Název: Name: | 3. letka | 3rd Squadron |
Originální název: Original Name: | 3. letka | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 01.09.1961 | |
Předchůdce: Predecessor: | 3. letka | 3rd Squadron |
Datum zániku: Disbanded: | 01.09.1969 | |
Nástupce: Successor: | - | - |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | 01.09.1961-01.09.1969 1. dopravní výsadkový letecký pluk | 01.09.1961-01.09.1969 1st Transport Airborne Air Regiment |
Dislokace: Deployed: | 01.09.1961-01.09.1969 Mošnov, letiště Mošnov | |
Velitel: Commander: | 01.09.1961-25.10.1961 Konrád, Jan (Major) 25.10.1961-22.08.1964 Mikšík, Emanuel (Major) DD.MM.1964-01.09.1969 Nalezinek, Ladislav (Podplukovník) | |
Výzbroj: Armament: | 01.09.1961-01.09.1969 Iljušin Il-14T | |
Poznámka: Note: | 01.09.1961-01.09.1969 Mošnov VÚ 2073 | 01.09.1961-01.09.1969 Mošnov VÚ 2073 |
Zdroje: Sources: | Vojenský historický archiv Praha, Fond č. 760 |
22. srpen 1964 se stal tím nejsmutnějším dnem v celé historii “mošnovské dopravky“ .
Osádka mjr. Emanuela Mikšíka přelétávala
letoun z Mošnova do revize v technickém oddělení v Přerově a druhým letounem po revizi se vracela zpět do Mošnova.Při katastrofě zahynul kapitán letounu mjr. Emanuel Mikšík a s ním také všech pět členù osádky: 2. pilot kpt. František Teplý,
navigátor kpt. Ladislav Antoš, palubní radista kpt. Zbyněk Flek, palubní technik kpt. Bohuslav Janke, palubní technik kpt. Jiří Juštík. Na palubě letounu dále zahynuli tři příslušníci ILS:
kpt. Ing. Jan Sklenář, kpt. Karel Sehnal,
a cestující rtm. v zál. Antonín Šida.