Název: Name: | Bell UH-1M Iroquois | |
Originální název: Original Name: | Bell UH-1M Iroquois | |
Kategorie: Category: | bitevní vrtulník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1969-DD.MM.19RR ? | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1968-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 36? konverzí UH-1C | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1-2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzné ližiny | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 2318 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4309 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 16.15 m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 12.98 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | ? m | |
Celková výška: Overall Height: | 4.45 m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 13.41 m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 2.59 m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 168.12 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 5.27 m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Lycoming T53-L-13 o výkonu 1044 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 231.7 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 206 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8.1 m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | ? m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 5639 m | |
Dolet: Range: | 534.3 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 7 pasažérů nebo 3 nosítka a 2 sedící zranění ? kg nákladu | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet M60 ráže 7,62 mm v bočních dveřích Zbraňový systém M-6E3: 4x pohyblivý kulomet M60 ráže 7,62 mm na bočním nosiči a 2x raketnice s 8 raketami ráže 40 mm Zbraňový systém XM-16: 4x pohyblivý kulomet M60 ráže 7,62 mm na bočním nosiči a 2x raketnice XM-158 se 7 raketami ráže 40 mm Zbraňový systém M-21: 2x pohyblivý kulomet M134 Minigun ráže 7,62 mm na bočním nosiči a 2x raketnice XM-158 se 7 raketami ráže 40 mm Zbraňový systém XM-3: 2x raketnice s 24 raketami ráže 40 mm Zbraňový systém M-5: 1x automatický granátomet M75 ráže 40 mm v přídi ... | |
Vybavení: Equipment: | Hughes Iroquois Night Fighter and Night Tracker (první tři stroje) AN/AAQ-5 FLIR (Forward Looking Infra Red) Night Vision Sight | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Pelletier, A. J. Bell Aircraft Since 1935, Putnam, London 1992. ISBN 1-55750-056-8. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1963-1964. McGraw-Hill Book, Marston & Co, New York 1963. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1965-1966. Sampson Low, Marston & Co, London 1965. Harding, Steve. U.S. Army aircraft since 1947: An Illustrated Directory. Specialty Press, Stillwater 1990. ISBN 0-933424-53-1. Drendel, Lou. Huey, Modern Military Aircraft 5001. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1983. ISBN: 0-89747-145-8. Smrž, Bohuslav. Bell 204, 205, 208, 212, 533, 540 UH-1 Iroquois, L+K 1973/13. https://www.airvectors.net/avhuey_1.html www.combatairmuseum.org www.fas.gob.sv |
URL : https://www.valka.cz/Bell-UH-1M-Iroquois-t198348#588489Verze : 0
Aubi
MOD
.
Tento UH-1M s. č. 66-15242 "Easy Rider"sloužil na jaře 1971 na letišti Chu Lai u 174. roty bitevních vrtulníků "The Dolphins". 3. četa této roty byla četou bitevníků, nesla označení "Sharks" a dokonce sám generál Claire Chennault, velitel legendárních Létajících tygrů, povolil této četě na svých strojích používat slavnou žraločí tlamu své bývalé jednotky. Prvním kapitánem byl Lt. Fred Thompson (volací znak Shark 7). Stroj nesl svoji bojovou přezdívku na krytech zavazadlového prostoru, jak bylo u 3. čety obvyklé. Ve skutečnosti šlo o druhý stroj tohoto jména u jednotky, první byl ztracen v listopadu 1970.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Válka ve Vietnamu [1945-1975] |
Výrobce | USA (USA) |
Typ letounu | Bell UH-1M Iroquois |
Kamufláž | Zubatá |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 66-15242 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | Easy Rider |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1971 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento UH-1M s. č. 66-15242 "Easy Rider"sloužil na jaře 1971 na letišti Chu Lai u 174. roty bitevních vrtulníků "The Dolphins". 3. četa této roty byla četou bitevníků, nesla označení "Sharks" a dokonce sám generál Claire Chennault, velitel legendárních Létajících tygrů, povolil této četě na svých strojích používat slavnou žraločí tlamu své bývalé jednotky. Prvním kapitánem byl Lt. Fred Thompson (volací znak Shark 7). Stroj nesl svoji bojovou přezdívku na krytech zavazadlového prostoru, jak bylo u 3. čety obvyklé. Ve skutečnosti šlo o druhý stroj tohoto jména u jednotky, první byl ztracen v listopadu 1970.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Bell-UH-1M-Iroquois-t198348#568946Verze : 0
Rad
MOD
commons.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | Bell |
Typ letounu | Bell UH-1M Iroquois |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 65-09430 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 23.04.2013 |
Autor | Aeroprints.com |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pima Air & Space Museum
URL : https://www.valka.cz/Bell-UH-1M-Iroquois-t198348#588490Verze : 1
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | Bell |
Typ letounu | Bell UH-1M Iroquois |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 320 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 02.07.2012 |
Autor | Aeroprints.com |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Mezinárodní letiště Ilopango.
URL : https://www.valka.cz/Bell-UH-1M-Iroquois-t198348#588491Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.