Main Menu
User Menu

Henschel Hs 132

     
Název:
Name:
Henschel Hs 132 A
Originální název:
Original Name:
Henschel Hs 132 A
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Henschel Flugzeug-Werke AG, Berlin-Schönefeld /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 prototypy / prototypes (?)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1945 (plánováno / planned)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3400 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
7,20 m
Délka:
Length:
8,90 m
Výška:
Height:
3,00 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW 003 A-1
- maximální tah: 7,845 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
780 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,2 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m
Dolet:
Range:
680 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 500 kg
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Letadla Luftwaffe část 2 ISBN 80-901976-3-9
URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-132-t20088#152063Verze : 0
V pozdějším období války se Ju 87 ukazály být snadnou kořistí pro spojenecké stíhačky. Proto firma Henschel navrhla výrobu proudového střemhlavého bombardéru Hs 132. RLM (Reichslufftfahrtministerium - Říšské ministerstvo letectví) přijalo nabídku se zájmem a proto podepsali smlouvu na výrobu prototypů.

Problémem bylo přetížení, kvůli kterému byl pilot při vybírání střemhlavého letu vystaven. Proudový letoun měl mít mnohem vyšší rychlost než vrtulový, proto se vycházelo ze znalostí: pilot sedící v obvyklé poloze ztrácel vědomí při přetížení 4-5 g, ale pilot ležící v poloze hlavou dopředu ztrácí vědomí při přetížení 10-11 g. Trup měl kovovou konstrukci a pilot ležel v prosklené přídi. Stroj nebyl vybaven aerodynamickými brzdami pro zpomalení střemhlavého letu. Tři prototypy byly stavěny od března 1945 v závodě v Schönefeldu. První prototyp padl do rukou Sovětů dříve než byl zalétán.

Projektovaly se tři verze:
Hs 132 A - viz výše
Hs 132 B - motor Junkers Jumo 109-004 B o tahu 8,83 kN, navíc o proti předešlé verzi dva kanóny MG 151 ráže 20 mm
Hs 132 C - motor Heinkel Hirth 109-011 A o tahu 12,75 kN; výzbroj dva kanóny MG 151 a dva kanóny MK 103 ráže 30 mm s možností pumy 500 kg, nebo dva kanóny MG 151 a jedné pumy o hmotnosti 1000 kg
URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-132-t20088#182425Verze : 0
Fotomontáž představující Henschel Hs 132 před halou továrny v Schönefeldu.
Henschel Hs 132 -


URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-132-t20088#75515Verze : 0
MOD