AT-T
Vývoj dělostřelckého tahače Objekt 401 byl pod vedením šéfkonstruktéra M. N. Ščukina zahájen v roce 1946. V jeho konstrukci se v široce míře uplatnily díly ze středního tanku T-54 - tahač z tohoto tanku převzal více méně celý podvozek.
Tahač byl konstruován pro tažení dělostřelecké výzbroje do hmotnosti 25 tun a případnou přepravu její obsluhy. Maximální rychlost, kterou byl schopen vyvinout měla činit 35 km/h. V roce 1947 se první prototyp zapojil do zkoušek. O dva roky později bylo prvních 50 exemplářů zavedeno do výzbroje sovětské armády pod označením AT-T (Aртиллерийский Tягач Tяжелый). Sériová výroba probíhala až do roku 1979. Jeho nástupcem se měl stát typ MT-T.
Na bázi tahače AT-T byla zkonstruována řada specialních nástaveb, ať už se jednalo o ženijní stroje nebo nosiče radiolokátorů. AT-T byly taktéž používány u Raketového vojska strategického určení, kde sloužily pro tahání raket R-5M (komplex 8K51) a R-12 (komplex 8K63).
Technicko-taktická data
Bojová hmotnost: 25 000 kg
Hmotnost prázdného prostředku: 20 000 kg
Rozměry:
- délka: 6 990 mm
- šířka: 3 140 mm
- výška: 2 845 mm
- světlá výška: 425 mm
Pohonná jednotka:
- typ: V-401
- maximální výkon: 415 k
Maximální rychlost: 35 km/h
Jízdní dosah: 1 100 km
Vývoj dělostřelckého tahače Objekt 401 byl pod vedením šéfkonstruktéra M. N. Ščukina zahájen v roce 1946. V jeho konstrukci se v široce míře uplatnily díly ze středního tanku T-54 - tahač z tohoto tanku převzal více méně celý podvozek.
Tahač byl konstruován pro tažení dělostřelecké výzbroje do hmotnosti 25 tun a případnou přepravu její obsluhy. Maximální rychlost, kterou byl schopen vyvinout měla činit 35 km/h. V roce 1947 se první prototyp zapojil do zkoušek. O dva roky později bylo prvních 50 exemplářů zavedeno do výzbroje sovětské armády pod označením AT-T (Aртиллерийский Tягач Tяжелый). Sériová výroba probíhala až do roku 1979. Jeho nástupcem se měl stát typ MT-T.
Na bázi tahače AT-T byla zkonstruována řada specialních nástaveb, ať už se jednalo o ženijní stroje nebo nosiče radiolokátorů. AT-T byly taktéž používány u Raketového vojska strategického určení, kde sloužily pro tahání raket R-5M (komplex 8K51) a R-12 (komplex 8K63).
Technicko-taktická data
Bojová hmotnost: 25 000 kg
Hmotnost prázdného prostředku: 20 000 kg
Rozměry:
- délka: 6 990 mm
- šířka: 3 140 mm
- výška: 2 845 mm
- světlá výška: 425 mm
Pohonná jednotka:
- typ: V-401
- maximální výkon: 415 k
Maximální rychlost: 35 km/h
Jízdní dosah: 1 100 km
URL : https://www.valka.cz/SOV-AT-T-t19950#146838Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
...
(JED Site)
(JED Site)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(JED Site)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(JED Site)
URL : https://www.valka.cz/SOV-AT-T-t19950#74862Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Zdroj : Svět motorů 1958 č.1
Delostrelecký ťahač AT-T
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Delostrelecký ťahač AT-T
URL : https://www.valka.cz/SOV-AT-T-t19950#254817Verze : 0
AT-T v československé armádě
Pásové tahače AT-T byly v ČSLA použity jako tahače OR SM-63-II PLRK SA-75 Dvina; tento PLRK byl umístěn pouze v Technickém učilišti Liptovský Mikuláš, v objektu "B" (kasárenský areál Mokraď). Tahače pak stály za těmi osmi dřevěnými baráky v Liptovském Hrádku. AT-T byly v ČSLA také používány jako tahače RLD, určitě ještě v roce 1965 tahaly P-30.
Zdroje
1) via František Chmelař
Pásové tahače AT-T byly v ČSLA použity jako tahače OR SM-63-II PLRK SA-75 Dvina; tento PLRK byl umístěn pouze v Technickém učilišti Liptovský Mikuláš, v objektu "B" (kasárenský areál Mokraď). Tahače pak stály za těmi osmi dřevěnými baráky v Liptovském Hrádku. AT-T byly v ČSLA také používány jako tahače RLD, určitě ještě v roce 1965 tahaly P-30.
Zdroje
1) via František Chmelař
URL : https://www.valka.cz/SOV-AT-T-t19950#371842Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Památník a muzeum Obrněného sboru, Latrun vlastní foto, 2017
Období | - |
Typ stroje | SOV - AT-T |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | SOV - AT-T |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-AT-T-t19950#600923Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.