
J - Opancéřované ozbrojené dvoumístné dvojplošníky - letadla pro dělostřelce - zavedeno r. 1917
N - Noční bombardovací letouny, typově vycházející z kategorií G a R
R - (Resenflugzeuge) velké bombardovací mnohamístné letouny s dlouhým doletem a více motory, zavedeno r.1917
S - Letadla podobná typu J, útočící na pozemní cíle
W - (Wasserflugzeuge) hydroplány a létající čluny
Čísla za označením typu (kategorie) označovaly pořadí typu daného výrobce. Např. Fokker D VII označoval sedmý typ jednomístného ozbrojeného dvojplošníku továrny Fokker.
V některých případech se označení letadla přizpůsobilo jednotce, kde bylo zařazeno. Typický je příklad jednoplošníku Fokker E-V. Poté, co mu bylo zesíleny závěsy křídla byl do služby u Jasta, vyzbrojených Fokkery D-VII (podzim 1918), zařazen jako typ D-VIII, ačkoli šlo o jednoplošné letadlo (typ „parasol“) a patřil by tedy do kategorie "E"
Před WW I byly v Německu rozlišovány dvě kategorie letadel -
A - byly jednoplošníky,
B - byly dvojplošníky.
Jak se po začátku války začal sortiment užívaných letadel rozšiřovat, byly definovány další kategorie.
A - Neozbrojený jednoplošník s jedním motorem z předválečné doby - do r. 1915
B - Neozbrojený dvojplošník s jedním motorem z předválečné doby - do r. 1916
C - ozbrojený dvoumístný dvojplošník s jedním motorem - od poloviny r. 1915
CL - lehké ozbrojené dvojmístné letouny s jedním motorem, zavedeno 1917
D - Dvouplošníky (Doppeldecker) ozbrojené jednomístné s jedním motorem, od poloviny r. 1916
E - jednoplošníky (Eindecker) ozbrojené, jednomístné s jedním motorem - od poloviny r. 1916
F - Trojplošné jednomístné, jednomotorové stíhačky - po vzniku Fokkerova trojplošníku bylo toto označení nahrazeno kódem „Dr“
Dr - Trojplošníky ozbrojené jednomístné, jednomotorové - zavedeno 1917
G - (Grossflugzeuge) dvoumotorové ozbrojené vícemístné dvojplošníky, zavedeno začátkem r. 1916
J - Opancéřované ozbrojené dvoumístné dvojplošníky - letadla pro dělostřelce - zavedeno r. 1917
N - Noční bombardovací letouny, typově vycházející z kategorií G a R
R - (Resenflugzeuge) velké bombardovací mnohamístné letouny s dlouhým doletem a více motory, zavedeno r.1917
S - Letadla podobná typu J, útočící na pozemní cíle
W - (Wasserflugzeuge) hydroplány a létající čluny
Čísla za označením typu (kategorie) označovaly pořadí typu daného výrobce. Např. Fokker D VII označoval sedmý typ jednomístného ozbrojeného dvojplošníku továrny Fokker.
V některých případech se označení letadla přizpůsobilo jednotce, kde bylo zařazeno. Typický je příklad jednoplošníku Fokker E-V. Poté, co mu bylo zesíleny závěsy křídla byl do služby u Jasta, vyzbrojených Fokkery D-VII (podzim 1918), zařazen jako typ D-VIII, ačkoli šlo o jednoplošné letadlo (typ „parasol“) a patřil by tedy do kategorie "E"