Mjasiščev DB-108 VM-17

Myasishchev DB-108 VM-17
Мясищев ДБ-108 ВМ-17
     
Název:
Name:
Mjasiščev DB-108 VM-17 Myasishchev DB-108 VM-17
Originální název:
Original Name:
Мясищев ДБ-108 ВМ-17
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.06.1945 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.06.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7512 kg 16561 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9900 kg 21826 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11990 kg 26433 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,80 m 58ft 4,78in
Délka:
Length:
14,16 m 46ft 5,48in
Výška:
Height:
3,95 m 12ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
43,00 m2 462.85 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov VK-108 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním kompresorem, vzletový výkon 1 361 kW (1 850 k), nominální výkon 1 140 kW (1 550 k) v optimální výšce a maximální výkon 1 361 kW (1 850 k).
Vrtule typu VIŠ-108L-20 čtyřlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu.
Klimov VK-108 twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,825 hp for take-off, 1,529 hp for nominal power and 1,825 hp for combat power output,
driving a four-blade variable-pitch metal propellers Type VISh-108L-20
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
670 km/h v 6000 m 416.3 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
2200 km 1367 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon pevný B-20 ráže 20 mm v přídi,
1x kanon B-20 ráže 20 mm ve věžičce za kabinou,
1x pohyblivý kanon B-20 ráže 20 mm ve střelišti LUS-20 pod trupem a
1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm na hřbetě trupu.

Pumový náklad:
1x 2 000 kg nebo různé pumy do celkové hmotnosti 3 000 kg
One fixed forward-firing 0.79in B-20 cannon in the nose,
one flexible rearward-firing 0.79in B-20 cannon in a remotely operated DEU tail turret,
one flexible 0.79in B-20 cannon in a LUS-20 ventral mounting and
one flexible 0.5in UBT machine-gun in a dorsal mounting

Bomb load:
One 4,409 lb bomb or 6,614 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
střemhlavá bombardovací varianta, letové testy nedokončeny -
Zdroje:
Sources:
Якубович, Н. В.; Лавров, В. Н. Самолеты В. М. Мясищева. Русавиа, Москва 1999. ISBN 5-900078-02-7.
Gordon Yefim; Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One: Single-Engined Fighters. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-083-2.
Козырев М.; Козырев В. Авиация Красной армии. Центрполиграф, Москва 2011. ISBN 978-5-227-02520-3.
Němeček, Václav. Mjasiščev DB-108, L+K 1982/15.
www.razlib.ru
URL : https://www.valka.cz/Mjasiscev-DB-108-VM-17-t195422#118932 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více