Název: Name: | Jakovlev Jak-11 | Yakovlev Yak-11 |
Originální název: Original Name: | Яковлев Як-11 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1946-DD.MM.1949 Saratovský letecký závod č. 292, Saratov DD.MM.1949-DD.MM.1955 Leningradský letecký závod č. 272, Leningrad | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1946-DD.MM.1955 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3459: 1706 Saratov 1753 Leningrad | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.07.1945 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1854 kg | 4087 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2373 kg | 5232 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2480 kg | 5467 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,400 m | 30ft 10in |
Délka: Length: | 8,503 m | 27ft 10,75in |
Výška: Height: | 3,260 m | 10ft 8,33in |
Plocha křídla: Wing Area: | 15,40 m2 | 165.76 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 154,091 kg/m2 | 31.56 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov AŠ-21 vzduchem chlazený sedmiválcový hvězdicový motor o vzletovém výkonu 515 kW (700 k) a 452,3 kW (615 k) v h= 1 700 m. Vrtule dvoulistá kovová s konstantními otáčkami typu VIŠ-111-D-15. | Shvetsov ASh-21 seven-cylinder air-cooled supercharged single-row radial engine rated at 690 hp for take-off and 607 hp at 5.580 ft, driving a two-blade constant-speed metal metal propeller Type VISh-111-D-15 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 359,5 l | 79 UK gallons (95 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 456 km/h v 2500 m | 283.3 mph in 8202 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 330 km/h v 1700 m | 205.1 mph in 5577 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,0 m/s | 1771.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7100 m | 23294 ft |
Dolet: Range: | 1290 km | 801.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem, 100 nábojů. Pumová zátěž: 2x 50kg nebo 2x 100 kg puma | One fixed forward-firing 0.5 in UBS machine-gun mounted above the engine, 100 rounds. Bomb load: Up to 441 lb of bombs (Two 55 lb bombs or two 110 lg bomb or two 220 lb bombs). |
Uživatelské státy: User States: | ? | ? |
Poznámka: Note: | kód NATO: Moose československá licenční verze Let C-11 | NATO reporting name: Moose Czechoslovak licence version Let C-11 |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston, Yakovlev Aircraft since 1924, London, UK, Putnam Aeronautical Books, 1997. ISBN 1-55750-978-6. http://www.airwar.ru/enc/other/yak11.html http://airspot.ru/catalogue/item/yakovlev-yak-11 http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21248.htm http://russianplanes.net/st/Yakovlev/Yak-11 http://www.yak.ru/FIRM/HISTMOD/yak-11.php http://aviahistory.ucoz.ru/index/0-347 archiv autora |