Název: Name: | DFS 39 | |
Originální název: Original Name: | DFS 39 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 Deutsches Forschunginstitut für Segelflug, Darmstadt-Griesheim / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (konverze Delta IVb) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | bezocasé | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 390 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 660 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,60 m | |
Délka: Length: | 5,40 m | |
Výška: Height: | 1,80 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 13,40 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 44,75 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pobjoy R o výkonu 63 kW/86 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 150 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 220 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 180 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5,8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6300 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1350 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Balous, Miroslav. Z archivů: DFS 39 Delta IVc, L+K 2014/14. Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2. Flugzeug-Typenbuch, Handbuch der Deutschen Luftfahrt- und Zubehör-Industrie. Herm. Bever Verlag, Leipzig 1941. |
URL : https://www.valka.cz/DFS-39-t20083#530612Verze : 0
Aubi
MOD
Vývoj tohoto letounu započal v roce 1932, kdy Gerhard Fieseler požádal Alexandra Lippische z plachtařského spolku Rhön-Rossitten-Gesellschaft o návrh dvoumotorového sportovního letounu, se kterým se chtěl účastnit závodu Europarundflug. Stroj byl postaven ve Fieselerově továrně v Kasselu jako Fieseler F-3 Wespe. Šlo o zajímavý dvoumístný letounek smíšené duralové a dřevěné konstrukce s jedním tlačným a jedním tažným motorem, sklopným křídlem ve tvaru delty a směrovkami umístěnými na koncích křídla. Obtékání trupu upravovaly dvě malé pevné plošky nad kořenem náběžné hrany křídla. Mimo jiné díky jim ale bylo letadlo nebezpečně nestabilní a havarovalo při prvním letu. Po dalších neúspěšných pokusech nespokojený Fieseler na konci roku 1932 testy ukončil.
Mezitím upadl Lippisch v nemilost u ministerstva letectví poté, co havárií skončil i jeho velice podobný, RLM financovaný stroj Delta III. V Lippischův prospěch ale zasáhl vedoucí DFS (ve který se v roce 1933 přeměnil starý spolek RRG) Walter Georgii. Dosáhl zrušení zákazu vývoje jeho Delt, a ukončil spor s Fieselerem tím, že vrak Wespe za peníze od RLM odkoupil. Wespe přejmenovali na Deltu IVa, opravili a odstranili tlačný motor a pomocné plošky. Ani tato podoba nevydržela dlouho, opět havaroval, pilot Wiegmeyer jen zázrakem zůstal nezraněn. Komise složená ze zástupců RLM a DVL opět doporučila vývoj ukončit, Georgiovi se ale podařilo prosadit další úpravu. Po této přestavbě, jako Delta IVb, dostal stroj šípovou odtokovou hranu křídla, a dosavadní směrové plochy na koncích křídla byly nahrazeny novými sklopenými konci. Byl také zakryt přední kokpit.
Nyní se ukázalo, že podélná stabilita je dokonce příliš velká a směrovky málo účinné. Došlo proto k další přestavbě, křídla byla "pootočena", takže nyní měla úhel 23 ° místo původních 30 °, byl obnoven přední kokpit, nyní dokonce zakrytý skleněnou kabinou, a opět se objevily pomocné plošky nad kořenem náběžné hrany křídla. Tato podoba, Delta IVc, prošla důkladnými testy v Rechlinu, pilotovaná Heini Dittmarem, a dostala od RLM oficiální označení DFS 39 a certifikaci jako sportovní letoun. Tato podoba byla konečně úspěšná, a během návštěvy Dr. Hermanna Lorenze z firmy Walter byl Lippisch požádán, aby navrhl upravený DFS 39 vhodný pro zástavbu nové raketové jednotky. Zrodil se tak DFS 39d, známý také jako Projekt X. Protože prototypové dílny DFS, určené hlavně pro stavbu kluzáků, nebyly vybavené pro stavbu složitých kovových konstrukcí, Lippisch si v lednu 1939 vzal Projekt X společně se souvisejícími projekty DFS 40 a DFS 194 sebou do svého nového působiště, Oddělení L augsburgské firmy Messerschmitt. Ta dala Projektu X nové jméno - Me 163...
Dabrowski, Hans-Peter. Nurflügel - Ein Streifzug durch die Geschichte deutscher und internationaler Entwicklungen. Podzun-Pallas-Verlag, Wolfersheim 1996. ISBN 3-7909-0601-8.
Mezitím upadl Lippisch v nemilost u ministerstva letectví poté, co havárií skončil i jeho velice podobný, RLM financovaný stroj Delta III. V Lippischův prospěch ale zasáhl vedoucí DFS (ve který se v roce 1933 přeměnil starý spolek RRG) Walter Georgii. Dosáhl zrušení zákazu vývoje jeho Delt, a ukončil spor s Fieselerem tím, že vrak Wespe za peníze od RLM odkoupil. Wespe přejmenovali na Deltu IVa, opravili a odstranili tlačný motor a pomocné plošky. Ani tato podoba nevydržela dlouho, opět havaroval, pilot Wiegmeyer jen zázrakem zůstal nezraněn. Komise složená ze zástupců RLM a DVL opět doporučila vývoj ukončit, Georgiovi se ale podařilo prosadit další úpravu. Po této přestavbě, jako Delta IVb, dostal stroj šípovou odtokovou hranu křídla, a dosavadní směrové plochy na koncích křídla byly nahrazeny novými sklopenými konci. Byl také zakryt přední kokpit.
Nyní se ukázalo, že podélná stabilita je dokonce příliš velká a směrovky málo účinné. Došlo proto k další přestavbě, křídla byla "pootočena", takže nyní měla úhel 23 ° místo původních 30 °, byl obnoven přední kokpit, nyní dokonce zakrytý skleněnou kabinou, a opět se objevily pomocné plošky nad kořenem náběžné hrany křídla. Tato podoba, Delta IVc, prošla důkladnými testy v Rechlinu, pilotovaná Heini Dittmarem, a dostala od RLM oficiální označení DFS 39 a certifikaci jako sportovní letoun. Tato podoba byla konečně úspěšná, a během návštěvy Dr. Hermanna Lorenze z firmy Walter byl Lippisch požádán, aby navrhl upravený DFS 39 vhodný pro zástavbu nové raketové jednotky. Zrodil se tak DFS 39d, známý také jako Projekt X. Protože prototypové dílny DFS, určené hlavně pro stavbu kluzáků, nebyly vybavené pro stavbu složitých kovových konstrukcí, Lippisch si v lednu 1939 vzal Projekt X společně se souvisejícími projekty DFS 40 a DFS 194 sebou do svého nového působiště, Oddělení L augsburgské firmy Messerschmitt. Ta dala Projektu X nové jméno - Me 163...
Dabrowski, Hans-Peter. Nurflügel - Ein Streifzug durch die Geschichte deutscher und internationaler Entwicklungen. Podzun-Pallas-Verlag, Wolfersheim 1996. ISBN 3-7909-0601-8.
Balous, Miroslav. Z archivů: DFS 39 Delta IVc, L+K 2014/14.
Lippisch, Alexander. Tailles tailpiece, Air Enthusiast 1972/09.
Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2.
www.nurflugel.com
URL : https://www.valka.cz/DFS-39-t20083#131221Verze : 1
Aubi
MOD
https://www.airwar.ru/enc/xplane/dfs39.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
DFS 39.
URL : https://www.valka.cz/DFS-39-t20083#75500Verze : 1
Siegfried
MOD
http://www.airwar.ru/enc/xplane/fi3.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 39 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Wespe, původní podoba...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 39 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
... a konečná podoba.
URL : https://www.valka.cz/DFS-39-t20083#530622Verze : 0
Aubi
MOD
lizard.artun.ee
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 39 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pro představu, kresby mezistupňů. Delta IVa...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 39 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
... a Delta IVb.
URL : https://www.valka.cz/DFS-39-t20083#530623Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.