Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
AT-1
Originální název:
Original Name:
АТ-1
Kategorie:
Category:
samohybný kanon
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Leningradský závod pokusného strojírenství č. 185 S. M. Kirova, Leningrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2+8
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1934
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
9550 kg
Celková délka:
Overall Length:
4620 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2445 mm
Celková výška:
Overall Height:
2030 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
385 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
T-26 (licence Armstrong-Siddeley)
- čtyřdobý, zážehový čtyřválcový boxer,
o objemu 6.600 cm3)
Výkon:
Power:
66 kW při 2100 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
5+1 mechanická
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
30 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
15 km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
140 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 °
Boční náklon:
Side Slope:
40 °
Překročivost:
Trench Crossing:
2 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,75 m
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
Prototypy:
- KT-28, 76,2 mm vz.1927/32
- L-7, 76,2 mm

Sériové tanky:
- PS-3, 76,2 mm vz.1933
Vedlejší:
Secondary:
2x 7,62 mm DT (lafetovaný + volný)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
objem nádrží: 182 litrů
pancéřování: 6-15 mm
Zdroje:
Sources:
SVIRIN, M.: Samochodky Stalina, Eksmo, Moskva 2008
KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999
KOLOMIJEC, Maksim: T-26-ťažolaja suďba legkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007
URL : https://www.valka.cz/SOV-AT-1-t19636#330770Verze : 0
MOD
Konštrukcia konštruktéra Ginsburga z roku 1935 zvaná "Artilerijski tank". V skutočnosti to bola klasická koncepcia samohybného dela. Základ tvoril podvozok ľahkého tanku T-26. Bola odstránená veža a na jej mieste vznikla jednoduchá, zhora otvorená krabicová nadstavba. V nej bol lafetovaný kanón PS-3 kalibru 76,2 mm. Bol to kanón modernej konštrukcie s poloautomatickým klinovým záverom, ktorý dokázal strieľať náboje z plukovného dela vz. 1927 i divízneho dela vz. 1902.
Vodičovo miesto bolo zachované, v nadstavbe sedel veliteľ a jeden alebo dvaja muži obsluhy kanónu. Laborovalo sa s trojčlennou i štvorčlennou posádkou. Stranový odmer kanónu bol 20° do oboch strán, výškový námer –1,5° až +43°. Vznikla séria 10 exemplárov. Údajne prebehli testy i upravenej modernizovanej verzie. Projekt bol 5/1936 zastavený z viacerých dôvodov. Jednako z nevôle a nepochopenia výhod konštrukcie zo strany niektorých vojenských činiteľov i kvôli zatknutiu konštruktéra Ginsburga, ktorého obvinili z nepriateľstva voči socializmu.

Pejčoch, Ivo: Obrněná technika 4 - SSSR 1939-1945 (2.část), vydavateľstvo Ares, Praha 2002, ISBN 80-86158-18-7(ARES)
https://rkkaww2.armchairgeneral.com/

SOV - AT-1 -


SOV - AT-1 -


SOV - AT-1 -


SOV - AT-1 -


SOV - AT-1 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-AT-1-t19636#73514Verze : 1
MOD
Barjatinskij, M.: Ljogkij Tank T-26, Broněkollekcija spec. no. 2, Modělist-Konstrukťor, Moskva 2003

SOV - AT-1 - AT-1
čtyřpohledový nákres vozidla

AT-1
čtyřpohledový nákres vozidla

URL : https://www.valka.cz/SOV-AT-1-t19636#331892Verze : 1
MOD