Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
SU-2
Originální název:
Original Name:
СУ-2
Kategorie:
Category:
samohybný kanon
Výrobce:
Producer:
Boľševik, Leningrad /
Vojenský sklad č.60, Brjansk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
-
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1931
Osádka:
Crew:
6/8
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
10000 kg
Celková délka:
Overall Length:
4350 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2060 mm
Celková výška:
Overall Height:
3300 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
- mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
-
Výkon:
Power:
37.3 kW při ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
-
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
12 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
- km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
150 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
- km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
- °
Boční náklon:
Side Slope:
- °
Překročivost:
Trench Crossing:
- m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
- m
Brodivost:
Fording Depth:
- m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
76mm polní kanon vz. 1902
Vedlejší:
Secondary:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
www.aviarmor.net

SOV - SU-2 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-2-t19554#543278Verze : 1
MOD
Na začiatku 30. rokov 20.storočia vznikali mnohé projekty samohybných diel na podvozkoch komerčných traktorov. V spolupráci závodov Boľševik z Leningradu s vývojármi z vojenského skladu č.60 v Brjansku vznikla zaujímavá konštrukcia. Jej základ tvoril civilný traktor Kommunar. Traktor dostal slabé pancierovanie motoru a kabíny vodiča. Bola prekonštruovaná palivová sústava-nádrž sa presunula na pravý blatník. Za kabínou vznikla plošina, na ktorú umiestnili starý plukovný kanón vzor 1902 ráže 76,2mm, ktorý sa mohol otáčať o plných 360°. Obsluhu kanónu mal chrániť plechový štít pripevnený k lafete kanónu. Posádku mali tvoriť 4-5 muži. Samohybné delo malo doprevádzať muničné vozidlo (traktor alebo nákladné vozidlo). Prototyp prešiel skúškami medzi 12.-16.10.1931 v priestore polygónu voj.skladu č.60. Stroj prekonal i strelecké skúšky. Napriek uspokojivým výsledkom skúšok a doporučeniu pokračovať vo vývoji, bol program SU-2 zastavený. Vo svojej dobe bol konštrukčným prínosom i preto, že podobné koncepcie samohybných diel v iných krajinách neexistovali.


hmotnosť 10t
dĺžka 4,35m
šírka 2,06m
výška 3,30m
výkon motora 90k
max.rýchlosť 14 km/hod
pancierovanie 6-10mm
výzbroj 1x 76,2mm kanón vz.1902
posádka 4-5 mužov



*zdroj :


Ivo Pejčoch - Obrněná technika 4
SOV - SU-2 -


SOV - SU-2 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-2-t19554#73053Verze : 0
MOD