Název: Name: | DFS 228 | DFS 228 |
Originální název: Original Name: | DFS 228 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.194R Deutsches Forschunginstitut für Segelflug, Darmstadt-Griesheim | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | jiné | other |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | jiný | other |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzná ližina | skid |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1710 kg | 3770 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4180 kg | 9215 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,60 m | 57ft 8,9in |
Délka: Length: | 10,59 m | 34ft 8,93in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 30,00 m2 | 322.92 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | raketový | rocket |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Walter HWK 109-509 A-1 o tahu 15,69 kN | Walter HWK 109-509 A-1, thrust 3527 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 900 km/h v 1000 m | 559.2 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 23000 m | 75459 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1050 km | 652.4 mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - výkony jsou vypočtené, všechny lety byly bezmotorové - měl nést dvě infračervené kamery Zeiss - stroj měl být vynesen do výšky 10000 m nosičem (při testech Do 217 K-3), poté měl zažehnout motor a vystoupat do 22500 m, kde měl dalších 45 minut využít ke snímkování; výšku mohl udržovat pomocí krátkodobého zapínání motoru při omezeném výkonu 0,98 kN - rozestavěno bylo 10 sériových strojů | - performances are calculated, all flights were non-powered - was to carry two Zeiss infrared cameras - the machine was to be brought to a height of 10.000 m by a carrier (for tests Up to 217 K-3), then the engine was to be started and climbed to 22.500 m, where it was to be used for another 45 minutes for photography; he could maintain the height by briefly starting the engine with a limited power of 0,98 kN - under construction there were 10 serial machines |
Zdroje: Sources: | Kroulík, Jiří. D.F.S. 228, L+K 1970/03. Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4. Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2. |