Název: Name: | ZIS-30 | |
Originální název: Original Name: | ЗИС-30 | |
Výrobce: Producer: | DD.09.1941-DD.10.1941 Státní svazový závod č. 92 I. V. Stalina, Gorkij / | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1941-DD.10.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 101 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 4-5 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 4000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 3450 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 1860 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2230 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | |
Pancéřování: Armour: | Čelní - 10 mm Boky - 7 mm Horní - 7 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | GAZ-M | |
Výkon: Power: | 36,8 kW při ? ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 40 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 250 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 32 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,40 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,47 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,60 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | kanon ZiS-2 ráže 57 mm | |
Vedlejší: Secondary: | kulomet DT ráže 7,62 mm v korbě | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | tanks-encyclopedia.com https://ru.wikipedia.org/wiki/ЗИС-30 http://army.lv/ru/zis-30/istorija/740/354 |
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-30-t19441#660550Verze : 0
Aubi
MOD
Po napadnutí ZSSR vyvstala akútna potreba mobilných protitankových kanónov. 1.7.1941 bol vydaný pre továrne príkaz rýchlo vyvinúť vhodnú koncepciu improvizovaných protitankových strojov na báze nákladných automobilov. Lafetované mali byť kanóny ráže 37, 85 a 57mm. Projekty mali byť predložené do 15.7.1941. V závode č.92 vznikol nápad umiestniť 57mm Zis-2 na podvozok ľahkého delostreleckého ťahača T-20 "Komsomolec". V tom čase sa však už tieto ťahače nevyrábali a preto prvý skúšobný prototyp musel byť upravený z vozidla prevzatého od vojenskej jednotky. Kanón bol lafetovaný v zadnej časti stroja,za miestom vodiča. Chránili ho malé pancierové bočnice, ktoré sa pri streľbe sklápali a vznikla tak malá plošina. Kanón mal veľmi obmedzený stranový odmer a bolo nutné mieriť otáčaním celého vozidla. Posádka tak bola chránená len zpredu štítom kanónu. Zásoba pohotovostnej munície bola malá, spravidla sa prevážala v inom ťahači alebo nákladnom automobile spolu s ďalšími mužmi z obsluhy tohoto samohybného kanónu. Prototyp prešiel skrátenými skúškami a sériová výroba začala 21.9.1941. Do 15.10.1941 bolo vyrobených 101 kusov tejto úpravy. Ďalšiu produkciu zastavil nedostatok "Komsomolcov".
Vznikli ďalšie vývojové verzie so 45 a 76,2mm kanónom, no žiadna z nich sa do sériovej výroby nedostala.
Stroje bojovali v rámci Západného a Juhozápadneho frontu Červenej armády. Udáva sa,že sa nachádzali vo výzbroji okolo 20 brigád.
Tomuto typu sa vyčítala nedostatočná pancierová ochrana, malá stabilita pri streľbe i napriek dvom podperám, malý dojazd, malá zásoba munície a zlá komunikácia medzi vodičom a obsluhou. Napriek týmto nedostatkom dosiahol tento typ viacero bojových úspechov.
*zdroj :
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2002, ISBN 80-86158-18-7
www.ioh.pl
Vznikli ďalšie vývojové verzie so 45 a 76,2mm kanónom, no žiadna z nich sa do sériovej výroby nedostala.
Stroje bojovali v rámci Západného a Juhozápadneho frontu Červenej armády. Udáva sa,že sa nachádzali vo výzbroji okolo 20 brigád.
Tomuto typu sa vyčítala nedostatočná pancierová ochrana, malá stabilita pri streľbe i napriek dvom podperám, malý dojazd, malá zásoba munície a zlá komunikácia medzi vodičom a obsluhou. Napriek týmto nedostatkom dosiahol tento typ viacero bojových úspechov.
*zdroj :
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2002, ISBN 80-86158-18-7
www.ioh.pl
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-30-t19441#72414Verze : 0
brano
MOD
Reklama
Schéma ZIS-30
Zdroj: https://bronetehnika.narod.ru/zis30/zis30.html
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZIS-30-t19441#376656Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.